• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bugs / Ideeën Horzion

Replay TV

Na pauzeren replay TV op BBC first kreeg ik melding
"Deze zender staat geen replay tv toe"
Dat deed hij de hele week wel.

Na ongeveer 3 kwartier kon het ineens weer wel.

#raar
 
Apps

Indien Ziggo adverteert met:
"Snel toegang tot interactief entertainment met meer dan 60 apps van Facebook tot Twitter en van YouTube tot Picasa."
Dan verwacht je dat je op je TV kan Twitteren met je afstandbediening.
Met het toetsenbord zou dat best kunnen werken.

Echter, het enige wat je kan is met een select aantal TV-programma's meekijken en via een ander medium met een Twitter account berichten op die # plaatsen.

Dit noem ik misleiding.
Ik heb geen Facebook, maar dat kon ik al helemaal niet vinden.

Idee: Zorg dat je een Twitter account kan instellen en écht kan Twitteren!
 
De youtube app werkte ook al niet meer (niet meer geprobeerd de laatste tijd), en toen hij het deed, kon je er geen fluit mee....
niet fatsoenlijk zoeken, geen account aanmelden....
Er waren een hoop video's niet zichtbaar die absoluut bestaan (gecontroleerd door op PC youtube te zoeken).

De apps op de HB zijn wat mij betreft verwaarloosbaar... en dat is zeker jammer als je inderdaad kijkt waar ze mee adverteren!

Misschien dat ze ook gewoon niet zo flauw kunnen doen, en een app voor netflix erop kunnen zetten....
Nee ziggo, hier verlies je geen markt mee, en door het niet te doen, win je ook niets!
 
Bij mij werkt YouTube ook al niet. Na veel onhandig zoeken een filmpje gevonden, en op de startbutton gedrukt, en dan.....niets. Gaat terug naar de TV zender waarop was afgestemd.

Ook veel YouTube films met de melding dat deze niet op het apparaat kunnen worden afgespeeld.
Wat heb je nou aan zo'n apparaat waarop toch niets werkt, maar waarvoor je wel maandelijks een hoger bedrag mag aftikken?
Buiten alle andere, en hier eerder genoemde problemen die maar niet opgelost worden.
Klanttevredenheid staat bij ziggo op een heel laag pitje. Waarschijnlijk is het pitje ook al gedoofd!
 
Stilstaand beeld zonder balk

Tip:
Als je het beeld stilzet via pauze knop krijg je een stilstaand beeld waarvan de helft is bedekt met een balk.:censored:
Wil je het hele beeld zien?
Druk dan 1x op de Live TV knop.:thumb up:
 
Foutmeldingen 2010, 2020, 8062

Hangt af of je de kabels ook vervangen hebt door Kabelkeur merk kabels en stekkers.

Begrijp je punt maar is wel een belangrijk stap in een goede werking.
Mijn huis is inmiddels voorzien van goed coax met 4g bescherming en F-connectors en de Horizon werkt probleemloos.

Betreft het eerste model Horizon met UPC logo. In het begin wel wat problemen gehad met na onderzoek door storingsmonteur bleek het signaal te veel versterkt te worden. Monteur heeft dit aangepast en daarna geen problemen mee. Misschien een idee om dit ook eens na te laten kijken.

Enig probleem wat wij nog ervaren is de ventilator.

Sinds een aantal weken regelmatig foutmeldingen 2010, 2020 en 8062.
Fouten 2010 en 2010 duiden op slecht signaal.
Fout 8062 ook bij terugkijken van opgenomen programma's.
Monteur heeft de nieuwste versie aansluitdoos gemonteerd en het signaal gecontroleerd. Ook de coaxkabel naar de Horizon box.Problemen zijn er nog steeds.
De coaxkabel van de aansluitbox naar de horizon box is nog geen 2 meter en van een (oude)Ziggo keur met goede connectoren. (Tweevoudige afscherming). Deze heeft altijd goed gewerkt.
Nu raad Ziggo aan om een kabel te nemen die bescherming biedt tegen 4G signalen. Deze zijn tripple afgeschermd. Echter de groene kabel die het huis binnen komt is volgens mij maar dubbel afgeschermd. Kan deze de storing dan niet veroorzaken? Zoja dan heeft Ziggo er een groot probleem bij.
 
Die groene kabel heeft ondanks dat het maar tweevoudig is een hele goed afscherming.
Hij ligt over bijna de gehele lengte in de grond en dat geeft extra afscherming.
 
Sinds een aantal weken regelmatig foutmeldingen 2010, 2020 en 8062.
Fouten 2010 en 2010 duiden op slecht signaal.
Fout 8062 ook bij terugkijken van opgenomen programma's.
Monteur heeft de nieuwste versie aansluitdoos gemonteerd en het signaal gecontroleerd. Ook de coaxkabel naar de Horizon box.Problemen zijn er nog steeds.
De coaxkabel van de aansluitbox naar de horizon box is nog geen 2 meter en van een (oude)Ziggo keur met goede connectoren. (Tweevoudige afscherming). Deze heeft altijd goed gewerkt.
Nu raad Ziggo aan om een kabel te nemen die bescherming biedt tegen 4G signalen. Deze zijn tripple afgeschermd. Echter de groene kabel die het huis binnen komt is volgens mij maar dubbel afgeschermd. Kan deze de storing dan niet veroorzaken? Zoja dan heeft Ziggo er een groot probleem bij.

Wat Johnny54 al aangeeft, groene en ook kabels die in de muur lopen zijn meestal goed genoeg beschermt. Zelf ook nog oude kabels in de muur zitten, deze krijg ik helaas niet vervangen, en alle kabels die vanaf de muuraansluiting verder kan allemaal voorzien van 4G Coax kabels en F-Connectoren. Werkt uitstekend en geen stroringen meer.

Ondanks dat het maar 2 meter is ruim voldoende voor een storing. En slechte aansluiting of stekker is al voldoende voor dit soort vage problemen.

Een oude Ziggo keur zegt helaas niets. Tijden veranderen en wat een paar jaar geleden nog voldeed is nu niet altijd meer voldoende. 4G is inmiddels landelijk en dus sterker en de opvolger(s) zijn ze al ruim mee bezig.

Daarbij zijn kanalen in de jaren verschoven waardoor deze nu ineens gevoeliger kunnen zijn. Zo zijn er meerdere dingen te bedenken.

Dit soort problemen is altijd lastig te zoeken waar het probleem precies zit. Door je kabel te vernieuwen sluit je weer zaken uit en dan hopen dat het probleem is opgelost. Maar als je nog ergens andere een oude kabel in huis hebt lopen voor een 2de tv dan kan ook die voor problemen zorgen.

Check ook de aansluitingen in of op de muur en indien de stekkers aan de coax te verwijderen zijn ook deze een keer opnieuw strippen en aansluiten en als dat geen F-Connectors zijn gelijk kabel en connectors vervangen.

Het kost je een kleine investeringen maar je voorkomt er ergernis door.
Je zou ook aan Ziggo nogmaals je probleem kunnen aangeven en aangeven dat er ook gebruikers zijn waar Ziggo een nieuwe coax kabel naar opstuurt bij problemen. Proberen kan altijd :wink:
 
Nu raad Ziggo aan om een kabel te nemen die bescherming biedt tegen 4G signalen.

Hoi knarf49,

Wil je mij via dit forum een privébericht met adres en klantnummer sturen? Dan zorg ik ervoor dat deze problemen voor je worden opgelost.

Groet,
Pim - Ziggo Webcare
 
Ik heb nu een kleine maand -na heel veel aarzeling- de Horizonbox.
En ik moet zeggen: het is mij alleszins meegevallen na de bakken kritiek erop.
De Horizon is simpel aan te sluiten, heeft een superieur beeld en geluid en is bij normaal gebruik zeer stabiel. Het opgepluste beeld is vooral dankbaar bij een wat ouder (of goedkoper) lcd-scherm zoals mijn Philips tv uit 2011.
De Samsung smt-c7140 was al een verbetering maar de Horizon geeft het beeld nog meer upgrade en ook het geluid is een grote stap voorwaarts. Mijn Samsung had nogal wat tikken in het geluid en van tijd tot tijd 'scheve' stereo /dolby geluidsweergave De Horizon verrast met name bij rechtstreekse SPDIF-aansluiting op een homecinema zowel stereo, als dolby (prologic II)
De bediening is ff wennen maar is uiteindelijk gebruiksvriendelijker dan de smt-c7140, die bij snel skippen van een deel van de opname regelmatig op hol slaat en je ook de plek waar je bent gebleven telkens moet markeren.

De (vernieuwde?) Horizon is een aangename optelsom van de Humaxen en de smt-c7140. Met als bijkomende extra's de apps voor YouTube, Netflix en Videoland enz., zeer welkom bij een wat oudere smart tv.
Alleen op dat front heb ik nog significante kritiek op de stabiliteit. Door zelf te sleutelen in de netwerkinstellingen van de Horizon hoef ik nu nooit meer hard te resetten of de box helemaal uit te schakelen tijdens of na Netflix. Maar het werkt nog lang niet zo soepel als VOD van Ziggo, zoals het zou moeten dus. Maar dat wordt ruimschoots onderkend door de Technische Helpdesk en er zou verbetering op komst zijn bij de komende firmware update.

Als dan ook nog de zelf gegenereerde dvb ondertiteling zoals bij BBC First net zo strak, scherp en klein als de smt-c7140 wordt, ben ik een tevreden gebruiker.

NB: (nee ik werk niet bij Ziggo) de overstap naar UPC/ Ziggo-Nieuw was wel een stuk minder soepel als de box werkt, maar dat is off-topic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan