• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TSR (Time Shift Recording) uitschakelen en Humax altijd aan, harddisk slijtage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rindert

Forum Gebruiker
Berichten
10
Ik heb lang gezocht en kan maar heel weinig vinden over het feit dat de TSR altijd aan staat. Ik zou vanwege slijtage en verbruik veel liever zien dat hij uitschakelbaar was. Dit staat niet op de wishlist.

Verbazingwekkend. Zie ik iets over het hoofd?
 
De schijf die erin zit is een speciale mediaschijf voor PVR's etc. Dus qua slijtage zal het allemaal wel meevallen.

En qua stroomverbruik? Die paar watt die de harddisk gebruikt.
4,7 Watt tijdens schrijven/lezen, 3 Watt tijdens idle en 0,6 Watt in standby/sleep.

Ik zou me daar niet zo heel druk over maken.
 
Waarschijnlijk is de humax5050 aan een plasma/lcd tv gekoppeld (anders heb je niet echt deze humax nodig) en dan is het extra verbruik van de TSR helemaal verwaarloosbaar.
 
Altijd aan, harddisk slijtage?

Ik had gelezen dat er problemen kunnen zijn met het opnemen vanuit standby, aangezien het stroomverbruik maar 18W is kost het maar €3,30 per maand om hem altijd aan te laten, dat is geen probleem voor mij.

Maar hoe zit dat met de harddisk, als hij altijd aan staat is hij dus altijd aan het opnemen, is het dan zo dat waarschijnlijk na één jaar de harddisk kapot is of valt dat wel mee?

Ik zag later dit draadje waarin wordt gemeld dat het een speciale schijf is dus ik ga ervan uit dat het moet kunnen om hem altijd aan te laten.
https://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20883
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik ook wel bedacht, maar waarom niet een optie 'TSR' met als keuzes 'altijd aan' en 'handmatig'?
 
Dat heb ik ook wel bedacht, maar waarom niet een optie 'TSR' met als keuzes 'altijd aan' en 'handmatig'?

Als je de TSR uit zou kunnen zetten en dan denkt: 'O even op pauze', dan moet de schijf eerst opstarten voordat de uitzending daarop gebufferd kan gaan worden. Ik denk dat je dan toch een stukje mist (net dat doelpunt dat je even terug wilt kijken) en dat de schijfslijtage dan groter is.
 
TSR is ook wel een heel erg prettige functie.
Zet de ontvanger alvast op b.v. RTL4 en begin een kwartier later met kijken.
Kun je mooi alle reclames skippen op een avond. ;)
Moet je natuurlijk wel de hele avond RTL4 kijken en niet wegzappen want dan werkt het niet meer.
 
Als jij 12x €3,30 kunt missen om hem altijd aan te laten staan dan kun je ook wel €39,80 missen om een nieuwe hard disk te kopen mocht hij defect raken. ;)

Hier een quote van de Seagate website betreffende deze harddisk:
Seagate zei:
Designed for cool, quiet, worry free, 24x7 operations 365 days a year. Always on, always reliable
 
Als jij 12x €3,30 kunt missen om hem altijd aan te laten staan dan kun je ook wel €39,80 missen om een nieuwe hard disk te kopen mocht hij defect raken. ;)

Dat is een onlogische uitspraak. Als je zo gaat redeneren zijn we allemaal schathemelrijk (iemand die € 1000 kan missen voor A kan ook € 1000 missen voor B, enzovoort ...).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan