• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee: Sterk wisselende upload-snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook in Casema en Multikabelgebied komen nog upstreams met de lagere symbol rate voor. In vrijwel elke wijk is een dergelijke upstream aanwezig, omdat de oude Docsis1 modems (bijv. Motorola 4200) anders niet online kunnen komen. Pas wanneer zeker is dat er in een wijk geen oude modems meer in gebruik zijn, worden alle upstreams op de hoge symbol rate gezet.
 
Het is @home en Casema bij deze 2 voorbeelden en laat deze 2 mensen nou net identiek hetzelfde probleem hebben met wisselende upload snelheden dan zie ik wel een (mogelijk) verband totdat er zich 1 meld met een lage symbolrate zonder een enkel probleem.

Dat vind ik een hele zinnige opmerking, ben benieuwd op er inderdaad Ubee modems zijn met een 2560 symbolrate die een constante goede hoge upload hebben (zeg zo tussen de 4.4 en 5.0).
 
gebeld met de helpdesk, konden uiteraard niets voor mij doen. Er wordt wel een UMU-kit opgestuurd :P Nu zijn er 2 scenarios
- UMU kit arriveert niet; mijn doe-het-zelf pakket & HD-PVR zijn ook nog niet geleverd.
- UMU kit arriveert wel, maar veranderd niets :P .

Daarbij komt dat mijn VOIP-in ook nog steeds niet werkt.
Ik schijn wel dubbel door het Error-team "bewaakt" te worden, omdat ze daar ook snappen dat er bij mij een beetje veel mis is gegaan en nog steeds mis gaat :p
 
gebeld met de helpdesk, konden uiteraard niets voor mij doen. Er wordt wel een UMU-kit opgestuurd :P Nu zijn er 2 scenarios
- UMU kit arriveert niet; mijn doe-het-zelf pakket & HD-PVR zijn ook nog niet geleverd.
- UMU kit arriveert wel, maar veranderd niets :P .

Daarbij komt dat mijn VOIP-in ook nog steeds niet werkt.
Ik schijn wel dubbel door het Error-team "bewaakt" te worden, omdat ze daar ook snappen dat er bij mij een beetje veel mis is gegaan en nog steeds mis gaat :p

Voorheen kon je je melding ook kwijt aan het Ziggo Webteam, met als url : https://www.ziggo.nl/#klantenservice/ziggowebteam Maar deze is niet meer geldig. Zij hebben me in het verleden wel eens geholpen namelijk.
 
zojuist het UMU-kitje aangesloten, wat uiteraard niet voor verandering heeft gezorgd. Technische Dienst heeft het op zich genomen en het moet voor maandagavond opgelost zijn. zeggen ze :schater:

Op het moment blijft de upload continu steken op 3.0Mbit, iets d'r onder of iets d'r boven... maargoed, veel te laag. ik kan de 5Mbit goed gebruiken, laat staan de 10Mbit in de toekomst. Als ik hem haal tenminste :P
 
vorige week gebeld met de helpdesk en er zou aan de upload snelheid gewerkt worden. Sinds vandaag weer een strakke 4.8Mbit! Ik ben tevreden.

off-topic en irritatiemodus aan:
Nu moet er alleen nog hetvolgende gebeuren door ziggo:
- Telefoonnummer porteren, duurt al een maand.
- HD-PVR opsturen, duurt al 2 maand.
- Doe-het-zelf pakket ontvangen, heb al 1 1/2 maand een track&trace nummer :schater:
- Eredivisielive uit m'n pakket halen.
- Film1 uit m'n pakket halen.
- als ik iets ben vergeten, horen jullie het :P
tot zover off-topic en irritatiemodus uit.
 
sorry voor de schop, maar bij wijze van update

de upload is weer knudde, ik zit wederom op 3.1Mbit/s. Wat zijn het ook een stelletje prutsers daar bij ziggo, ongelooflijk :P Althans ze kunnen het vast wel oplossen, maar doen er gewoon niets mee.
 
sorry voor de schop, maar bij wijze van update

de upload is weer knudde, ik zit wederom op 3.1Mbit/s. Wat zijn het ook een stelletje prutsers daar bij ziggo, ongelooflijk :P Althans ze kunnen het vast wel oplossen, maar doen er gewoon niets mee.

Het is hier niet veel anders, Rutger. Ik heb zelfs al meerdere brieven thuis ontvangen waarin mij verzocht werd mijn tel. nummer op te geven waar ik overdag op te bereiken ben. Dit naar aanleiding van de meerdere klachten die ik via het webteam, HD en Tros Radar had doorgegeven. Ze willen graag contact met me opnemen, ik mocht zelfs de dag en het dagdeel opgeven wanneer ik gebeld zou worden. Dat heb ik diverse keren gedaan, en je raadt het nooit.......ik werd dus NIET gebeld. Zo gaat Ziggo dus met zijn klanten om. Allemaal beloftes die niet nagekomen worden.
 
Ook hier problemen.

Zoals nu al een tijdje aan de hand heb ik enkel de upload die tussen 1 en 2 mbit in schommelt. Maar soms heb ik ook een download tussen de 30 en 48 mbit in en dan laden sommige pagina's tergend langzaam en heb ik enorm veel time-outs.

EDIT:

Speedtest: 3 mbit
FTP upload: ~1-1.5 mbit

EDIT II:

Heb geen Ubee, zoals de topictitel doet vermoeden, maar een Arris. Is al reeds een keer vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan