Verwijderde bijdrage @np4 uit "CI+ bij Ziggo" topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
4

4np

Zo te zien zijn mijn posts waar de CI+ CAM te zien is in mijn Philips 46PFL9704, en de schaduw die dat veroorzaakt (hij steekt te ver uit) zonder commentaar uit deze thread gemodereerd? Evenals de reacties die daarop volgden? Dat is op zijn minst bizar. Naast dat er genoeg mensen zijn die geinteresseerd zijn in de combinatie Philips 46PFL9704 en de Ziggo CI+ CAM hoort dit een open forum te zijn waar niet zomaar posts worden verwijderd die niet in Ziggo's straatje passen? Of het Philips' probleem (zijn hebben de TV tenslotte ontworpen) of Ziggo's probleem is boeit me niet, ik vind het op zijn zachtst gezegd een ongelukkige ontwerp keuze.

Nogmaals een fototje om het probleem te illustreren:

ziggocicam.jpg


Verder hoorde ik geruchten dat er specifiek voor Philips TVs een kleinere CI+ CAM aan zit te komen die verder in de TV valt waardoor de ambilight niet wordt geblokkeerd? In hoeverre zijn die geruchten waar, en indien waar, kan je dan je huidige CAM inruilen voor die kleinere CAM? Ik voel er uiteraard weinig voor om nog een CAM te moeten aanschaffen...
 
Zo te zien zijn mijn posts waar de CI+ CAM te zien is in mijn Philips 46PFL9704, en de schaduw die dat veroorzaakt (hij steekt te ver uit) zonder commentaar uit deze thread gemodereerd? Evenals de reacties die daarop volgden? Dat is op zijn minst bizar. Naast dat er genoeg mensen zijn die geinteresseerd zijn in de combinatie Philips 46PFL9704 en de Ziggo CI+ CAM hoort dit een open forum te zijn waar niet zomaar posts worden verwijderd die niet in Ziggo's straatje passen? Of het Philips' probleem (zijn hebben de TV tenslotte ontworpen) of Ziggo's probleem is boeit me niet, ik vind het op zijn zachtst gezegd een ongelukkige ontwerp keuze.
Ja en dat vind ik als moderator een typische Philips aangelegenheid en dus thuishoren in een ander subforum.
Als u het daar niet mee eens bent :
- Dan discussieert u daar over niet in het topic. Dat is tegen de forumregels. Dat kan per PB of desnoods in het forumdeel over het forum zelf
- Dan post u niet hetzelfde topic nogmaals, zonder overleg
- Dan blaast u niet hoog van de toren
- Dan doet u geen insinuaties

En tenslotte een "open forum" is geen forum waar de lezers zich niets aan hoeven te trekken van de moderators.

En waarom we niet op voorhand over alle moderaties in discussie gaan : https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=205739&postcount=4
 
- Dan discussieert u daar over niet in het topic. Dat is tegen de forumregels. Dat kan per PB of desnoods in het forumdeel over het forum zelf
- Dan post u niet hetzelfde topic nogmaals, zonder overleg
- Dan blaast u niet hoog van de toren
- Dan doet u geen insinuaties

Mijn reactie kwam omdat ik het idee had dat Ziggo gewoon vrolijk alle posts had verwijderd (wat de indruk wekt Ziggo posts wegmodereerd die niet in hun straatje passen), maar blijkbaar heb je ze verplaatst / gemerged. Misschien is het handig om in het vervolg ook te laten weten dat de posts zijn verplaatst / gemerged, dan ontstaan dit soort misverstanden ook niet. En laten we maar niet over torens beginnen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn reactie kwam omdat ik het idee had dat Ziggo gewoon vrolijk alle posts had verwijderd (wat de indruk wekt Ziggo posts wegmodereerd die niet in hun straatje passen), maar blijkbaar heb je ze verplaatst / gemerged. Misschien is het handig om in het vervolg ook te laten weten dat de posts zijn verplaatst / gemerged, dan ontstaan dit soort misverstanden ook niet. En laten we maar niet over torens beginnen...

Dan zal ik je het ook nog eens uitleggen, kennelijk begrijp je absoluut niet waar Mod-1 het over heeft


Zoals je kunt lezen is het Forum niet van Ziggo maar is het een onafhankelijk forum voor Ziggo klanten die onderhouden wordt door vrijwilligers.
Dus Ziggo kan geen berichten verwijderen, verplaatsen of aanpassen.

JW-NHS geeft in zijn bericht al een reactie wat er gebeurd was met je bericht(en).

Daarna reageert Mod-1 op je reactie en onderbouwt deze met een link waarom er niet op voorhand op alle moderaties in discussie gegaan wordt.

Ook geeft Mod-1 aan:
Als u het daar niet mee eens bent :
- Dan discussieert u daar over niet in het topic. Dat is tegen de forumregels. Dat kan per PB of desnoods in het forumdeel over het forum zelf

Wat doe je vervolgens, je reageert daar vervolgens wel op in het topic.


Ik denk dat Mod-1 duidelijk is geweest in zijn reactie.

Einde discussie hierover in dit topic.
 
Joh, veel plezier op je forum, ik ben er klaar mee... de groeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien zijn mijn posts waar de CI+ CAM te zien is in mijn Philips 46PFL9704, en de schaduw die dat veroorzaakt (hij steekt te ver uit) zonder commentaar uit deze thread gemodereerd? Evenals de reacties die daarop volgden? Dat is op zijn minst bizar. Naast dat er genoeg mensen zijn die geinteresseerd zijn in de combinatie Philips 46PFL9704 en de Ziggo CI+ CAM hoort dit een open forum te zijn waar niet zomaar posts worden verwijderd die niet in Ziggo's straatje passen? Of het Philips' probleem (zijn hebben de TV tenslotte ontworpen) of Ziggo's probleem is boeit me niet, ik vind het op zijn zachtst gezegd een ongelukkige ontwerp keuze.

Nogmaals een fototje om het probleem te illustreren:

ziggocicam.jpg


Verder hoorde ik geruchten dat er specifiek voor Philips TVs een kleinere CI+ CAM aan zit te komen die verder in de TV valt waardoor de ambilight niet wordt geblokkeerd? In hoeverre zijn die geruchten waar, en indien waar, kan je dan je huidige CAM inruilen voor die kleinere CAM? Ik voel er uiteraard weinig voor om nog een CAM te moeten aanschaffen...


Je bent NIET vergeten, ik heb namelijk voor dit probleem een week geleden het volgende geopend:

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20819

Daar wordt volop gediscussieerd :D
Ik heb verder niets te maken met het aanpassen van de Threads.
 
Laat ik nog één keer proberen uit te leggen waar het fout ging.

Ik volg deze CI+ thread al geruime tijd en ik heb uiteindelijk een account gemaakt om anderen informatie te verschaffen over mijn 9704 icm de Ziggo CI+ module. Ik hoef hier niet te zijn, maar wilde mijn ervaringen delen omdat ik één van de eersten ben met deze werkende combi (en uberhaupt deze tv). Zoals jullie weten is Philips nog steeds niet Ziggo certified.

Misschien kan je je voorstellen dat wanneer je dan een paar dagen later inlogt en alle posts zijn verdwenen, zónder ook maar één bericht, dan denk je: ze zijn verwijderd. En ik post dat dan ook. Misschien was 'weggemodereerd' een ongelukkige woordkeuze omdat dat ook 'verplaatst' kan betekenen; ik bedoelde 'verwijderd'.

Dat er dan een moderator, in rood in belerende taal en arrogante toon op gaat reageren met: U blaast van de toren, U zult dit, U zult dat, dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. En dan rijst bij mij de vraag wie er nou écht in die ivoren toren zit?

Ik vind en blijf er bij dat jullie een communicatie probleem hebben. Ik vind het totaal geen probleem dat threads worden gemerged (ik vind het zelf ook logischer dat het in een Philips thread staat), maar communicéér dan ook dát je dat doet... Dan is er niets aan de hand.

Het zou wel chique zijn als de betreffende moderator(s) gewoon ook in dezelfde rode 10 geboden taal de hand in eigen boezem zouden steken en zouden toegeven dat dit niet zou zijn ontstaan als er een berichtje was geplaatst: threads gemerged naar xxx.... Kleine moeite, groot gewin...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geachte @np4,

Het lijkt wel bijna of u verblind bent in al uw woede.
Ondanks herhaaldelijke verzoeken om niet met de discussie over de moderatie door te gaan in het CI+ bij Ziggo topic gaat u maar stug door.

Dat wij als mods ook niet gelukkig zijn, dat het verplaatsen/verwijderen van topics door de forum software onvoldoende wordt ondersteund, hebben we al diverse keren aangegeven. Hoe wij daar mee omgaan, was ook onderwerp van de link die ik in mijn eerste reactie gaf (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20820)

Kennelijk komt de boodschap die we uitdragen niet bij u over, aangezien u zich daar verder niet aan stoort en het alleen maar verder over de vorm heeft.

Het fenomeen van verontwaardigde reacties op moderatie is ons niet vreemd. Ik voel me dan ook niet zozeer in een ivoren toren zitten maar meer balancerend op een paal. En ja, dat moderatie ook bepaalde privileges met zich meebrengt is toch niet zo vreemd?

Het enige wat we van u vroegen was een beetje begrip.
 
Edit: ik zie dat het inmiddels een beetje mosterd na de maaltijd is...
Ik hoef hier niet te zijn, maar wilde mijn ervaringen delen omdat ik één van de eersten ben met deze werkende combi (en uberhaupt deze tv).
't Is een forum, hier zitten allemaal gebruikers die met informatie komen. Als jij de informatie niet geeft, komt iemand anders er wel mee, je hoeft niet te doen alsof jij God's gift to mankind bent.
Misschien kan je je voorstellen dat wanneer je dan een paar dagen later inlogt en alle posts zijn verdwenen, zónder ook maar één bericht, dan denk je: ze zijn verwijderd. En ik post dat dan ook. Misschien was 'weggemodereerd' een ongelukkige woordkeuze omdat dat ook 'verplaatst' kan betekenen; ik bedoelde 'verwijderd'.
Verwijderen of (in dit geval) verplaatsen had je kunnen voorkomen door op de juiste plek te posten, namelijk het Philips subforum. Je had er bovendien goed aan gedaan om iets verder te kijken dan je neus lang was, om te zien dat je berichten elders waren neergezet.
Verder post je behalve de foto's met de schaduw er nog een paar die (in ieder geval naar mijn mening), weinig toevoegen. Als ik wil zien hoe digitale TV eruit ziet, zet ik mijn eigen televisie wel aan. Het kwaliteitsverschil tussen set-top-box en CAM is op die foto's toch niet te zien.
[...] (ik vind het zelf ook logischer dat het in een Philips thread staat),
Waarom zette je het daar dan niet meteen neer? Dat had je een tik op de vingers en de nodige frustratie over de correctie op je eigen fout gescheeld ;)

Ik heb zelf in het topic dat door de mods ook al aangehaald wordt het volgendegezegd over de gang van zaken op een forum:
[..]
Een forum is geen democratie. Als er modererende actie (verwijderen, verplaatsen, wijzigen, waarschuwen of bannen) plaatsvindt, dan mag je er vanuit gaan dat dit weloverwogen en niet zonder reden gebeurd is, daar zijn de moderators namelijk voor. Moderators zijn er namelijk in het belang van het forum in het algemeen, niet voor de gebruikers.
In het verlengde daarvan is het op zijn minst "bad form" om dan zonder meer je post te herhalen op dezelfde plek.

Ik vind het een beetje jammer dat je je eigen gebrek aan inzicht (eerst op de verkeerde plek posten, na moderatie nogmaals posten en bovendien in de veronderstelling zijn dat hier censuur van Ziggo plaatsvindt) afschuift op de moderator omdat die geen berichtje achterlaat.
Tot slot vind ik je klachten over de manier waarop je te woord gestaan wordt onredelijk. De moderators hier bedienen zich van net taalgebruik en spreken gebruikers zelfs met "u" aan. Ik ken zat fora waar je dat niet hoeft te verwachten of, sterket nog, geen tegenspraak geduld wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan