• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees in die draad het een en ander over hoe en waarom van wel/geen ethernet.
 
BenJ,

Ok ik zie nu wat je bedoelt, bedankt.

Rob
 
blokken

Ik ben erachter wat het blokkerig beeld veroorzaakt wat ik op sommige SD kanalen heb met de Humax. Het is een coax kabel die ik op de splitter heb aangesloten voor de tweede decoder die ik op de slaapkamer gebruik. Wel jammer dat ik daar nu een andere oplossing voor zou moeten gaan zoeken, terwijl deze met de Samsung geen probleem geeft.

Ik denk toch dat ik de Humax terug ga brengen ondanks dat de AB, het zappen en de epg wel veel beter zijn. Het gaat mij uiteindelijk toch om het beeld, en daarin zie ik echt geen verschil tussen de Humax of de Samsung.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
resolutie/sterkte

Kan iemand mij een antwoord geven waarom de sterkte maar rond de 40%
is en de kwaliteit 100%?
Verder heb ik een vraag of iemand weet als er 720p wordt uitgezonden je
dan ook v-format op 720p moet hebben of kan dat dan ook op 1080i,en
als er wordt uitgezonden in 576i je dan ook op 720p kan kijken?
 
ik heb hem op 1080i staan en op auto. volgens mijn tv komt er altijd een 1080i signaal binnen dus hij zal het wel upscalen. gaat perfect!
 
Ik ben erachter wat het blokkerig beeld veroorzaakt wat ik op sommige SD kanalen heb met de Humax. Het is een coax kabel die ik op de splitter heb aangesloten voor de tweede decoder die ik op de slaapkamer gebruik. Wel jammer dat ik daar nu een andere oplossing voor zou moeten gaan zoeken, terwijl deze met de Samsung geen probleem geeft.

Ik denk toch dat ik de Humax terug ga brengen ondanks dat de AB, het zappen en de epg wel veel beter zijn. Het gaat mij uiteindelijk toch om het beeld, en daarin zie ik echt geen verschil tussen de Humax of de Samsung.

Mijn eerdere vaststelling blijkt dus te kloppen. Je gebruikt kennelijk ondeugdelijk aansluitmateriaal, vandaar die storingen. Mijn advies is: gebruik een afgeschermde splitter en afgeschermde coaxstekers en aardt de antennekabel als dat nog niet het geval is. Dan kun je gewoon van je Humax blijven genieten.
 
Mijn eerdere vaststelling blijkt dus te kloppen. Je gebruikt kennelijk ondeugdelijk aansluitmateriaal, vandaar die storingen. Mijn advies is: gebruik een afgeschermde splitter en afgeschermde coaxstekers en aardt de antennekabel als dat nog niet het geval is. Dan kun je gewoon van je Humax blijven genieten.

Dan nog betwijfel ik of het beeld van de Humax beter is dan dat van de Samsung. En 200 euro alleen voor een betere EPG/AB is het mij niet waard.
 
200? 160! Je hebt waarschijnlijk geen full hd televisie dat je het verschil niet ziet?
 
Kan iemand mij een antwoord geven waarom de sterkte maar rond de 40%
is en de kwaliteit 100%?
Verder heb ik een vraag of iemand weet als er 720p wordt uitgezonden je
dan ook v-format op 720p moet hebben of kan dat dan ook op 1080i,en
als er wordt uitgezonden in 576i je dan ook op 720p kan kijken?


Hoewel 720P beter zal zijn en geschikt voor HD ready toestellen, ben ik tot de conclusie gekomen dat 1080I op een goed HD ready scherm ook een mooi plaatje geeft, Soms heb ik het gevoel dat het plaatje rustiger is dan in 720P.
Nou kan mijn plasma ondanks dat hij HD ready is deze resoluties weer geven, het zij wel dat je niet de echte resolutie kan zien. Maar toch vindt ik het plaatje met 1080I er rustiger en beter uit zien.

Ben ook benieuwd naar andermans bevindingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan