• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung Le37B650T2wxxn wel of geen CI+ Kaart van ziggo?! HELP

  • Onderwerp starter karsenbarg88
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

karsenbarg88

Hallo,

Ik heb op 1 juli 2009 onlangs de Samsung Le37B650T2wxxnv gekocht bij mediamarkt gekocht voor 749. Ze zeiden met 100% zekerheid dat deze tv de Ziggo CI+ gaat ondersteunen. Nu heb ik een W versie i.p.v een P versie. Worden deze nu wel of niet ondersteund? wordt een beetje duizelig van die P's en de W's. Wie o wie kan mij duidelijkheid geven. Ik voel me nu simpelweg genaaid door de Mediamarkt.


Mvg,

Mark
 
Nee, die worden niet ondersteund. Je TV heeft geen CI+ slot.
 
dat is dus mooi klote, kan ik dit nog verder verhalen op de mediamarkt? die hebben mij dus gewoon voor gelogen.
 
Ik heb precies hetzelfde alleen ik heb model le40b650 W
Ik denk dat je weinig kans maakt maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
Ik zelf ga of de humax 5000 kopen of misschien de alphacrypt oplossing .
 
Ik heb net de mediamarkt gebeld, en de verkoper zei dat ze gewoon worden ondersteund, nu maar wachten op de cam komt volgende maand binnen, en het uit proberen
 
Ik heb net de mediamarkt gebeld, en de verkoper zei dat ze gewoon worden ondersteund, nu maar wachten op de cam komt volgende maand binnen, en het uit proberen

Als er één winkel bekend staat om zijn goede informatie verstrekking en topverkopers is het natuurlijk Mediamarkt.............
 
Ik heb net de mediamarkt gebeld, en de verkoper zei dat ze gewoon worden ondersteund, nu maar wachten op de cam komt volgende maand binnen, en het uit proberen
In de lijst staat alleen de LE37B650T2PXXN en niet de LE37B650T2WXXN. Ook in de handleidingen van de 'W' modellen wordt met geen woord gerept over CI+ of CI Plus of Common Interface Plus terwijl die term wel in de handleidingen van de 'P' uitvoering voorkomt:

LE37B650T2WXXN Handleiding zei:
COMMON INTERFACE Slot
  • When not inserting ‘CI CARD’ in some channels, ‘Scrambled Signal’ is displayed on the screen.
  • The pairing information containing a telephone number, CI CARD ID, Host ID and other information will be displayed in about 2~3 minutes. If an error message is displayed, please contact your service provider.
  • When the channel information configuration has finished, the message ‘Updating Completed’ is displayed, indicating that the channel list is now updated.
  • You must obtain a CI CARD from a local cable service provider. Remove the CI CARD by carefully pulling it out with your hands since dropping the CI CARD may cause damage to it.
  • Insert the CI-Card in the direction marked on it.
  • The place of the COMMON INTERFACE Slot may be different depending on its model.
  • CAM is not supported in some countries and regions, check with your authorized dealer

LE37B650T2PXXN Handleiding zei:
COMMON INTERFACE Slot
  • When not inserting ‘CI(CI+) CARD’ in some channels, ‘Scrambled Signal’ is displayed on the screen.
  • The pairing information containing a telephone number, ‘CI(CI+) CARD’ ID, Host ID and other information will be displayed in about 2~3 minutes. If an error message is displayed, please contact your service provider.
  • When the channel information configuration has finished, the message ‘Updating Completed’ is displayed, indicating that the channel list is now updated.
  • You must obtain a ‘CI(CI+) CARD’ from a local cable service provider. Remove the ‘CI(CI+) CARD’ by carefully pulling it out with your hands since dropping the ‘CI(CI+) CARD’ may cause damage to it.
  • Insert the ‘CI(CI+) CARD’ in the direction marked on it.
  • The place of the COMMON INTERFACE Slot may be different depending on its model.
  • ‘CI(CI+) CARD’ is not supported in some countries and regions, check with your authorized dealer.
  • The CI+ function is only applicable to LE********P model. If you have some problems, please contact to service provider.

Van een standaard DVB CI slot valt niet achteraf middels een firmware update een CI+ slot te maken, dus als je met de voor Ziggo geschikt Irdeto CI+ CAM aan de slag wilt zal je gezien bovenstaande informatie toch echt de TV moeten gaan ruilen voor een 'P' versie.
 
Bij de Mediamarkt in Zoetermeer zeiden ze dat de W en P aangaf waar de televisie gemaakt was. :schater:

Gelukkig wist ik precies wat er in de handleiding staat, en heb ik specifiek een P model gevraagd. Ze hadden namelijk beiden staan.

De verkoper kan vanalles zeggen, over een maand kan je de TV toch niet meer omruilen.

Ik hoop voor de W bezitters dat er toch op een of andere manier een Ziggo CI+ CAM module in kan. Want de meeste mensen weten het verschil niet tussen de W en de P aangezien dit meestal geen deel uitmaakt van het typenummer waar de winkel mee adverteert.
Ook de site van Samsung zelf is niet duidelijk over het verschil.
 
Bij de Mediamarkt in Zoetermeer zeiden ze dat de W en P aangaf waar de televisie gemaakt was. :schater:

Gelukkig wist ik precies wat er in de handleiding staat, en heb ik specifiek een P model gevraagd. Ze hadden namelijk beiden staan.

De verkoper kan vanalles zeggen, over een maand kan je de TV toch niet meer omruilen.

Ik hoop voor de W bezitters dat er toch op een of andere manier een Ziggo CI+ CAM module in kan. Want de meeste mensen weten het verschil niet tussen de W en de P aangezien dit meestal geen deel uitmaakt van het typenummer waar de winkel mee adverteert.
Ook de site van Samsung zelf is niet duidelijk over het verschil.

XXN is de landcode voor Nederland, de W en de P horen hier niet bij, die kom je ook tegen op buitenlandse modellen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan