• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

onterechte incasso's

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Moon

Ik heb in januari dit jaar een nieuwe ING rekening geopend (tbv donaties van een forum dat ik beheer).
Vlak erna werd er steeds geld afgeboekt voor een abbo dat niet van mij is.
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en ik weet hier niets van.
Een brief met uitleg naar Ziggo heeft niets uitgehaald, dus hoe kan ik dit stopzetten? Moet ik hiervoor bij de ING zijn?
Het is erg vervelend want iedere keer moet ik een storno uitvoeren omdat t niet mijn abbo is.
Mijn eigen abbo waar ik internet en tv voor betaal wordt overigens geincasseerd van een andere rekening.
 
Ik heb in januari dit jaar een nieuwe ING rekening geopend (tbv donaties van een forum dat ik beheer).
Vlak erna werd er steeds geld afgeboekt voor een abbo dat niet van mij is.
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en ik weet hier niets van.
Een brief met uitleg naar Ziggo heeft niets uitgehaald, dus hoe kan ik dit stopzetten? Moet ik hiervoor bij de ING zijn?
Het is erg vervelend want iedere keer moet ik een storno uitvoeren omdat t niet mijn abbo is.
Mijn eigen abbo waar ik internet en tv voor betaal wordt overigens geincasseerd van een andere rekening.
Je kan de ing bellen en die kunnen een blokkade op het ziggo rekeningnummer zetten,die kunnen dan van de bewuste rekening niets meer innen.
 
Ok ik zal het doorgeven aan de ING, ik kan niet bellen omdat ik slechthorend ben maar ik ga dat maar proberen te blokkeren.
 
Indien Ziggo meent een incassomachtiging te hebben, zal het moeilijker gaan.
Ik adviseer dan ook een brief te schrijven aan de ING.
 
Indien Ziggo meent een incassomachtiging te hebben, zal het moeilijker gaan.
Ik adviseer dan ook een brief te schrijven aan de ING.
Nee hoor,kan gewoon telefonisch,je moet wat pas gegevens doorgeven en zo en ING blokkeert het dan, vorige week nog gedaan met KPN,machtiging of niet.
 
Nee hoor,kan gewoon telefonisch,je moet wat pas gegevens doorgeven en zo en ING blokkeert het dan, vorige week nog gedaan met KPN,machtiging of niet.
De 'clubs' van (voormalig) hetnet kregen het ondanks storneren toch steeds voor elkaar om een incasso door te zetten, ondanks mijn storneringen.
Nadat ik bij ING een 'zoeken' deed op 'storneren' kwam ik de optie bellen tegen maar ook schrijven, dat laatste raad ik dan ook een slechthorende zeker ook aan.
Afijn jij had een soepelere afloop als ik :thumb up:

Je zou tegenwoordig bang worden van de automatische afschrijvingen en terug gaan naar de acceptgirokaart.
 
Het gaat blijkbaar om een abonnement van iemand anders. Je kunt dan ook de ING aanspreken op het feit dat ze incasso's goedkeuren waarbij de combinatie naam-nummer niet klopt. Hier horen ze op te controleren.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
 
Storneren is in mijn optiek een behoorlijk krachtig wapen. Ik had het ooit aan de hand bij notobene xs4all. Kun je gewoon via internetbankieren doen. Toen kwamen de papieren incasso's , ik wat papieren evidence terug en ineens was xs4all stil. Hoezo, de beste provider van Nederland?
 
Storneren is in de nieuwe banknota op 2 maanden gezet dus je mag tot 2 maanden storneren.
Maar als je de ING belt en uitlegt wat er aan de hand is kunnen ze je rekening blokkeren voor automatische incasso van een bepaald bedrijf.
Je vertelt dan dat je braaf een rode kaart hebt gestuurd naar Ziggo,men vraagt om het laatste bedrag met kenmerk ( dat heb je op je afschrift of internet bankieren) ,daarna vraagt men naar je pasnummer en kan men een blokkade van een jaar, 2 jaar of voor altijd op het rekening nummer van Ziggo zetten die daarna ook al hebben ze een machtiging,geen geld meer kan opnemen.
Daarna,na die 2 maanden, kan je een melding onterechte incasso doen,daarna kan men het geld ook nog weghalen.

Wat er is gebeurd is simpel,net als met telefoonnummers,komen ook rekening nummers op een gegeven moment weer vrij.
Als een bedrijf een incasso open heeft staan,dan gaat dat gewoon weer door,men verwacht dat JIJ actie onderneemt.
In het geval van deze persoon,als je slecht horend bent kun je beter even schrijven of een ander laten bellen terwijl jij er bij bent.
De ING vraagt dat dan.
Storneren heeft nu niet heel erg veel zin,je krijgt je geld wel terug maar de boze brieven gaan natuurlijk naar het adres van de persoon die eerst die rekening had en komen niet bij jou.
En als die ze weg gooit gebeurt er niet zoveel.
Uiteindelijk krijgt die persoon een incasso buro aan de deur.
Tenzij hij ook verhuisd is.
Als bellen dus niet kan,moet je de ING schrijven en kort uitleggen dat je het bewuste rekening nummer wilt laten blokkeren voor automatische afschrijvingen van Ziggo.

Mijn zoon had toen hij 17 was een abonnement bij KPN genomen maar daarbij mijn rekening gebruikt.
Met mijn medeweten.
Toen hij 18 werd had het abonnement moeten stoppen en van zijn eigen rekening af gemoeten maar KPN bleef het van mijn rekening afschrijven.
Ik heb KPN laten blokkeren door ING en dat was zo effectief dat 3 jaar later toen ik zelf een abonnement nam bij KPN al gelijk de eerste maand er een brief kwam dat ze het abonnement niet konden afschrijven en toen bleek dat die blokkade nog steeds actief was.
Ook weer telefonisch,is die er weer vanaf gehaald :)
 
Het gaat blijkbaar om een abonnement van iemand anders. Je kunt dan ook de ING aanspreken op het feit dat ze incasso's goedkeuren waarbij de combinatie naam-nummer niet klopt. Hier horen ze op te controleren.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
Met de nieuwe bankvoorwaarden die op 01-11-2009 zijn ingegaan is dat controleren niet meer van toepassing. Ook als je bijvoorbeeld een verkeerd rekeningnummer invult en dat geld komt bij iemand anders terecht dan de bedoeling was, moet je vanaf 01-11-2009 zelf maar proberen dat geld terug te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan