• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CAM CI+ en opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robhut

Als ik het goed begrijp, kun je als je deze kaart in de tv stopt, dus niet meer opnemen? Normaal nam ik op via mijn hd decoder, maar dat kan dus niet, met zo'n kaart.

of is daar een oplossing voor?



gr. Rob
 
Als jou TV een video uitgang heeft kun je gewoon opnemen.
Het enige nadeel is dat je dus niet naar een andere zender kunt gaan kijken en je tv aan moet blijven staan.
 
Als ik het goed begrijp, kun je als je deze kaart in de tv stopt, dus niet meer opnemen? Normaal nam ik op via mijn hd decoder, maar dat kan dus niet, met zo'n kaart.

of is daar een oplossing voor?



gr. Rob

Ik begrijp niet waar je het idee vandaan haalt dat je niet meer zou kunnen opnemen alleen door het feit dat je een CAM in je TV stopt. De HD decoder en DVD/HDD recorder die je kennelijk bezit staan volledig los van je TV. Je kunt precies zo blijven opnemen als je tot nog toe gewend was. Vergeet niet dat je in het pakketje met de CI+ module ook een smartcard aantreft. Je huidige smartcard kan dus gewoon in je HD decoder blijven zitten.
 
opnemen met CAM C+

de rede dat ik een kaart in mijn tv wil aanschaffen is dat mijn samsung 360 hd- decoder waarschijnlijk aan het overlijden is, geen signaal meer en analoog wordt met heel veel storing doorgegeven, verschillende dingen geprobeerd, ook met hulp van de Ziggo helpdesk, maar dat heeft weinig zin. Ik wist trouwens niet dat je ook een ander smartcard kreeg, had het idee dat je de oude moest blijven gebruiken, maar goed, is altijd handig.

Wat ik me dus afvroeg of ik kan opnemen als die kaart in de tv zit, dat zou dus moeten kunnen. maar dan via scart terug naar mijn recorder denk ik, als ik die CAM C+ kaart heb zal ik het eens gaan proberen.

gr. Rob
 
de rede dat ik een kaart in mijn tv wil aanschaffen is dat mijn samsung 360 hd- decoder waarschijnlijk aan het overlijden is, geen signaal meer en analoog wordt met heel veel storing doorgegeven, verschillende dingen geprobeerd, ook met hulp van de ziggo helpdesk, maar dat heeft weinig zin.
Als je zowel analoog als digitaal signaal problemen hebt dan zou ik dat eerst maar eens gaan (laten) oplossen. Een CI+ CAM gaat daar echt niets aan veranderen en zal waarschijnlijk nog lastiger aan de praat te krijgen zijn met die signaal storingen dan een losse externe ontvanger.
 
de rede dat ik een kaart in mijn tv wil aanschaffen is dat mijn samsung 360 hd- decoder waarschijnlijk aan het overlijden is, geen signaal meer en analoog wordt met heel veel storing doorgegeven, verschillende dingen geprobeerd, ook met hulp van de ziggo helpdesk, maar dat heeft weinig zin. Ik wist trouwens niet dat je ook een ander smartcard kreeg, had het idee dat je de oude moest blijven gebruiken, maar goed, is altijd handig.
Als ik dat zo lees denk ik aan een slechte verbinding bij de coax loop in je Samsung 360 receiver. Je zou de coaxkabel van het Ziggo aansluitpunt naar de receiver eens kunnen vervangen, en als dat niet helpt de receiver openmaken en naar de verbindingen van de coax chassisdelen met de print kijken. Kan een slechte soldeerverbinding zijn. Op grond van wat je beschrijft denk ik niet dat je Samsung aan het overlijden is.
Wat ik me dus afvroeg of ik kan opnemen als die kaart in de tv zit, dat zou dus moeten kunnen. maar dan via scart terug naar mijn recorder denk ik, als ik die CAM C+ kaart heb zal ik het eens gaan proberen.

gr. Rob
Wat je in gedachten hebt kan, maar is om meerdere redenen niet verstandig.

In de eerste plaats kun je, als je vanaf de SCART van de TV gaat opnemen, nooit gelijktijdig naar een andere digitale zender kijken of even gaan zappen, omdat je dan je eigen zapgedrag opneemt. En dat is uitermate suf, zeker omdat je wel degelijk twee digitale ontvangers in huis hebt én aangesloten hebt staan, namelijk de Samsung 360 en de ingebouwde digitale tuner in je TV.

In de tweede plaats zal opnemen vanaf de SCART aansluiting van je TV een zeer matige kwaliteit opleveren. Dat komt omdat de SCART aansluiting op een TV uitsluitend composiet output levert, geen RGB output (de meeste SCART aansluitingen op TV's accepteren wél RGB input). Ik weet niet hoe je de recorder nu op je Samsung 360 hebt aangesloten, maar hopelijk heb je het RGB SCART signaal vanaf de eerste SCART (AV1) van de 360 doorgelust via de DVD recorder naar je TV. Veel mensen sluiten hun DVD recorder aan op de tweede (VCR) SCART AV2 van de decoder, maar dat is niet goed, omdat de tweede SCART van de decoder evenmin als de SCART aansluitingen op TV's een RGB signaal levert.

Het advies is dus om eerst het probleem met je slechte coax doorlusverbinding op te lossen en dan je Samsung 360 (wel op de juiste manier met SCART AV1 op de SCART RGB ingang van de recorder aangesloten) te blijven gebruiken voor opnames. Afhankelijk van het type recorder kun je dan wellicht de opname-functie van de recorder laten aansturen door de timer in de Samsung 360 (lees daarvoor de handleiding van de DVD recorder) én natuurlijk kun je dan gewoon met de TV met CI+ module naar andere digitale zenders kijken terwijl er een opname loopt en gewoon zappen met de afstandsbediening van de TV.
 
De kabels heb ik al vervangen, maakt niet uit, ik heb met een kwaliteit kabel vlak bij de muuraansluiting gezeten, werkt ook niet, soms helpt resetten, maar ook niet altijd, ik ga eerst even kijken of de soldeerverbindingen in orde zijn. Dat opnemen is idd vrij simpel, nooit zo over na gedacht hahah. bedankt voor de info, ik ga er mee aan de slag, uiteraard laat ik dat hier nog even weten.

gr. Rob
 
opnemen via de digitale zenders......

Hoi,

ik heb ook een CI+ Cam in mijn Samsung led tv. Ik vind het persoonlijk een geweldige uitvinding en ben er ook zeer tevreden over.

Nu het opnemen.

Ik wil graag American Football opnemen van ESPN America. Dat kanaal zit op nummer 412, in de oude situatie via de decoder zette ik de DVD recorder op ext 1 en ik kon opnemen. Nu met die kaart is dat duidelijk anders. Mijn DVD recorder is nogal een oudje met maar een aanbod van 12 zenders. Is dat mijn probleem soms want hoe zet ik mijn DVD op kanaal 412.

Is er iemand die de oplossing heeft?

Gr Mighty :cool:
 
Hoi,

ik heb ook een CI+ Cam in mijn Samsung led tv. Ik vind het persoonlijk een geweldige uitvinding en ben er ook zeer tevreden over.

Nu het opnemen.

Ik wil graag American Football opnemen van ESPN America. Dat kanaal zit op nummer 412, in de oude situatie via de decoder zette ik de DVD recorder op ext 1 en ik kon opnemen. Nu met die kaart is dat duidelijk anders. Mijn DVD recorder is nogal een oudje met maar een aanbod van 12 zenders. Is dat mijn probleem soms want hoe zet ik mijn DVD op kanaal 412.

Is er iemand die de oplossing heeft?

Gr Mighty :cool:

Je DVD recorder heeft geen ingebouwde digitale tuner en weet dus ook niks van kanaal 412. Je moet de DVD recorder inderdaad op EXT1 zetten, net zoals je dat deed met de losse decoder. Je zou dan het signaal van één van de SCART aansluitingen kunnen opnemen door die SCART aansluiting op de TV te verbinden met de EXT1 SCART ingang op je recorder. Dit is echter geen aanrader, om twee redenen:

1. TV's leveren geen RGB output, doch uitsluitend composiet output via de SCART aansluitingen, dus een optimale opname-kwaliteit kun je vergeten.

2. Je kunt alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt, en zappen gaat niet tijdens opnamen omdat je dan je eigen zapgedrag opneemt en zo je opname verprutst.

Nog een mogelijk probleem: ik lees hier net vandaag een berichtje van iemand met een Samsung CI+ TV die de digitale kanalen NIET kan opnemen via de SCART aansluiting op de TV, terwijl opnemen van analoge kanalen via diezelfde SCART aansluiting geen probleem is.

Advies: handhaaf gewoon je losse decoder voor opnamen met je DVD/HDD recorder. Wel de RGB SCART output van de decoder gebruiken voor optimale beeldkwaliteit.
 
CI+ maar wil opnemen

Ik snap het niet meer. Ik wil straks een een tv kopen met een CI+ , en wil toch ook een keer in HD wat opnemen. Maar dat gaat dus alleen maar met een HD decoder van Ziggo?
Of kan ik ook iets van Sony kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan