• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eigen mailserver / poort-25

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik draai bij Ziggo ook gewoon een eigen mailserver anders, met behulp van een relay server niks geen problemen mee.
 
Omdat ik nu 2 weken geen mail meer krijg ga ik toch andere opties overwegen. Heb dus geinformeerd naar zakelijke abonnementen, maar aan de tel wisten ze me te vertellen dat ik dan ook geen eigen mailserver mocht draaien tenzij ik glasvezel neem. maar dat kost dan weer meer dan 200 euro p/m. Beetje veel geld vind ik dat voor zo´n service met een lage snelheid.
 
Omdat ik nu 2 weken geen mail meer krijg ga ik toch andere opties overwegen. Heb dus geinformeerd naar zakelijke abonnementen, maar aan de tel wisten ze me te vertellen dat ik dan ook geen eigen mailserver mocht draaien tenzij ik glasvezel neem. maar dat kost dan weer meer dan 200 euro p/m. Beetje veel geld vind ik dat voor zo´n service met een lage snelheid.

Peter,

Mij teveel pagina's om terug te lezen. Was/ben je ex-Multikabel eigen-domein gebruiker ?

Dan valt er met een in een prive-bericht (je domeinnaam en je huidige ip#) best nog wel wat te corrigeren ...

bye,
Chris
 
Chris..ook even in dit forum. Ik ben helemaal gelukkig :-P:applause:
Uiteindelijk bleek dus inderdaad dat mijn mail aan een verkeerd ip-adres werd afgeleverd, ondanks dat de mensen op de helpdesk iedere keer mijn huidige ip oplepelde.
Ik weet niet hoe vaak ik de afgelopen 2 weken al mijn instellingen heb gecontroleerd en de mail route heb getraceerd.
Mail komt weer met bakken binnen en ik ben al helemaal blij dat ik niet hoef over te stappen naar een andere provider.

Nu maar hopen dat Ziggo dit voorlopig nog lekker blijft ondersteunen.

Oja..voor degene die nog gewoon mail binnen krijgen via Bsmtp...laat alles lekker 24/7 draaien, want als je wel toevallig een ander IP krijgt dan ben je gezien.
 
Houdt op, schei uit..

Routertje geploft, netwerkkaartje waarvan het MAC adres was, is ook al enige tijd overleden..

Kom dan maar achter het mac... Nieuw routertje neergezet.. je raad het al..

mac adres ligt nu in de kluis.... Alleen nu nog de correctie :wink:
Ondanks de bemoeienis van Cees is dat nog niet gebeurt tot op heden..

Chris, ik had je even een PM gestuurd.. Hoor graag van je..

groet
 
Peter..

Ik weet wat je bedoelde... alleen, als je routertje dood is.. wordt t lastig uitlezen ;)

Dank aan Cees :) dat er gelobbyt is..

Nu komt het: vanmiddag thuis gekomen...

Nieuw IP gekregen wegens werkzaamheden..:cry:

Hoop dat het script dit wel op gepakt heeft...
 
Nieuw IP gekregen wegens werkzaamheden..:cry:
Hoop dat het script dit wel op gepakt heeft...

Denk het niet, want script loopt niet meer omdat provisioningsysteem gewijzigd wordt. Denk dat je het ip even handmatig moet laten wijzigen, pb dat even met een vriendelijk berichtje naar chrisdb, die kan je vermoedelijk wel helpen.
 
Hulde aan je reactie..

Overigens ook aan Chris!

t wordt geregeld

Bedankt jongens!
 
Peter..

Ik weet wat je bedoelde... alleen, als je routertje dood is.. wordt t lastig uitlezen ;)

Dank aan Cees :) dat er gelobbyt is..

Nu komt het: vanmiddag thuis gekomen...

Nieuw IP gekregen wegens werkzaamheden..:cry:

Hoop dat het script dit wel op gepakt heeft...

Afgelopen vrijdag kreeg ik toevalligerwijs ook door werkzaamheden een nieuw IP. Had ik net alles draaiende ging het weer mis.
Gelukkig is Chris zo vriendelijk geweest om nogmaals mijn ip aan te passen.
Automatisch updaten staat in ieder geval wel uit in mijn geval.
Wat op zich niet zoveel uitmaakt omdat de server toch dag en nacht aan staat en met een vers IP kan ik weer een tijdje vooruit.

Maar nogmaals...als Chris er niet was geweest was ik zeker overgestapt naar een andere provider. Ben nog steeds heel gelukkig met deze oplossing :-P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan