• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Status CI+ CAM's

Als het goed is wordt bij het startpakket CI+ altijd een nieuwe smartcard geleverd, dus een werkende smartcard krijg je er al bij.

Werkende smartcard? Volgens Anoniem is dat 'werkende' nog maar de vraag. Mijn onderbuik gevoel zegt dat die SC eerst een registratie moeten ondergaan voordat ze bruikbaar zijn. Dus geen standaard preview zonder registratie, vanwege de pilot die loopt/liep, denk ik. Onderbuikgevoel dus...

Gert.
 
Wat is straks nog de functie van mijn Sony DVD Recorder, hoe gaan we deze aansluiten icm de CI+ CAM module. Kijk nu digitaal en neem analoog op.
 
Wat is straks nog de functie van mijn Sony DVD Recorder, hoe gaan we deze aansluiten icm de CI+ CAM module. Kijk nu digitaal en neem analoog op.

Lees even hier mijn opmerkingen daarover. Je kunt beter niet je eigen problematiek in diverse topics gelijktijdig posten, dan wordt het wel erg onoverzichtelijk voor serieuze beantwoorders en is de kans op zinnige antwoorden dus ook niet groter.
 
Lancering CI+

Update

Vanaf vandaag 15 september liggen de eerste CI+CAM in de winkel.
Lees voor het gebruik even de opening post, om te voorkomen dat je onbewust tegen problemen met de authenticatie aanloopt.

Anoniem
Ziggo
 
Update

Vanaf vandaag 15 september liggen de eerste CI+CAM in de winkel.
Lees voor het gebruik even de opening post, om te voorkomen dat je onbewust tegen problemen met de authenticatie aanloopt.

Anoniem
Ziggo


ik heb vanmiddag de overstap gedaan van Mascom Alphacrypt CI naar CI+ cam van Ziggo.
Ik heb zelf een "nog" niet gecerificeerd toestel; nl de Sony 46Z5500 , maar heb wel de software geupgrade naar : PKG1.570EA.
Installatie stelde totaal niets voor. Smartcard geactiveeerd en tv draait weer.
Enige wat me net opviel was dat de CI+ cam wilde upgraden maar niet kon daar deze geen download stream kon vinden :?
 
ik heb vanmiddag de overstap gedaan van Mascom Alphacrypt CI naar CI+ cam van Ziggo.
Ik heb zelf een "nog" niet gecerificeerd toestel; nl de Sony 46Z5500 , maar heb wel de software geupgrade naar : PKG1.570EA.
Installatie stelde totaal niets voor. Smartcard geactiveeerd en tv draait weer.
Enige wat me net opviel was dat de CI+ cam wilde upgraden maar niet kon daar deze geen download stream kon vinden :?

Ga niet onnodig op zoek naar updates, als er nieuwe CICAM software beschikbaar komt dan melden we dat. Er kan altijd test software op het netwerk staan, die de CAM in bepaalde gevallen als nieuwe software beschouwt, maar uiteindelijk weer niet accepteert. De CI+ CAM's zijn in staat om zelf vast te stellen of er nieuwe software op het netwerk aanwezig is. In dat geval meldt de CI+ CAM dit netjes melden na het opstarten van de TV met een vraag om de CAM software te upgraden.
 
ik heb vanmiddag de overstap gedaan van Mascom Alphacrypt CI naar CI+ cam van Ziggo.
Ik heb zelf een "nog" niet gecerificeerd toestel; nl de Sony 46Z5500 , maar heb wel de software geupgrade naar : PKG1.570EA.
Installatie stelde totaal niets voor. Smartcard geactiveeerd en tv draait weer.
Enige wat me net opviel was dat de CI+ cam wilde upgraden maar niet kon daar deze geen download stream kon vinden :?

Heb de cam werken in een 37W5500.
Heb niet geupdate en dit staat ook uit.
Software: 1.105EA
Installatie was inderdaad makkelijk.
Had wel de CAM er eerst verkeerd om inzitten :roll: (raar zou niet mogen passen maar schoof er toch wel aardig ver in).
Toen ik die omdraaide had de TV meteen het authenticatie menu ervoor.
Vervolgens nog de SC verkeerd om :roll:.

Trouwens met een TV Home smartcard erin nu. Werkt perfect voor zover ik nu kan zien.

Moet nog even kijken waarom NED 1,2,3 HD niet standaard op 1, 2, 3 komen te staan. Software?
 
Ga niet onnodig op zoek naar updates, als er nieuwe CICAM software beschikbaar komt dan melden we dat. Er kan altijd test software op het netwerk staan, die de CAM in bepaalde gevallen als nieuwe software beschouwt, maar uiteindelijk weer niet accepteert. De CI+ CAM's zijn in staat om zelf vast te stellen of er nieuwe software op het netwerk aanwezig is. In dat geval meldt de CI+ CAM dit netjes melden na het opstarten van de TV met een vraag om de CAM software te upgraden.

Ned 1, 2, 3 HD op kanaal 1, 2, 3 is dat iets wat software gerelateerd is?
Picture in Picture werkt niet. Is dat uberhaupt mogelijk met de CAM?
 
Heb de cam werken in een 37W5500.
Heb niet geupdate en dit staat ook uit.
Software: 1.105EA
Installatie was inderdaad makkelijk.
Had wel de CAM er eerst verkeerd om inzitten :roll: (raar zou niet mogen passen maar schoof er toch wel aardig ver in).
Toen ik die omdraaide had de TV meteen het authenticatie menu ervoor.
Vervolgens nog de SC verkeerd om :roll:.

Trouwens met een TV Home smartcard erin nu. Werkt perfect voor zover ik nu kan zien.

Moet nog even kijken waarom NED 1,2,3 HD niet standaard op 1, 2, 3 komen te staan. Software?

Je geeft zelf het antwoord al: 'Heb niet geupdate en dit staat ook uit.'

Gert.
 
Terug
Bovenaan