• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar staan de emailadressen op het nieuwe ziggo.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geheime vragen zijn zó vorige eeuw, elke bedrijf dat beveiliging belangrijk vindt is al lang overgestapt op betrouwbaardere alternatieven (zoals een email of SMS).
 
Een geheime vraag is natuurlijk onzin. Dan creëer je een soort 2e wachtwoord waarmee je ook kunt inloggen.

In mijn geval zijn gebruikersnaam en wachtwoord goed. Die worden al jaren automatisch door mijn browser ingevuld. Ook met de hand invullen helpt niet.

En dan heeft Ziggo een "hulp bij inlogproblemen". De enige opties waar ze op ingaan is wachtwoord vergeten, of inlognaam vergeten, maar niet als er een echt inlogprobleem is. Dus als het echt niet werkt met de goede gegevens. Het lijkt er bij mij op dat ze bij het omzetten iets in hun database met inlogcodes verprutst hebben.
 
Die "geheime vraag" is vermoedelijk iets van het oude UPC systeem waar we blijkbaar naartoe overgezet worden. Het Ziggo systeem gebruikte dat niet en kon/kan via mail of per post een nieuw wachtwoord opsturen.
 
Het zal wat duidelijker zijn geweest als Ziggo een nieuwsbrief had verstuurd met veranderingen die zijn ingevoerd betreffende "Mijn Ziggo" pagina.
En wat Cees omschrijft: "vermoedelijk iets van het oude UPC systeem" maakt het alleen maar verwarder.
 
Mijn Ziggo->Mijn producten->klik op Internet Zx,
Naast Wifi-Spots staat een oranje > teken. Klik daarop.

Ik heb maar een wachtwoord reset gedaan, nadat ik ook niet meer in "Horizon Go" kon komen. Nu heb ik zelf even naar de mail instellingen gezocht en kon ze zelf ook niet vinden. Dus heb ik toch even in de post van NetJak 'gespiekt'. :)

Dit is inderdaad verstopt. Het staat in een horizontaal geplaatste scrolbaar veld met 4 items waarvan je op een standaard scherm alleen de 3 linkse ziet en waar de E-mail optie dan wegvalt. Als je de browser window smaller maakt krijg je nog minder te zien, maar op mijn 13 inch scherm is er ruimte genoeg om ze direct alle 4 te laten zien.

------

Ik zag overigens dat Ziggo nu nieuwe eisen aan het wachtwoord stelt. Er mogen niet meer dan 3 letters of 3 cijfers aaneensluitend gebruikt worden. Hieraan voldeed mijn oude wachtwoord niet. Zou hij daarom re-reset zijn door ziggo? maar ik denk dat er veel meer mensen zijn waar er 4 letters aaneensluitend in het wachtwoord staan.
Dit is dus voor MijnZiggo, want voor e-mail gelden die strengere eisen (nog) niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hieraan voldeed mijn oude wachtwoord niet. Zou hij daarom re-reset zijn door ziggo?


Jij suggereert hiermee dat Ziggo inzage in je wachtwoord heeft.
Dat is een hele enge gedachte en ik neem aan dat dat niet zo is.


Mijn wachtwoord bij mijn-ziggo werkt gewoon en voldoet niet aan de nieuwe eisen.
Ik denk dat er iets anders gebeurd is waardoor jouw wachtwoord geweigerd is en gereset moest worden.
 
Het zal wat duidelijker zijn geweest als Ziggo een nieuwsbrief had verstuurd met veranderingen die zijn ingevoerd betreffende "Mijn Ziggo" pagina.

Ik vermoed dat het invoeren niet overal gelijktijdig gebeurd is. Ik zie nog de voor mij bekende pagina terwijl ik wel al een tijd een 'nieuw' abonnement heb.
 
Ik zag overigens dat Ziggo nu nieuwe eisen aan het wachtwoord stelt. Er mogen niet meer dan 3 letters of 3 cijfers aaneensluitend gebruikt worden. Hieraan voldeed mijn oude wachtwoord niet. Zou hij daarom re-reset zijn door ziggo?
Dat zou alleen kunnen als Ziggo het wachtwoord onversleuteld op zou hebben geslagen. Nu verbaasd me tegenwoordig weinig meer, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Eerder accepteerd de login-server zulke wachtwoorden meer ook al zijn ze correct.

(Overigens, dit soort stomme eisen zijn alleen maar frustrerend, wat is er mis met TofneynZiew8.)
 
Wat een provider wel kan doen is de hash vergelijken met een lijst van hashes van erg simpele wachtwoorden. Maar simpel was die van mij ook niet, ik kon alleen mijn oude wachtwoord niet meer kiezen. Zelfs de random wachtwoord generator op mijn mac genereerde sterke wachtwoorden die niet voldeden door de gekke eisen.

Ik ga er dan maar vanuit dat er iets met de omzetting mis gegaan is. Of van hun website, of van het abonnement.

Het abonnement is een maand geleden omgezet naar een zzp abonnement op de naam van de firma. Eerst verscheen er een geheel verkeerde firmanaam op MijnZiggo en op de factuur. Sinds vorige week klopt nu de firmanaam. De abonnementsvorm werd tussendoor goed gezet etc. In elk geval werd alles niet in één keer goed gezet, maar om de paar dagen werd er iets aangepast. Vandaar dat ik de laatste tijd veel op MijnZiggo keek.

Vorige week is de contractnaam aangepast, maar zijn alle oude facturen met terugwerkende kracht ook aangepast naar de nieuwe naam. Ik zou ze zo kunnen uitprinten en in de btw boekhouding van de firma kunnen opnemen. Voor mij is dat onbegrijpelijk dat men software gebruikt die gewoon de tenaamstelling van oude facturen aanpast.
 
Dit klopt precies, makkelijker kunnen ze het niet maken :roll:.
Th@nks NetJak

Nou, inderdaad! Na een jaartje ofzo niet naar mijn mailinstellingen te hebben omgezien wilde ik een alias toevoegen. Ik kwam er met geen mogelijkheid achter waar dat nu verstopt zat. :giveup: Het is er wat mij betreft niet gebruikersvriendelijker op geworden.

Gelukkig is er dan nog dit forum als bron van kennis en wijsheid. Bedankt allen! :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan