• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
snap het niet helemaal.

Snap niet waarom sommige mensen over streaming gaan praten dit heeft totaal niets te maken met het Ziggo gebeuren. het lijkt mij de bedoeling dat alles wat je normaal van tv kijken mag verwachten het ook doet, en daar hoort niet streaming en andere ongein onder. ik kan het ook mis hebben hoor maar dit zijn normale dingen die ik vindt dat bij tv kijken hoort.

1. uiteraard tv beeld moet goed en stabiel zijn zonder blokken en haperingen
2. teletext moet het doen.
3. epg functie moet het doen.
4. ondertitels moeten het ook doen
5. en info moet het doen op de desgewenste kanaal.

dat zijn normaal ook de dingen die standaard zijn van een extern kastje.
De rest van de extra functies hebben in mijn ogen helemaal niets te maken met het ziggo certificatie, en moeten dan ook in loop van de toekomst opgelost worden door philips maar dat heeft helemaal geen essentie in combinatie met ziggo.

of zie ik dat verkeerd?

groeten mmdw1976
 
Nieuwste software gisteren geinstallererd op 46PFL9704.

Het lijkt mij dat de meeste problemen betreffende ondertiteling, teletext ed opgelost zijn.
Now/next is leuke aanvulling, echter wel erg kort in beeld.
NetTV werk prima, niet het gevoel dat het sneller is geworden.

Had ook gehoopt dat met deze update een verbetering op zou treden van het beeld:
Soms bevriest het beeld even en gaat dan weer verder.
Ook regelmatig last dat gedeeltes van het beeld ineens blokvormig van kleur veranderen.
Denk dat hiervoor toch maar een Philips monteur langs moet komen.

Wat betreft de CI+ ben ik erg tevreden met de huidige versie.:applause:
 
Snap niet waarom sommige mensen over streaming gaan praten dit heeft totaal niets te maken met het ziggo gebeuren. het lijkt mij de bedoeling dat alles wat je normaal van tv kijken mag verwachten het ook doet, en daar hoort niet streaming en andere ongein onder. ik kan het ook mis hebben hoor maar dit zijn normale dingen die ik vindt dat bij tv kijken hoort.

1. uiteraard tv beeld moet goed en stabiel zijn zonder blokken en haperingen
2. teletext moet het doen.
3. epg functie moet het doen.
4. ondertitels moeten het ook doen
5. en info moet het doen op de desgewenste kanaal.

dat zijn normaal ook de dingen die standaard zijn van een extern kastje.
De rest van de extra functies hebben in mijn ogen helemaal niets te maken met het ziggo certificatie, en moeten dan ook in loop van de toekomst opgelost worden door philips maar dat heeft helemaal geen essentie in combinatie met ziggo.

of zie ik dat verkeerd?

groeten mmdw1976

Het gaat hier niet zozeer om het streamen maar ik had de hoop dat wanneer het ondertitel issue was opgelost dit ook gold voor het afspelen van AVI media.

Mij is gevraagd ivm het testen van de software mijn bevindingen op te schrijven. Met alle goede bedoelingen heb ik dit ook gedaan. Blijkbaar word dit niet door iedereen gewaardeerd. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit teveel informatie kunt hebben vwb besturingssystemen. Misschien heeft eea softwarematig wel betrekking op elkaar!?

Overigens is een forum als dit volgens mij bedoelt om elkaar voort te helpen en daarbij bedoel ik de forumleden, ZIGGO maar ook Philips.

Of zie ik dit nou verkeerd?
 
Ik heb geen 9000-serie toestel en doe niet mee met de test dus hoor hier eigenlijk helemaal niet te reageren. Dat gezegd hebbende vraag ik me mbt. de ondertitels/volumebalk af of dit echt zo'n issue is. Dit soort ondertitels zijn toch in de eerste plaats bedoeld voor doven/slechthorenden. En zij hebben volgens mij weinig tot niets aan de geluidsinstellingen, dus kunnen zij de volumebalk wel uitschakelen, of zie ik dat verkeerd.
Ikzelf daarentegen heb de ondertitels zo ingesteld dat ze alleen zouden moeten verschijnen als ik het geluid uit heb (mute); helaas gebeurd dat bij mij nog niet, maar ik heb dan ook nog de firmware van eind sept. Dus als de nieuwe (.66) firmware binnenkort hopelijk ook voor mijn 8404 beschikbaar komt en dan de ondertitels verschijnen tijdens mute ben ik al bijzonder tevreden.
 
Ik heb geen 9000-serie toestel en doe niet mee met de test dus hoor hier eigenlijk helemaal niet te reageren. Dat gezegd hebbende vraag ik me mbt. de ondertitels/volumebalk af of dit echt zo'n issue is. Dit soort ondertitels zijn toch in de eerste plaats bedoeld voor doven/slechthorenden. En zij hebben volgens mij weinig tot niets aan de geluidsinstellingen, dus kunnen zij de volumebalk wel uitschakelen, of zie ik dat verkeerd.
Ikzelf daarentegen heb de ondertitels zo ingesteld dat ze alleen zouden moeten verschijnen als ik het geluid uit heb (mute); helaas gebeurd dat bij mij nog niet, maar ik heb dan ook nog de firmware van eind sept. Dus als de nieuwe (.66) firmware binnenkort hopelijk ook voor mijn 8404 beschikbaar komt en dan de ondertitels verschijnen tijdens mute ben ik al bijzonder tevreden.

Dat zie je inderdaad verkeerd :)
Die ondertitels zijn helemaal niet bedoeld voor doven. Sterker nog, er kunnen zelfs meerdere talen ondertitel-sporen door een zender worden meegestuurd.
Bijv. Sci-Fi en 13th street gebruiken deze ondertitels. De gesproken taal is Engels, ondertitels Nederlands. Dus voor dove Engelsen die dan Nederlandse ondertitels krijgen, lijkt met dit niet de optie :)
 
Dat zie je inderdaad verkeerd :)
Die ondertitels zijn helemaal niet bedoeld voor doven. Sterker nog, er kunnen zelfs meerdere talen ondertitel-sporen door een zender worden meegestuurd.
Bijv. Sci-Fi en 13th street gebruiken deze ondertitels. De gesproken taal is Engels, ondertitels Nederlands. Dus voor dove Engelsen die dan Nederlandse ondertitels krijgen, lijkt met dit niet de optie :)
Ok, begrijp ik, sorry. Ik gebruik zoals aangegeven eigenlijk helemaal geen ondertitels. Voor Duits/Engels/Nederlands heb ik dat niet nodig. Voor andere talen (m'n Frans is erg slecht want al 40 jaar niets meer mee gedaan) zouden NL-ondertitels handig zijn, maar dat soort zenders kijk ik eigenlijk toch niet. Vandaar mijn onwetendheid op dit gebied.:oops: Bedoel je overigens dove Engelsen hier in Nederland:?: Of zouden ze in Engeland dan ook Nederlandse ondertitels krijgen:?::wink:
Sorry, erg off topic zo langzamerhand...
 
Het gaat hier niet zozeer om het streamen maar ik had de hoop dat wanneer het ondertitel issue was opgelost dit ook gold voor het afspelen van AVI media.

Mij is gevraagd ivm het testen van de software mijn bevindingen op te schrijven. Met alle goede bedoelingen heb ik dit ook gedaan. Blijkbaar word dit niet door iedereen gewaardeerd. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit teveel informatie kunt hebben vwb besturingssystemen. Misschien heeft eea softwarematig wel betrekking op elkaar!?

Overigens is een forum als dit volgens mij bedoelt om elkaar voort te helpen en daarbij bedoel ik de forumleden, ZIGGO maar ook Philips.

Of zie ik dit nou verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd. Formaten zoals .srt, .mkv of .ifo of andere digitale bestandsformaten met ondertitels worden niet ondersteund. Staat ook duidelijk aangegeven. Dit heeft niets te maken met ondertitels bij DVB-C.
 
Bij kijken naar BBC kreeg ik de ondertitelsing voor doven en slechthorenden in beeld. Heb dit kunnen omzeilen door zowel de 'voorkeurstaal ondertitels' als de 'alternatieve taal ondertitels' beide op nederlands te zetten.
 
Volgens mij niet CI+ gerelateerd maar 1-tje in de categorie stabiliteit (zwart beeld, crash/reboot):

- Bij 0.66 aanzetten TV met HDMI 'Source' wordt te snel beeld gedecodeerd/weergegeven, ongeacht HD. Resulteert in patroon met sneeuw in blokraster, knipperend, soms groen (meestal indicatief in AV voor geen signaal). Gaat over in compleet groen beeld daarna OK. Ziet er erg beangstigend uit en is 100% reproduceerbaar. Paar keer gehad met 1080i source (NED3 HD) melding 'Beeldformaat niet ondersteund'. Op deze HDMI 'Source' vervolgens geen beeld meer te krijgen na opnieuw selecteren 'Source'. PVR herstart, helpt niet, TV naar standby hielp niet, moest koude start.

Verschijnsel is niet bij Televisie 'Source' (analoog via pass-through), wel bij andere aangesloten 'HDMI' Sources zoals Computer. Is dus niet gerelateerd aan de Cisco PVR.

Rollback getest naar 0.58 en deze heeft dit probleem niet, geeft gewoon iets langer zwart beeld. Echter bij paar pogingen met starten van HDMI 'Source' (default bij mijn 2e configuratie met de Cisco PVR) ook daar een probleem en ging TV niet aan maar juist weer uit naar standby.

Lijkt alsof de TV niet altijd voldoende tijd neemt/heeft om te initialiseren ofzo en soms in een foutsituatie komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CI+ met de phiips 9704

Ik heb vandaag de TV met CI+ in gebruik genomen. Teletekst doet het op alle zenders. Verder nog geen problemen tegengekomen.
Ik gebruik een Smit module en de nieuwste firmware 0.26.66.0
Hij vraagt af en toe om een pincode bij niet afgeschermde zenders. Negeren kan en je hebt beeld.
Bij het aanzetten vandaag kwam er geen zender in beeld maar een wit scherm. Een zender intypen was voldoende om beeld te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan