Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
OK, het werkt misschien dan wel, maar:

Je belast je USB poort meer dan de specificatie van de Humax. 100mA bij 5V is 0.5W. Terwijl een 2.5" harddisk zo 4 a 5W gebruikt bij opstarten en tussen de 0.5 en 3W daarna, afhankelijk van het type.

Een paar willekeurige schijven op een rijtje: https://www.storagereview.com/HTS722020K9A00.sr?page=0,5

Dus het lijkt me niet verstandig, tenzij de sitecom erg zuinige drives in hun kastjes stopt. Helaas kon ik geen details daarover vinden.
 
Ik heb de nieuwe Seagate thuis bezorgd gekregen en alles werkt uitstekend. Het inbouwen ging vrij snel en is niet moeilijk om te doen. De schijf is ondanks de specificatie die vrijwel gelijk zijn als de originele schijf, toch een stuk sneller. Het Menu opent zich sneller, maar ook als je een opgenomen programma aanklikt, dan begint het programma vrijwel meteen. Het wissen gaat ook sneller. En het mooiste, het zappen van een zender naar een andere zender gaat ook sneller. Doordat de schijf sneller is, slaat hij de zender ook sneller op de schijf op, en dan gaat het zappen ook sneller. Ik heb als test 2 HD zenders opgenomen en een opgenomen programma afgespeeld. Dit ging allemaal heel mooi en alles bleef lekker snel werken. Dus de schijf kan de hoeveelheid streams met gemak aan. Wanneer de schijf ingebouwd is, dan gaat na het opstarten eigenlijk alles vanzelf. Het enige wat hij vraagt is: "Wilt U de schijf formateren?". Dan klik je op 'OK', en dan gaat hij een minuutje formateren, en daarna ben je al TV aan het kijken. Werkt allemaal heel mooi en makkelijk.

De schijf is ook fluisterstil, en na een uurtje aanstaan is de kast nog steeds helemaal koel.

Dit zijn de gegevens uit het Menu: "vaste schijf beheren"

Video

Beschikbaar: 955.4 GB
Bezette ruimte 0.2 GB
Timer opname 20.0 GB

Muziek/foto

Beschikbaar 26.2 GB
Bezet 0.1 GB


Al met al kort samengevat kan ik deze schijf echt aanraden, omdat hij sneller is dan de originele Seagate, en omdat de schijf fluisterstil is en lekker koel blijft en weinig stroom verbruikt. En natuurlijk omdat je met deze schijf ruim 3 keer zoveel programma's op kan nemen als met de originele schijf. En je hebt het gevoel dat het ook goed zit, omdat het eigenlijk dezelfde schijf is als de originele schijf, maar dan groter en sneller. Het is voor mijn gevoel zeg maar de grotere broer van de 5050C. Alsof er 2 uitvoeringen zijn, waarvan ik nu de 1 TB versie heb.:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn 5050 ook binnen en heb ook de ST31000322CS besteld.

Als het goed is komt hij donderdag binnen.

Hou jullie op de hoogte wat hij doet en of hij stabiel blijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou je op de hoogte over een paar dagen. Maar de schijf werkt heel stabiel, waarvan ik mij eigenlijk niet voor kan stellen waarom dat over een paar dagen anders zal zijn. Ik heb hem al heel veel verschillende dingen tegelijk laten doen, maar dat blijft snel en stabiel gaan. En hij blijft ook heel mooi koel.


PS, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik ben benieuwd wat je straks van de 5050 vind.
 
Golftouch, als je straks de schijf gaat vervangen, dan moet je even 1 ding in de gaten houden. Je hebt de grote hoofdstekker aan de harde schijf die je los moet trekken, maar aan de achterzijde {ventilatieopening} zit ook nog een voedingskabeltje voor je fan. Deze voedingskabel zit met een clipsysteem vast op de printstekker. Het kan zijn dat je het clipje teveel naar achteren moet buigen om de stekker te verwijderen. Dat ging zo zwaar bij mij, dat ik maar heb besloten om de fan los te schroeven ipv de stekker. Het clipje verbuigen ging zelfs zo zwaar dat ik bang was dat de prinstekker uit de solderingen zou breken. Dus dan is de fan even losschroeven een veiliger optie. Die zit met 4 schroeven bevestigd aan de houder van de schijf. Let er ook even op, dat als je de fan terug plaatst, dat je de blaasrichting van de fan weer naar 'buiten' hebt staan.{lucht uit de behuizing blazend}

Ik dacht, ik zeg het even voor de zekerheid.::wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn 5050 ook binnen en heb ook de ST31000322CS besteld.

Als het goed is komt hij donderdag binnen.

Hou jullie op de hoogte wat hij doet en of hij stabiel blijft.
Ik heb deze schijf ook maar besteld maar dan bij Misco.nl en heb hem denk ik vrijdag pas binnen.
Ben benieuwd of de bevindingen van VetteKees kloppen. ;)
 
Haha, ik heb hem ook bij Misco besteld. Toevallig.
Ik hoop hem donderdag binnen te krijgen. Dan kan ik meteen alle files kopieren naar de nieuwe hdd. Staat er nog niet zo heel veel op.

Ik hou jullie op de hoogte. Zal ik evt wat foto's maken van de ingreep?
 
^Foto's zijn altijd leuk. ;)

Ik kan de mijne waarschijnlijk niet eerder dan zondag inbouwen... maar dan kan ik in ieder geval wel van jullie ervaringen profiteren. :)
 
Foto's zijn inderdaad altijd leuk. Het is dat ik geen eigen website heb en een camera, anders had ik ook wat foto's gemaakt en geplaatst.


Ben benieuwd of de bevindingen van VetteKees kloppen.:wink:

Ik denk dat je heel tevreden zal zijn met de nieuwe schijf. Er is niets wat de schijf niet goed doet. :cool:
 
Terug
Bovenaan