Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

ziggo-newby

Hi! vraagje.
ik wilde aan CeeS positieve reputatiepunten toekennen, maar kreeg toen dat ik eerst aan een andere gebruiker punten moest toekennen:no:
Naw, dacht ik, dan ken ik toch eerst aan Raymond punten toe, die's ook heel goed bezig.:lol:
Maar daar kreeg ik dezelfde melding. :shock:

Wat doe ik verkeerd.:oops: ik wil zowel aan CeeS als aan Raymond reputatiepunten toekennen, de volgorde maakt mij niet uit.
Wie kan mij hier de goede weg wijzen????? :giveup:

[lekker belangrijk hè, ik zie veel mensen denken: get a life :schater:]
 
ja, ja wit voetje halen bij de moderators :rolleyes:

:wink::wink::wink::wink:
ja natuurlijk :thankyou:, gosh, hoe weet je dat nu toch :pompom::schater::schater::schater::schater:

maar serieus, ik vind echt dat ze goed bezig zijn, zeker met die tip over dat @Ziggo-adres :D


:edit ik krijg het zelfs als ik bij John² reputatie wil toekennen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even getest, maar ik kon Newby gewoon beoordelen...

(krijg ik nu punten terug? :wink::wink:)
 
Even getest, maar ik kon Newby gewoon beoordelen...

(krijg ik nu punten terug? :wink::wink:)
blijkbaar doe ik iets niet goed:?: het lukt me nog steed sniet
maar bedankt :thankyou:voor de punten:applause:
het is in ieder geval wel lekker wakker worden :grin::grin:
ik blijf het maar gewoon proberen (klikken op het weegschaaltje)
 
Even getest, maar ik kon Newby gewoon beoordelen...

(krijg ik nu punten terug? :wink::wink:)
So you corrected me :)
Ik zal eens even proberen, misschien werkt het ook verschillend tussen MSIE en FF.
 
ik vind het toch raar
ik kan wel reputatiepunten toekennen aan Harold
maar niet aan tja en ook niet aan john2
wat hebben jullie uitgespookt????:no::schater::schater:
 
Er zitten een aantal 'beveiligingen' in zodat je niet 1 persoon snel naar beneden of naar boven kunt 'waarderen'. Zo moet je 20 anderen een waardering geven voordat je weer een waardering voor dezelfde persoon kunt geven, je kunt maar 10 waarderingen per dag uitdelen en hoeveel 'punten' je uitdeelt is weer afhankelijk van het aantal punten dat je zelf hebt verzamelt en hoelang je lid bent van het forum. Misschien probeer je dus iemand een waardering te geven die je al 'minder dan 20 waarderingen geleden' ook al eens een punt gegeven hebt.

Het idee van de waarderingspunten op forums is om te proberen een soort zelfregulering in te stellen. Mensen die positief reageren, anderen behulpzaam zijn e.d. zullen dan langzamerhand een positieve waardering krijgen. Anderen die "trollerig" gedrag vertonen, nietszeggende reacties in alle topics posten en zo zullen dan een lagere reputatie krijgen.

Of dit in de praktijk werkt is nog maar de vraag. Bij veel (buitenlandse) forums werkt het wel aardig. Op dit forum hebben we deze optie een aantal maanden geleden aangezet om te zien of het bevalt.

Echter wordt er veel "misbruik" van gemaakt. Er zijn een aantal vaste mensen die steevast mensen negatieve beoordeling geven omdat ze soms een positief geluid over Ziggo laten horen. Het gaat dan niet eens zozeer over het aantal negatieve punten, maar om de anonieme tekst die je erbij kunt neerzetten. Deze mensen zie je verder zelf nooit in het forum posten, maar ze geven alleen op deze manier een 'anoniem signaal' af. Dat is nu juist niet de bedoeling van dit systeem. Een positieve waardering geven aan mensen die zinnig posten of behulpzaam zijn komt veel minder voor. Een handige manier om je collega forumgebruikers onderuit te halen zonder dat men je daar op aan kan spreken is niet de bedoeling. We kijken het nog eventjes aan, maar misschien dat we de optie weer uit gaan zetten.
 
bedankt voor je antwoord CeeS:wink:
nu ik mijn vorige post nalees, lijkt het net of ik tegen het forum zeg: wat hebben jullie uitgespookt :oops: maar ik bedoelde het tegen john en tja te zeggen.
 
bedankt voor je antwoord CeeS:wink:
nu ik mijn vorige post nalees, lijkt het net of ik tegen het forum zeg: wat hebben jullie uitgespookt :oops: maar ik bedoelde het tegen john en tja te zeggen.
Zo had ik het niet opgevat hoor, dus geen probleem.
Dit was meer bedoeld om uitleg te geven hoe het systeem werkt en waarom het misschien in de toekomst uitgezet of anders gebruikt zal gaan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan