• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op 11 Juni overgestapt naar digitaal kijken Z1+HDTV pakket.
Sinds deze switch, nog geen problemen gemerkt mbt. dit kanaal.
 
Anoniem,

Is hier een verklaring voor?? Dat die problemen met NL1-HD niet voorkomen bij het nieuwe Z1 + HDTV pakket maar wel bij het oude TV Home pakket?


Ik ben op 11 Juni overgestapt naar digitaal kijken Z1+HDTV pakket.
Sinds deze switch, nog geen problemen gemerkt mbt. dit kanaal.
 
Ik heb geen verklaring hiervoor, want ik zit dus pas sinds de 11e op digitaal, en daarvoor was het dus analoog.

Mijn aansluiting thuis is simpel en goedkoop vanuit de analoge tijdperk.
Dit moet ik nog vernieuwen en verbeteren allemaal.

Vanaf binnenkomst in woning :

1). 1 Meter standaard coax kabel met metaal afgeschermde plug naar een simpele versterker met 2 uitgangen.
2). Op uitgang van de versterker een metalen T-splitter.
3). Met kunstof hoekplug aan de standaard in de woning getrokken kabel ( Deze is wel van betere kwaliteit. De afschermingsmantel is zowel als folie als gevlochten draad uitgevoerd ), naar de 10 meter verderop gelegen woonkamer aansluiting.
4). Vanaf woonkamer aansluiting met standaard coaxkabel 5 meter en kunstof hoekpluggen naar de decoder.
5). Decoder via HDMI aan Tv gekoppeld.

Bevinding door mij met deze halfbakken aansluiting.

Signaal sterkte op alle zenders 78%.
BER waardes op alle zenders 0000

Eigenlijk, heb ik dus niets te klagen, en hoef ik niet perse een betere kwaliteit aan te leggen.

Ps. Decoder instellingen zijn allemaal standaard fabriek af. Enkel het geluid staat bij mij op Dolby Digital, en ook de uitgang staat hierop ( Ik maak namelijk gebruik van mijn Cinema set ipv de Tv voor het geluid via een optische kabel ). Het beeld staat geloof ik standaard op composiet/component.
 
Ik heb hier geen verklaring voor en zie ook niet direct een relatie, helaas heb ik de software nog niet ontvangen, hoewel ik hier wel van uitging. Ik hoop volgende week de software te ontvangen en op het netwerk te zetten. Mogelijk dat deze versie een verbetering geeft.


Anoniem,

Is hier een verklaring voor?? Dat die problemen met NL1-HD niet voorkomen bij het nieuwe Z1 + HDTV pakket maar wel bij het oude TV Home pakket?
 
Ik heb hier geen verklaring voor en zie ook niet direct een relatie, helaas heb ik de software nog niet ontvangen, hoewel ik hier wel van uitging. Ik hoop volgende week de software te ontvangen en op het netwerk te zetten. Mogelijk dat deze versie een verbetering geeft.

Software waarvoor?
 
Software waarvoor?

Voor je decoder. Er komt een software-update zodat ook Eurosport HD te ontvangen zal zijn. Deze update zou eventueel ook andere problemen (met name voor Nederland 1 HD) kunnen oplossen.
 
Storing Ned 1 HD

Hallo,
Ik heb een samsung h360rs aangesloten op een Philips HD 37PFL9603D/10 LCD-tv met een HDMI-kabel. Ik heb regelmatig storing op het Ned 1 HD kanaal. Door het beeld verschijnen in blokjes beelden die even tevoren te zien waren.
Ligt dit aan de instellingen van mijn tv of aan de samsung receiver of aan de kabel? Op andere digitale en andere HD-kanalen heb ik er geen last van.
Bedankt voor reacties
Groet,
Ger
 
Dit probleem heb ik ook... Na de update van de software van vandaag is het bij mij nog erger geworden. Nu heb ik op NL1-HD schokjes in het beeld en veel van die "blokjes" (artefacts). Ook op Eurosport HD heb ik dit probleem. Zie andere threads in dit forum voor deze discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan