• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessante discussie maar lijkt mij een nieuw topic. Kan dit naar een nieuw topic verplaatst worden zodat we daar lekker verder kunnen bomen?

Barlin
 
Ik heb een vraag ..onbruikbaar.

Concrete vraag: zal het afdwingen door Ziggo van het gebruik van CI+ CAM's in CI+ apparatuur ertoe leiden dat gecertificeerde PVR's op het Ziggo netwerk content versleuteld gaan opnemen?

Het gebruik van CI+ staat volledig los van de mogelijkheid om encryptie aan te zetten op de bestaande PVR's. In het voormalige @Home netwerk staat CI+ al maanden actief.
 
Het gebruik van CI+ staat volledig los van de mogelijkheid om encryptie aan te zetten op de bestaande PVR's. In het voormalige @Home netwerk staat CI+ al maanden actief.

OK, dat is helder. Dank voor het (vooralsnog geruststellende) antwoord.
 
OK, dat is helder. Dank voor het (vooralsnog geruststellende) antwoord.

Wat is er geruststellend aan deze uitspraak dan? Ze hebben ook niet aangekondigd dat een Alphacrypt in ci+ toestelllen niet meer zou werken, sterker nog Alphacrypt zou nog een tijdje blijven werken. Nu blijkt dat alleen het geval te zijn voor de ci-tv's. Wat is dan de uitspraak van Anoniem waard dat opnames, vooralsnog niet gecodeerd worden?

Gert.
 
Het gebruik van CI+ staat volledig los van de mogelijkheid om encryptie aan te zetten op de bestaande PVR's. In het voormalige @Home netwerk staat CI+ al maanden actief.

Maar niet actief in die mate dat het al alphacrypt in CI+ sloten blokkeert blijkbaar.
 
Wat is er geruststellend aan deze uitspraak dan? Ze hebben ook niet aangekondigd dat een Alphacrypt in ci+ toestelllen niet meer zou werken, sterker nog Alphacrypt zou nog een tijdje blijven werken. Nu blijkt dat alleen het geval te zijn voor de ci-tv's. Wat is dan de uitspraak van Anoniem waard dat opnames, vooralsnog niet gecodeerd worden?

Gert.

ik denk dat ik nooit wat anders heb gezegd.
 
ik denk dat ik nooit wat anders heb gezegd.

Huh? Wat bedoel je? Dat je wel vooraf gemeld hebt dat Alplhacrypt in tv's met ci+ niet meer zou werken? We kennen uiteraard de uitspraak van je baas over het gebruik van Alphacrypt. Desalniettemin is de gedachte niet al te vreemd dat jullie evt opnames van uitzendingen op gecertificeerde ontvangers zouden kunnen gaan coderen "vanwege de eisen die gesteld worden vanuit de contentproviders"...

Gert.
 
Programma's gaan coderen om opnames te blokkeren is een heilloze weg die klanten alleen maar frustreert.

De hardcore gaat dan terugvallen op een gewone HDD recorder. En binnenkort gaan er heus wel HDD recorders komen die gewoon HDMI lusten. Heel jammer voor Humax dan :roll: De hele coderingsstrijd met de audio CD is ook een verloren zaak gebleken. Audio-DVD is volkomen geflopt, louter en alleen door een sterke encryptie en exorbitant hoge licentie kosten voor de fabrikanten van afspelers en software.

Als er iets uiteindelijk hoorbaar en/of zichtbaar moet worden zal er altijd gedecodeerd moeten worden. Er is dan ook altijd een weg te vinden omdat gedecodeerde signaal naar elders te voeren voor registratie.

;)
 
Programma's gaan coderen om opnames te blokkeren is een heilloze weg die klanten alleen maar frustreert.
Dat is niet wat ik bedoelde. Een PVR zoals de Humax 5050C zal gewoon blijven werken. Maar het apparaat heeft de mogelijkheid om opnamen versleuteld op te slaan, waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen, behalve terugkijken en weer wissen.
De hardcore gaat dan terugvallen op een gewone HDD recorder.
Nee. Bovendien zijn die niet geschikt om HD mee op te nemen.
En binnenkort gaan er heus wel HDD recorders komen die gewoon HDMI lusten.
Nee, die gaan er nooit komen. Ligt allemaal vast in de HDMI en HDCP specs.
Heel jammer voor Humax dan :roll: De hele coderingsstrijd met de audio CD is ook een verloren zaak gebleken. Audio-DVD is volkomen geflopt, louter en alleen door een sterke encryptie en exorbitant hoge licentie kosten voor de fabrikanten van afspelers en software.

Als er iets uiteindelijk hoorbaar en/of zichtbaar moet worden zal er altijd gedecodeerd moeten worden. Er is dan ook altijd een weg te vinden omdat gedecodeerde signaal naar elders te voeren voor registratie.

;)
Klopt, maar dat is dan een omweg via analoog met kwaliteitsverlies. Is niet echt interessant meer in dit digitale tijdperk.
 
Maar het apparaat heeft de mogelijkheid om opnamen versleuteld op te slaan, waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen, behalve terugkijken en weer wissen.

Ik vind dat persoonlijk de belangrijkste taak van een PVR.
Op die manier gebruik ik mijn cisco en mijn humax5050.
Dus om nou te zeggen 'waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen' gaat mij wat te ver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan