Wie helpt ons mee met het op zetten van een F.A.Q.

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bullet NL

Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met z’n alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Bullit, ik lees dit voor het eerst en ben wel geintresseerd.
Laat maar weten hoe je dat denkt te gaan doen.
Ik hoor het wel.
Hans.
 
Ook ik wil graag meehelpen voor zover mogelijk. Laat maar weten hoe je eea denkt te gaan doen.
 
Ieder die gereageerd heeft, (ook per PM) ik kom er zo snel mogelijk op terug...
 
Yep... als het mij mogelijk is dan wil ik wel helpen...:mrgreen:
 
Goed initiatief. Als het mogelijk is zou ik wel een stukje willen schrijven. Ik vraag me alleen af wat er allemaal nog in een faq moet komen. Er staat al zo veel op de Ziggo site. En dat is door professionals geschreven. Ik hoop dat Bullit dit nog even kan verduidelijken.
 
Nou ja, mijn idee achter een Ziggo Gebruikers groep F.A.Q. is het volgende; een verzamelplaats van informatie waar gebruikers terecht kunnen met hun problemen. Het klinkt nog een beetje vaag, maar waar ik op doel is dit. veel al zien we mensen hier op het forum posten die met vragen komen die veel al eerder door anderen zijn gesteld. Ik wou dit met behulp van jullie in een uniform jasje gieten. Zodat we het forum schoon houden voor discussie en de niet "standaard" problemen.
Daarnaast zie ik een F.A.Q. als een uitstekened zelf hulp middel.

Denk aan...

***************

Vraag; Mijn TV geeft wanneer ik via de decoder kijk blokjes

p.s. heb net iets te veel gedronken, lees dus ff door de fouten heen ;-)



Antwoorden; Vermoedelijk is er iets met het signiaal wat de decoder ontvangt. Om hier zeker van te zijn dient u de volgende stappen te ondernemen op dit te checken.

A. Ga op zoek naar de signaal/BER waarden die uw decoder aangeef.
B. Wanneer uw decoder een BER waarde aangeeft van max xxxx sluit de decoder dan rechtstreeks d.m.v een Kabelkeur antennekabel aan op het Antenne Overname Punt (AOP) (veeal geplaatst in de meterkast enz. enz.)
controleer de BER/Signaal waarden opnieuw.
enz enz


***************

Het is zelfs mogelijk op verwijzingen te geven naar sites al www.kabelkeur.nl, www.digitaletelevisie.nl enz enz..

Mijn doel is dus om een kenniscentrum op te zetten, dit heeft voor ons al voordeel dat we hier mee 1, de abonnee helpen, 2 naar ziggo toe problemen kunnen signaleren, 3 de helpdesk ontlasten en daar door ruimte creeren voor de schrijnende gevallen, 4 als ik door ga vindt ik er nog wel een aantal.


Het moet iets worden wat nuttig is, wat iets postief brengt en door dat het behulpsaam is, iets zijn waar iedereen wat aan heeft.

Maar goed, dit is globaal mijn idee, ik sta open voor elke toevoeging of andere ideeen.

Het lijkt me vooral leuk om dit samen te doen....
 
Goed initiatief. Als het mogelijk is zou ik wel een stukje willen schrijven. Ik vraag me alleen af wat er allemaal nog in een faq moet komen. Er staat al zo veel op de Ziggo site. En dat is door professionals geschreven. Ik hoop dat Bullit dit nog even kan verduidelijken.
Daar zou je dan hooguit naar verwijzen. Je ziet op het forum meestentijds juist de vragen waar Ziggo geen antwoorden op heeft. Bovendien zijn sommige Ziggo FAQ's niet altijd even duidelijk of ontbreekt er net iets aan, omdat bv. de support van Ziggo niet verder reikt.

Ik zie ook als grote winst dat het zoeken binnen het forum wordt vergemakkelijkt. Zowel voor mensen die zoeken naar een oplossing, als voor "helpers". De essentie van het helpen is vaak ook dat je beter thuis bent in bv. de kretologie dan degene met een probleem, je hebt ook beter overzicht van bepaalde problemen die op een bepaald moment spelen. Je maakt ahw een vertaalslag voor degene die je helpt. Ipv. dan weer opnieuw voor de zoveelste keer het hele verhaal te tikken verwijs je dan bv naar een FAQ. Het voordeel is dan ook dat je veel minder diepgang in eerste instantie nodig hebt om mensen op weg te helpen, dus dat er meer mensen ook hulp kunnen bieden. De "cracks" onder de helpers kunnen zich dan ook veel meer focusseren op de probs waarin de FAQ's geen soelaas bieden, maar weten dan ook veel beter wat men al heeft "geprobeerd".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan