• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Externe harde schijf via USB

  • Onderwerp starter Condor60
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Condor60

:cry:Ik heb nu alles geprobeerd en alle "draadjes"gelezen. Lukt me echt niet om bestanden van Humax naar externe harde schijf te kopieren. Harde schijf ext3 geformatteerd. Humax ziet de externe schijf maar kopieren van bestand van Humax naar deze schijf lukt niet. Krijg steeds melding dat kopieren mislukt is. Heeft iemand een stappenplan zonder naar een volgend draadje te verwijzen ?:censored:
 
:cry:Ik heb nu alles geprobeerd en alle "draadjes"gelezen. Lukt me echt niet om bestanden van Humax naar externe harde schijf te kopieren. Harde schijf ext3 geformatteerd. Humax ziet de externe schijf maar kopieren van bestand van Humax naar deze schijf lukt niet. Krijg steeds melding dat kopieren mislukt is.
Heeft iemand een stappenplan zonder naar een volgend draadje te verwijzen ?:censored:

Je wilt wel makkelijk geholpen worden zeg en dan nog :censored: ook.
Toe maar.

Ik zal vertellen hoe het mij lukt.

Ik heb op mijn ext3 geformatteerde schijf eerst een map video aangemaakt, want kopieeren naar de root doet de humax niet.

- in opnamelijst op OPT+ gedrukt
- bestandsbeheer gekozen
- in rechtermenu (USB) naar de map video gegaan
- terug naar linkermenu gegaan
- de opname gekozen die gekopieerd moet worden
- via groene knop kopie opgestart
Neem rustig de tijd om nu koffie te gaan drinken of de overige draadjes toch nog eens goed door te lezen, want de kopieslag kan wel even duren.

Als dit bij jou niet werkt, dan ga ik verder niet meer helpen.
 
:cry:Ik heb nu alles geprobeerd en alle "draadjes"gelezen. Lukt me echt niet om bestanden van Humax naar externe harde schijf te kopieren. Harde schijf ext3 geformatteerd. Humax ziet de externe schijf maar kopieren van bestand van Humax naar deze schijf lukt niet. Krijg steeds melding dat kopieren mislukt is. Heeft iemand een stappenplan zonder naar een volgend draadje te verwijzen ?:censored:

Je kunt de bestanden via Ethernet (via je PC) kopieren naar je externe harde schijf, en dan weer afspelen via de Humax.

Voor files > 4GB: Explorer 8 downloaden, en je USB formatteren op NTFS. NB dan kun je de externe schijf niet meer afspelen op de Humax, maar het is handiger om daarvoor een Mediacenter te gebruiken, zoals WDTV.
 
Beste Grouch en felisenum bedankt voor jullie reactie. Beide tips van jullie kende ik al. Daarom was ik echt ten einde raad.
Ben er inmiddels achter. Het is de harde schijf die de Humax waarschijnlijk niet lustte !!!? Andere harde externe harde schijf gekocht en spul werkt prima !!! Heeft me 2 weken gekost en ettelijke malen met Linux "gespeeld". Bleek dus in de externe harde schijf te zitten. Die het overigens gewoon verder perfect doet met mijn PC's en lap-top. Zal wel een raadsel blijven !!:censored: (again).
 
Dan ben ik wel geinteresseerd welke externe harde schijf de Humax wel lust (met NTFS). Welke heb jij nu die wel werkt?
De WD Pasport werkt bij bij alleen onder FAT32 op de Humax.

Beste Grouch en felisenum bedankt voor jullie reactie. Beide tips van jullie kende ik al. Daarom was ik echt ten einde raad.
Ben er inmiddels achter. Het is de harde schijf die de Humax waarschijnlijk niet lustte !!!? Andere harde externe harde schijf gekocht en spul werkt prima !!! Heeft me 2 weken gekost en ettelijke malen met Linux "gespeeld". Bleek dus in de externe harde schijf te zitten. Die het overigens gewoon verder perfect doet met mijn PC's en lap-top. Zal wel een raadsel blijven !!:censored: (again).
 
Dan ben ik wel geinteresseerd welke externe harde schijf de Humax wel lust (met NTFS).
Bij mijn weten ondersteunt de 5050 geen NTFS, alleen FAT32 en EXT2/3. Aan FAT32 heb je niets vanwege de 4GB file limiet. Blijft over EXT.

Ikzelf heb er probleemloos een WD Elements aan hangen EXT3 geformatteerd. Formatteren ging vrij simpel via de USB poort van mijn NAS (die Linux draait).

En idd eerst een folder maken boven de root om je content neer te zetten. Daar vandaan kun je dan ook gewoon weer content afspelen direct vanaf de USB schijf via de 5050.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En idd eerst een folder maken boven de root om je content neer te zetten. Daar vandaan kun je dan ook gewoon weer content afspelen direct vanaf de USB schijf via de 5050.
Alweer die misvatting...
Je hoeft géén folder te maken voor je content, je kunt het ook gewoon in de root-directory zetten. Je moet alleen wel naar die root toe navigeren in het rechter scherm van bestands beheer. Maar als je een extra directory maakt moet dat ook (en kost het zelfs nog een extra stap.)
 
Alweer die misvatting...
Je hoeft géén folder te maken voor je content, je kunt het ook gewoon in de root-directory zetten. Je moet alleen wel naar die root toe navigeren in het rechter scherm van bestands beheer. Maar als je een extra directory maakt moet dat ook (en kost het zelfs nog een extra stap.)

Jij kan dat een misvatting vinden, mij (en voor zover ik hier rond lees ook anderen) is het niet gelukt om direkt naar de root te kopieeren via usb (noch via ftp [zie bijvoorbeeld hier]), vandaar dat ik blijf aangeven dat je een map onder root moet aanmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij kan dat een misvatting vinden, mij (en voor zover ik hier rond lees ook anderen) is het niet gelukt om direkt naar de root te kopieeren via usb (noch via ftp [zie bijvoorbeeld hier]), vandaar dat ik blijf aangeven dat je een map onder root moet aanmaken.
Als ik het goed zie gaat het in je FTP-voorbeeld over kopiëren naar de interne schijf. Ik had het over kopiëren van de interne schijf naar de usb-schijf.
Dat doe je zo:
- druk op media
- dan op opt+ en ok om in bestandsbeheer te komen
- in het rechterscherm zie je de directory waaronder de schijf gemount is, met daarin de rootdirectory. Op dit moment kun je niet kopiëren.
- ga naar het rechterscherm, OP die rootdirectory, en druk op OK.
- nu ben je IN de rootdirectory, en zie je de files en mappen die daar al in staan.
- terug naar het linkerscherm, selecteer de film(s) die je wilt kopiëren, en druk op de groene knop.
- wacht, wacht, wacht, ..
- ... tot hij klaar is.
- als je je USB schijf later weer aan je PC hangt zie je de gekopieerde files daar staan.... in de rootdirectory.
 
I stand corrected :thankyou:.

En gelijk getest: ook via ftp kun je naar de root van een usb-disk (heet dan sda1) kopieeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan