• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet storing

  • Onderwerp starter Hennie de Man
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hennie de Man

Vanaf 26.08.09 ca 14.00 uur is er een grote algemene internetstoring bij Ziggo en krijg ik steeds een pop-up om mijn wachtwoord in te voeren.
Dit wordt steeds niet geaccepteerd en wordt er gevraagt om de instellingen na te kijken (alsof je die dan zelf zou hebben veranderd?)
Dan weer pop-ups met de foutcode 0x800CCC18 met ook weer de vraag om de instellingen na te kijken.
Bellen met ZIGGO is een ramp, zeker als er een storing is want dan krijg je vanzelf een vriendelijk dame die zegt dat ZIGGO helaas niet bereikbaar is (?)
Eindelijk iemand aan de lijn, je legt het probleem uit en ook deze medewerker zegt dan tussen de regels door dat het wellicht aan je zelf ligt(?)
Ook vraagt hij je allerlei nuttelozen of reeds gedane handelingen te verrichten (want tijd=geld voor ZIGGO)
Het is lang discussiëren en veel uitleggen, want begrijpen doet de medewerker weinig en heeft hij vast de opdracht voor het voeren van een lang gesprek wat ZIGGO € 0,10 per minuut opleverd.
Uiteindelijk, na een half uur, geeft hij toe dat het voor 90% aan de algemene grote landelijke storing bij ZIGGO zal liggen(?)
Wanneer ik op de ZIGGO site het klachten formulier invul, geeft deze vanzelf aan dat er op mijn adres een internetstoring bekend is.
Waarom wordt ik dan door ZIGGO ruim een half uur aan de lijn gehouden?
Op de vraag wanneer dit dan opgelost wordt zegt hij dat dit wel een dag of 2 kan duren, maar probeer steeds uw outlook opnieuw te starten want het kan ook eerder opgelost zijn(?)
Lukt het met een paar dagen niet, bel dan maar weer (€ 0.10 pm) dan zullen we het van hieruit oplossen.
WAAROM KAN DAT DAN NIET OP HET MOMENT DAT IK NU BEL?
Dat is moeilijk uit te leggen zegt hij, maar dat gaat helaas niet.
Op mijn vraag of ik indien ik hier schade van ondervind, door het missen van belangrijke commerciele mail, deze kan claimen zegt hij lachend dat dat kan, maar er hooguit € 50,- vergoed zal worden en een speciale afdeling hier dan naar zal kijken en dit (meestal) zal afkeuren.
Ik heb nog steeds geen outlook, maar krijg nu de foutmelding 0x800CCC0D.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem en hoe zijn deze opgelost?

Volgens mij zou ZIGGO bij een dergelijke landelijke storing dit via de media moeten melden met de instructie wat wel en niet gedaan kan/moet worden en wanneer het probleem opgelost is (zal zijn)
Dit voorkomt een hoop ergernis bij de gebruikers maar is dit wel KLANTVRIENDELIJK zoals het hoort!
Het enige nadeel voor ZIGGO is dan dat zij dan héééééél veel belminutten van € 0,10 per minuut misloopt!
 
Omdat je het over "een wachtwoord invoeren" en "Outlook" hebt, ga ik er van uit dat je een storing van de mail server bedoelt. Hier werkt deze uitstekend. Heb je al geprobeerd om middels https://webmail.ziggo.nl/ in te loggen? Als dat wel werkt, controleer dan je instellingen in Outlook.
 
Sinds gisteren middag kom ik met dezelfde gegevens wel op de webmail en staan mijn gegeevns op outlook exact hetzelfde ingesteld, maar zonder resultaat.
 
Sinds gisteren middag kom ik met dezelfde gegevens wel op de webmail en staan mijn gegeevns op outlook exact hetzelfde ingesteld, maar zonder resultaat.
Dus eigenlijk weet je niet zeker of het om een Ziggo storing gaat (waar jij last van hebt). Ik zie ook wel eens dat er in mijn regio een storing is, terwijl ik er zelf geen last van heb. Aangezien je wel in webmail kan meer nu nog steeds last heb van een Outlook probleem zou het ook een PC probleem kunnen zijn.
 
Ik krijg al vanaf afgelopen woensdag geen mail meer binnen.
help-desk onbereikbaar en onbetaalbaar.
Er wordt aan het probleem gewerkt. Als je in 5 dagen zo n probleem , als ziggo zijnde, niet uit de weg kunt ruimen , heb ik er maar een woord voor :

PRUTSERS ,EERSTE KLAS.

En de help-desk kan niet anders dan naar huisadres en postcode vragen.
 
Ik krijg al vanaf afgelopen woensdag geen mail meer binnen.
help-desk onbereikbaar en onbetaalbaar.
Er wordt aan het probleem gewerkt. Als je in 5 dagen zo n probleem , als ziggo zijnde, niet uit de weg kunt ruimen , heb ik er maar een woord voor :

PRUTSERS ,EERSTE KLAS.

En de help-desk kan niet anders dan naar huisadres en postcode vragen.

Ten eerste, zijn er genoeg mensen die aangegeven geen probleem te hebben met het ontvangen van mail van Ziggo.

Helpdesk onbereikbaar, kan ik niet over oordelen. Helpdesk onbetaalbaar? Sterk overdreven, kost 10ct/min, en dat is zeker niet onbetaalbaar.

Wat is het probleem precies? Wat voor foutmelding krijg je? Welke email applicatie gebruik je? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Als je hulp wilt op het forum is het handig om ook wat informatie te verstrekken ipv alleen maar wat in het rond te schreeuwen.
 
Internetstoring ZIGGO

Beste Excalibur,

Hoe weet je dat er genoeg mensen zijn welke geen problemen hebben met ZIGGO, wanneer ze zelf aangeven een aantal dagen een grote landelijke storing te hebben?
De helpdesk onbereikbaar, kun je niet over oordelen wanneer je deze zelf nog nooit hebt hoeven te bellen en zeker niet ten tijde van een grote storing.
Op zich is 10ct/min niet onbetaalbaar, maar wordt het te gek wanneer je door niet gekwalificeert personeel te woord gestaan wordt, welke je geen oplossing kunnen bieden of vragen weet te beantwoorden en je in zo'n gesprek al snel minimaal 45 minuten aan de praat gehouden wordt.
Lees mijn stuk nog eens dan is mijn vraag hoe dit probleem bij andere is opgelost (bij mij inmiddels wel door een ZIGGO medewerker welke wel van wanten wist en was het binnen 3 minuten verholpen).
Oordelen over iets is stom, maar het veroordelen wat jij doet is hééél erg stom.
Ik hoop dat je zelf ZIGGO eens telefonisch nodig hebt, dan piep je wel anders.
Je doet met dergelijke opmerkingen je naam Excalibur (het magische zwaard in de Arthur verhalen) zeker geen er aan.
Voor mij is de discussie met je hiermee gesloten.
 
Klagen is heel Nederlands, maar je dient rekening te houden met degene die je juist proberen te helpen. Stoom afblazen kan natuurlijk altijd, maar doe dat op z'n minst in combinatie met informatie die voor anderen nodig kan zijn om mee te werken aan een oplossing (voorzover dat mogelijk is).
Overigens heb ik vaak genoeg gesproken met Ziggo medewerkers. Niet alle medewerkers zijn even behulpzaam/klantgericht, als ik er zo'n één aan de lijn heb dan rond ik het gesprek snel af en dan bel ik later terug. Wachttijden vallen mee zolang je op tactische tijdstippen belt.
 
@Hennie de Man;
Voordat je reageert, misschien eerst lezen op wie of welke post iemand reageert. Als je goed had gelezen en opgelet had je gezien dat ik CARLOS had gequote en het dus op hem sloeg. Om toch even te reageren.

Beste Excalibur,
Hoe weet je dat er genoeg mensen zijn welke geen problemen hebben met ZIGGO, wanneer ze zelf aangeven een aantal dagen een grote landelijke storing te hebben?
Zou kunnen, maar hier werkt het zonder enig probleem, en ik ben ongetwijfeld niet de enige die geen storing ervaart.

De helpdesk onbereikbaar, kun je niet over oordelen wanneer je deze zelf nog nooit hebt hoeven te bellen en zeker niet ten tijde van een grote storing.
Heb ik daarover geoordeeld? volgens mij niet, volgens mij heb ik gezegd:
Helpdesk onbereikbaar, kan ik niet over oordelen. Helpdesk onbetaalbaar? Sterk overdreven, kost 10ct/min, en dat is zeker niet onbetaalbaar.
Mag jij mij vertellen wanneer ik daarover geoordeelt heb.

Op zich is 10ct/min niet onbetaalbaar, maar wordt het te gek wanneer je door niet gekwalificeert personeel te woord gestaan wordt, welke je geen oplossing kunnen bieden of vragen weet te beantwoorden en je in zo'n gesprek al snel minimaal 45 minuten aan de praat gehouden wordt.
Is het in mijn ogen nog steeds niet onbetaalbaar. 45minuten is 4,5euro. Probeer daarvoor eens iemand voor ondersteuning bij je te komen. Die kost wel iets meer per uur.

Oordelen over iets is stom, maar het veroordelen wat jij doet is hééél erg stom. Ik hoop dat je zelf ZIGGO eens telefonisch nodig hebt, dan piep je wel anders.
Je doet met dergelijke opmerkingen je naam Excalibur (het magische zwaard in de Arthur verhalen) zeker geen er aan.
Voor mij is de discussie met je hiermee gesloten.
Ook hier geldt, lezen is blijkbaar een hele kunst. Eerst een goed lezen voordat je oordeelt over iemand. Feitelijk heb jij nu over mij geoordeelt zonder dat ik me maar over jou persoonlijk of je post uitgelaten heb (tot aan nu). De pot vewijt de ketel....?

Om toch ook nog even op jou probleem in te gaan:

Ik begrijp je frustratie, maar zoals ik al zei, oa bij mij werkt het prima zonder enig probleem. Net nog weer een test bericht vanaf gmail naar ziggo vestuurd en visa versa, komen keurig aan in mijn mail client (Thunderbird).

Om zonder meer informatie toch op de foutmeldingen in te gaan.

Foutmelding 0x800CCC18 ; Ik ga er even vanuit dat deze fout gegenereerd word vanuit de mail client outlook(express) (of verwante applicatie) Als deze foutmelding gegenereert word staat in 9 van de 10 gevallen "aanmelden met beveligde wachtwoordverificatie" aan in de instellingen. Deze instelling werkt echter niet bij Ziggo, en zal dus een foutmelding veroorzaken. Kan je controleren in de instellingen van de accounts.

Foutmelding 0x800CCC0D ; ook hiervan neem ik even aan dat outlook(express) gebruikt word. Deze foutmelding word 9 op de 10 keer veroorzaakt door een foutieve mailserver instellingen. (bv tikfout). Kan je controleren in je account instellingen, wat staat daar bij jou?

Onderwerp is btw niet correct. Het is geen internetstoring, maar een email storing :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan