• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo knijpt nieuwsgroepen af!! (kan gewoon niet anders)

  • Onderwerp starter blackEyEz
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen idee wat de retentie van de Ziggo server is, maar als het erbuiten valt willen de newsreaders wel eens blijven hangen op een draad.
en als dat gebeurt, gaat idd de snelheid er snel uit.
Volgens de website van Ziggo is dit de retentie:
Ziggo zei:
Retentie op binary > Max. 30 dagen
Retentie op txt > Tot 150 dagen
Die 30 dagen worden bij lange na niet gehaald.

Als je dus iets probeert te downloaden dat ouder is dan een dag of 10 krijg je het waarschijnlijk nooit compleet binnen. Dat is tenminste mijn ervaring.

Beter is het om een payserver te gebruiken, de "betere" gaan tegenwoordig al tot meer dan 365 dagen.

Ik gebruik op dit moment naar volle tevredenheid Hitnews, niet al te duur en de volle snelheid die ik kan halen.



De hier onder vermelde info is helaas oud.

Hier(onder) kun je lezen wat de snelheid van de nieuwsserver van Ziggo is.

2w22b6r.jpg


P.S. Ziggo knijpt geen nieuwsgroepen. Echt waar! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor fatsoenlijk usenet moet je een payserver nemen, dat weet iedereen, dat Ziggo er 1 heeft is een bijzaak!
 
Voor fatsoenlijk usenet moet je een payserver nemen, dat weet iedereen, dat Ziggo er 1 heeft is een bijzaak!

Toch zou ik met alleen de ziggo server uit de voeten kunnen, je moet er alleen wat strakker op zitten. We zijn extreem verwend met die payservers die voor mijn gevoel min of meer gratis zijn.
 
Dat Ziggo de retentie niet haalt, is niet helemaal de schuld van Ziggo
maar van de zeurende FTD gebruikers, die graag de keuze willen uit "wit licht" in 40 verschillende smaken ( lees uploaders )

een beetje populaire upload moet dan ook binnen 7 dagen het liefts nog 40x erop gezet worden.
wat denk je dat dat met de retentie doet ?
het is te vergelijken met het bord bij de supermarkt
iedereen hangt zijn briefje erop, maar als het te vol raakt, haalt de supermarkt de oudere briefjes als eerste weg, of die nu een dag hangen, of 30 dagen

< iemand op de hoogte van de vete tussen nzbpirates & ftd ? >
Een vipmalloot heeft een pliek doorgespot op FTD, en nu zijn de piraten boos ....:thumb up:
 
< iemand op de hoogte van de vete tussen nzbpirates & ftd ? >
Een vipmalloot heeft een pliek doorgespot op FTD, en nu zijn de piraten boos ....:thumb up:
Niet alleen op FTD maar ook op iemand die een Pliek + install verkoopt op Marktplaats. :wink:
 
Hier(onder) kun je lezen wat de snelheid van de nieuwsserver van Ziggo is.

2w22b6r.jpg


P.S. Ziggo knijpt geen nieuwsgroepen. Echt waar! ;)

Het is al een aantal malen geschreven:

Deze info is 'oud'. Dat lijstje stond er al toen alles-in-1 extra nog 16Mbit als snelheid had en alles-in-1-plus 8Mbit. Dat zijn dus gewoon de abbonnements snelheden van die tijd en blijkbaar nooit geupdate. Je kunt dat zien als je zelf download, dat is sneller dan 16 of 8Mbit/sec. (ongeveer 25Mbit).
 
Het is al een aantal malen geschreven:

Deze info is 'oud'. Dat lijstje stond er al toen alles-in-1 extra nog 16Mbit als snelheid had en alles-in-1-plus 8Mbit. Dat zijn dus gewoon de abbonnements snelheden van die tijd en blijkbaar nooit geupdate. Je kunt dat zien als je zelf download, dat is sneller dan 16 of 8Mbit/sec. (ongeveer 25Mbit).
Kwam ik later ook achter. :oops:
Je kan niet alles hebben. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan