• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem Usenet snelheid Ubee verholpen. Reset modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind wel dat het Ubee modem erg warm wordt in vergelijking met het Arris modem. Vooral de coax-aansluiting, die is bijzonder warm. Ik had er al eerder over gelezen dat meerdere mensen dat opmerkten. Ik weet ook niet of dat problemen gaat opleveren. Mijn modem staat open en bloot op een kastje, dus dat is het punt niet. Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren.

Geen last van warmte. Ubee (320B) hangt gewoon in de meterkast, de netvoeding is nauwelijks warm, modem zelf en coax aansluiting idem.
 
Snap je vraag niet?
Er staat toch al newssevers die via Tcp/ipv6 lopen.
Welke dat allemaal doen zou je misschien even met google op kunnen zoeken.
Ik stel nu in ieder geval vast dat die ik gebruik, sinds vanmorgen niet meer werken.
bedankt voor het meedenken, en draaien ze bij u wel?

Groetjes.

Hoi, breek er je hoofd niet meer over, ik vermoed dat Ziggo hier mee leest, en dat is alleen maar goed natuurlijk.
Mijn servertjes draaien sinds 5 minuten weer op volle sterkte.
bedankt hiervoor aan allen die hieraan mee gewerkt hebben.

Groetjes .
 
Ik meende dat je eerder gepost had dat je 64 gelijktijdige treads naar verschillende servers had openstaan. Ik was benieuwd naar welke (news)servers/providers dit is.

Met bv Eweka kan met 8 lijntjes al gemakkelijk maximale snelheid gehaald worden, en wat ik me dus ook afvraag is, wat jij het nut vind om zoveel verschillende treads te openen naar verschillende servers. 64 treads is zware overkill, kost alleen onnodige processor tijd, wat de kans alleen maar groter maakt dat het proces vertraagd word om een of andere reden.
 
Ik meende dat je eerder gepost had dat je 64 gelijktijdige treads naar verschillende servers had openstaan. Ik was benieuwd naar welke (news)servers/providers dit is.

Met bv Eweka kan met 8 lijntjes al gemakkelijk maximale snelheid gehaald worden, en wat ik me dus ook afvraag is, wat jij het nut vind om zoveel verschillende treads te openen naar verschillende servers. 64 treads is zware overkill, kost alleen onnodige processor tijd, wat de kans alleen maar groter maakt dat het proces vertraagd word om een of andere reden.

64 threads is niets. Het schijnt dat Aaargh er 256 gebruikt:thankyou:
 
64 threads is niets. Het schijnt dat Aaargh er 256 gebruikt:thankyou:

256 is voor watjes 512 is leuk ;)

Stage Download[Time-Taken]: 13 minutes 23 seconds [Avg-Speed]: 5784kB/sMet 3 pc's aan het chatten internetten etc...

Enfin dag 2 en nog steeds werkt alles naar behoren, ze moegen nu wel de snelheid omhoog gooien :P
 
Ik meende dat je eerder gepost had dat je 64 gelijktijdige treads naar verschillende servers had openstaan. Ik was benieuwd naar welke (news)servers/providers dit is.

Met bv Eweka kan met 8 lijntjes al gemakkelijk maximale snelheid gehaald worden, en wat ik me dus ook afvraag is, wat jij het nut vind om zoveel verschillende treads te openen naar verschillende servers. 64 treads is zware overkill, kost alleen onnodige processor tijd, wat de kans alleen maar groter maakt dat het proces vertraagd word om een of andere reden.

Hoi, ik zal voor jou het tipje van de sluier oplichten.
Laten we niet twisten of het overkill is of niet, en als je een goede cpu hebt trekt hij dat gemakkelijk.
En je hebt gelijk als je zegt dat je met Eweka met 8 lijntjes de volledige snelheid haalt, en ook alles kompleet binnen zult krijgen.
Maar daar hangt dan buiten jouw Ziggo abbo wel een prijskaartje aan, toch?
En jouw max snelheid is niet de mijne, plus is 20 en extra 50 Mb/s.
Nou, als je nu alleen met de ziggo server die ik gratis bij mijn abbo van 64,95 krijg gaat downloaden, kom je a niet aan de snelheid van je abbo en zit je ermee dat je vaak je bestanden niet kompleet hebt.
Omdat verder zonder kosten op te lossen ga je links en rechts op internet shoppen en dan vind je als je goed zoekt talloze gratis servers, die je de snelheid geven waar je bij Ziggo voor betaald plus aanvullen die bestanden die je bij Ziggo niet meer kompleet krijgt.
En ja dan heb ik er soms wel eens 64 en soms weer 50, dat ligt er net aan wat er nodig is, draaien om alles snel en kompleet met alleen de kosten van mijn Ziggo abbo binnen te halen.
En dat is niets nieuws want dat doe ik al vele jaren.
Hopelijk heb ik je zo goed geinformeerd?
Groetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, ik zal voor jou het tipje van de sluier oplichten.
Laten we niet twisten of het overkill is of niet, en als je een goede cpu hebt trekt hij dat gemakkelijk.
En je hebt gelijk als je zegt dat je met Eweka met 8 lijntjes de volledige snelheid haalt, en ook alles kompleet binnen zult krijgen.
Maar daar hangt dan buiten jouw Ziggo abbo wel een prijskaartje aan, toch?
En jouw max snelheid is niet de mijne, plus is 20 en extra 50 Mb/s.
Nou, als je nu alleen met de ziggo server die ik gratis bij mijn abbo van 64,95 krijg gaat downloaden, kom je a niet aan de snelheid van je abbo en zit je ermee dat je vaak je bestanden niet kompleet hebt.
Omdat verder zonder kosten op te lossen ga je links en rechts op internet shoppen en dan vind je als je goed zoekt talloze gratis servers, die je de snelheid geven waar je bij Ziggo voor betaald plus aanvullen die bestanden die je bij Ziggo niet meer kompleet krijgt.
En ja dan heb ik er soms wel eens 64 en soms weer 50, dat ligt er net aan wat er nodig is, draaien om alles snel en kompleet met alleen de kosten van mijn Ziggo abbo binnen te halen.
En dat is niets nieuws want dat doe ik al vele jaren.
Hopelijk heb ik je zo goed geinformeerd?
Groetjes.
ik wil er geen usenet discussie van maken, we moeten het natuurlijk wel on-topic houden. Ik wil alleen even kwijt dat hier met Eweka gemakkelijk de 5.7MB/s gehaald wordt met 8 connecties. Daarbij komt dat ik altijd bij Eweka vrijwel alles 100% compleet binnen haal. En als het dan een keer incompleet is, dan ligt dat aan supersearch van newsleecher. Mij hoor je niet klagen :P

Dag 2 van mijn ervaringen van het Ubee modem: Uitermate stabiel ding, downloaden/internetten gaat prima op 5.7 MB/s . Als ik filmpjes e.d. ga bekijken dan gooi ik de speedmax even op 5.5 MB/s en zo weer 200kB/s erbij :D alsof het niets is :P Het enige wat me wel echt opvalt is dat de upload hier de hele tijd zo terugloopt. Vanmorgen heb ik het modem gereset en nu kom ik al niet meer boven de 4Mbit uit. Ik durf te wedden dat hij morgen weer op 3.3Mbit hangt, daar blijft hij iedere keer op steken. Heel vreemd.. :shock: Na een reset is het dus verholpen. Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
<knip> lees het dus nu pas, vanavond direct uitproberen!

Werkt inderdaad prima. Een download waar in het weekend als maximum 3,5MB p/s werd gehaald wordt nu binnengehaald met een strakke 5,7MB p/s.

Volgens mij zijn nu alle hobbels met de Ubee perfect glad gestreken en doet het modem zijn/haar werk zoals je mag verwachten van een DOCSIS3 modem.

Bij deze ook mijn dank aan de webcare team leden die hier de moeite hebben genomen om het issue serieus op te pakken met extra blije AIE extra abonnees tot gevolg. :thumb up:
 
Wat betreft de matige upload, dat heb ik dus precies hetzelfde, de download is werkelijk perfect te noemen, maar de upload blijft achter. Om 19:00 was het 2.5MB/s, een uur daarna 4.1MB/s, en net (20:15) 2.6MB/s. Het schommelt enorm. Geen idee hoe dat nu weer komt.
 
Wat betreft de matige upload, dat heb ik dus precies hetzelfde, de download is werkelijk perfect te noemen, maar de upload blijft achter. Om 19:00 was het 2.5MB/s, een uur daarna 4.1MB/s, en net (20:15) 2.6MB/s. Het schommelt enorm. Geen idee hoe dat nu weer komt.

Een korte update : 20:51 4.7MB/s. Gek he. Het scheelt echt per minuut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan