Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Heel af en toe komt er wel eens een (vrijwel) storingsvrije avond voorbij maar gisteren tijdens de "rijdende rechter" was het weer niet om aan te zien.

Een stuk van ruim 1 minuut stilstaand beeld en geluid, waardoor de "eis" van de tegenpartij in dit programma geheel aan mij voorbij gegaan is. Dan is zo'n programma in feite niet goed te volgen.

De rest van het programma ging dan wel weer goed, althans zonder hinderlijke onderbrekingen. Wel toevallig dat dit nou net gebeurd nadat ik op bovenstaande adviezen de netwerk kabel eruit had getrokken. Die heb ik er nu dus maar weer aan vast gekoppeld, want blijkt naar mijn idee dus niet de boosdoener te zijn.



De hikken zijn bij mij wel degelijk verdwenen; wel heb ik de horizon na verwijderen van de netwerkkabel geherstart
 
Hikjes in beeld en geluid

Ik heb nergens last meer van nadat ik de netwerkkabel eruit heb getrokken.
Geen hikjes meer in beeld en geluid.
 
Ook ik had last van de onderbrekingen en wegvallen van het geluid op mijn Horizon GW 7400. Deze was ook met een netwerkkabel aangesloten aan mijn modem. Nadat de Ziggo monteur geweest was en een nieuwe Horizon GW 7401 had geïnstalleerd, omdat we dachten dat het aan de mediabox lag, en deze in gebruik was genomen bleek weer dat de onderbrekingen en wegvallen van het geluid ook hier een probleem was. De monteur had wel geadviseerd de netwerkkabel te verwijderen als de problemen bij de nieuwe box zich voor deden. Dus de kabel verwijdert en ik heb nergens geen last meer van!!! Het blijkt dat er een bug in de nieuwste firmware zit die dat probleem veroorzaakt!
 
Schitterende oplossingen hebben ze altijd bij Ziggo, waarbij het "verhelpen" van het ene probleem het andere veroorzaakt.
Waarschijnlijk zal dan wel de geboden "noodoplossing" (netwerk kabel verwijderen) dat probleem weer oplossen, en een ander probleem veroorzaken.

Het op afstand bedienen via de Horizin-Go app, zal dan wel weer tot problemen leiden, en zo hobbelen we van het ene naar het andere probleem, zonder dat er een daadwerkelijke oplossing geboden wordt, die problemen oplost ipv ze elders te veroorzaken.

Nogmaal en wellicht ten overvloede: Ik ben goed te spreken over de geboden diensten van Ziggo, maar deze horizon en de incapabiliteit om problemen op te lossen binnen aanvaardbare tijd, halen de gemiddelde beoordeling van alle diensten tot onder het gewenste niveau. Laag middelmatig is in dit geval nog een royale beoordeling.
 
Het op afstand bedienen via de Horizin-Go app, zal dan wel weer tot problemen leiden, en zo hobbelen we van het ene naar het andere probleem, zonder dat er een daadwerkelijke oplossing geboden wordt, die problemen oplost ipv ze elders te veroorzaken.
Nee, dit geeft geen problemen omdat deze functie gebruikmaakt van het ingebouwde kabelmodem van de Horizon Mediabox.
 
Maar waarom is die netwerk aansluiting er dan? Wat kan ik niet meer als ik die kabel (wat overigens niet werkt, want al geprobeert) eruit laat?
 
De DLNA functionaliteit van de Horizon Mediabox vervalt dan. Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met de box opgenomen in mijn netwerk.

Een paar weken geleden had ik ook heel veel last van storingen in het beeld en geluid. De box een paar uur van de stroom halen en daarna terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft bij mij alle vervelende problemen opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, dank voor de info. Dat resetten naar fabrieksinstellingen heb ik ook vaker gedaan, en een poosje stroomloos stellen ook, maar dat heeft de problemen niet opgelost.
Het vastlopen na radiogebruik, bleek achteraf toch een S/W probleem te zijn, dat met de laatste update bij mij verholpen is. Maar de andere problemen blijven bestaan, hoeveel trucs ik ook uithaal.
 
Zou het komen dat Samsung deze box maakt? Vroeger had ik ook altijd problemen met 2 soorten decoders. En die zijn ook nooit verholpen....

Het is toch raar dat je steeds moet resetten, netwerkkabel eruit, enz.....

Zou zelf ook willen dat het eens goed werd opgelost zonder al die omwegen
 
Ik heb vandaag mijn oude Humax weer in gebruik genomen.
Heerlijk TV kunnen kijken zonder hikjes in beeld en geluid :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan