• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bokker30,

Rustig maar, ik denk dat ik je vraag heb begrepen. Is je tv via HDMI aan gesloten dan is er een koppelingsprobleem met de tv. Als je kunt schakelen via de externe aansluitingen is dat veelal de oplossing totdat je weer bij je HDMI aansluiting komt en zal hij wel het goede beeld weergeven.

Bassmanjunior

Ja inderdaad Bas is via HDMI aangesloten maar het probleem is dus enkel
wanneer de timer aan opnemen is dan wil mijn Humax niet booten = dus geen tv tot ik schakelaar omzet power eraf en weer aan maar dan ben ik dus stukje opnamen kwijt?
Krijg dus dan groen beeld zoals vermeld wel geluid dus?
Het schakelen helpt dus ook niet Bas .

thanks voor je andwoord :thankyou:
 
Je kan geen groen beeld krijgen als de Humax aan het opnemen is, Omdat hij dan al aan staat.
De Humax geeft normaal geen beeld bij het opnemen. Dat komt pas als je de Humax 'aanzet'. Dan gebruikt hij de andere tuner om beeld te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geen groen maar zwart beeld

Vandaag weer eens geprobeerd naar beeld van de Humax te kijken. Zoals eerder gepost, nu met component en HDMI kabel aangesloten. Apparaat blijkt aan het opnemen te zijn. Na opstarten geen beeld op de HDMI (gewoon zwart, dus niet groen). Wel beeld op de component. TV uitschakelen en weer aan geeft weer een beeld op zowel component als HDMI
 
De Humax geeft normaal geen beeld bij het opnemen. Dat komt pas als je de Humax 'aanzet'. Dan gebruikt hij de ander tuner om beeld te geven.
Ja en daar zit het hem dus dat weiger hij krijg hem wel aan maar doet vervolgends niks terwijl hij opneem .
Wat ik al zei ja via powerknop op achterzijde uit en aan dan krijg ik beeld is net of hij dan wel boot?
 
Groen beeld na aanzetten tv

Sinds een paar weken heb ik het volgende probleem:

Onze Samsung tv is via HDMI aangesloten op IRHD-5000. Op het moment dat wij de tv aanzetten (vanuit standby) krijgen we heel vaak binnen 2 seconden een volledig groen beeld. Het geluid is ook weg. De decoder is wel nog bedienbaar. Als er bv een andere zender wordt gekozen blijft het beeld groen maar je krijgt wel geluid van de nieuwe zender.

Als we stroom van de decoder halen dan herhaald het probleem zich: je krijgt dan meteen weer groen beeld.
Als we de tv van spanning afhalen en weer aanzetten is het probleem wel opgelost. Alles blijft goed werken totdat de tv weer standby wordt gezet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen. Bij de 5000 zie ik dit niet terugkomen. De 5050 lijkt meer van dit soort problemen te hebben. Ik weet ook niet of het aan de tv ligt.
 
Onze Samsung tv is via HDMI aangesloten op IRHD-5000. Op het moment dat wij de tv aanzetten (vanuit standby) krijgen we heel vaak binnen 2 seconden een volledig groen beeld. Het geluid is ook weg. De decoder is wel nog bedienbaar. Als er bv een andere zender wordt gekozen blijft het beeld groen maar je krijgt wel geluid van de nieuwe zender. <knip> Ik weet ook niet of het aan de tv ligt.

Wat ik niet uit je verhaal opmaak is of je de decoder al aan hebt staan op het moment dat je de TV uit standby aanzet. Als eerst de TV wordt aangezet (op het juiste HDMI kanaal) en daarna de decoder dan heb ik dit nog niet gezien.

Ik krijg op de 5050 het groene beeld als de decoder al aan staat en daarna pas de TV op het HDMI kanaal van de decoder wordt gezet. Dit groene scherm gaat echter bij mij na een paar seconden over in het normale beeld.

Het ligt niet aan je TV, die van mij is een Sony.
 
Ik heb de decoder altijd aanstaan. Dus ook niet in standby. Mijn tv heeft maar 1 HDMI aansluiting. De tv is zo ingesteld dat deze meteen op het HDMI kanaal komt.

Voor alle duidelijkheid ik heb dus een 5000 en dus niet een 5050.
 
Voor alle duidelijkheid ik heb dus een 5000 en dus niet een 5050.

De decoders schelen technisch niet veel van elkaar, de 5050 heeft als extra een harde schijf en een tweede tuner.

Bij kennissen met een 5000 zijn de groene verschijnselen het zelfde als bij mij op de 5050, op beide werken de zelfde 'workarounds':

- Eerst de TV aan, dan pas de decoder (ter voorkoming van groen beeld)
- De decoder niet uitzetten op een HD kanaal, maar op een SD kanaal (ter voorkoming van groen flikkerend beeld)

Het is niet de meest praktische manier om via allerlei protocollen je apparatuur te moeten opstarten, maar het scheelt wel als het werkt. Voor de rest is het wachten op de firmware upgrade.
 
Ja en daar zit het hem dus dat weiger hij krijg hem wel aan maar doet vervolgends niks terwijl hij opneem .
Wat ik al zei ja via powerknop op achterzijde uit en aan dan krijg ik beeld is net of hij dan wel boot?

Als je hem 'normaal' aanzet, boot hij dan wel of niet?

Ton
 
Een paar observaties van mij:

  • Ik zet met een Logitech Harmony alle appartuur met één knopdruk aan, in de volgorde van eerst de TV, dan de A/V receiver, en als laatste de Humax.
  • Ik krijg dan het Humax opstartscherm te zien, zonder enig probleem met het beeld.
  • Even later komt dan de informatiebalk van de zender op het beeld, nog zonder het beeld van de zender zelf. Ook dit beeld is prima.
  • Even later komt dan het eigenlijk TV beeld op het scherm, en dat kan dan soms groen flikkeren. De informatiebalk blijft echte perfect!
  • Alleen een powertoggle (uit/aan) van de Humax lost het probleem op.
Mijn conclusie: het probleem zit niet direct in de HDMI verbinding, maar nog daarvoor in de Humax.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan