• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik zie dat de bug daar inderdaad ook al word genoemd.... Sorry! :)

Maaaaaaar, toch misschien handig om in de eerste post van deze thread even een hele korte samenvatting te zetten? Of verwijzing?

Dus omdat jij lui bent moet de topicstarter alle berichten in de gaten houden en die samenvatten in het 1e bericht.:?

Misschien zie ik het verkeerd maar de meeste dingen staan in het 1e bericht. dan wel gequote zodat je naar het betreffende bericht, pagina etc. kan gaan. alsmede ook bij iederen bug/wish een of meerdere links naar betreffende berichten...

ik kan er niet meer aan samenvatten denk ik zonder een startbericht van meerdere pagina's te genereren. :giveup:
 
Misschien zie ik het verkeerd maar de meeste dingen staan in het 1e bericht. dan wel gequote zodat je naar het betreffende bericht, pagina etc. kan gaan. alsmede ook bij iederen bug/wish een of meerdere links naar betreffende berichten...

ik kan er niet meer aan samenvatten denk ik zonder een startbericht van meerdere pagina's te genereren. :giveup:

De bug&wishlist voldoet inderdaad aan zijn wensen, maar dit topic niet.:shock:
 
Maaaaaaar, toch misschien handig om in de eerste post van deze thread even een hele korte samenvatting te zetten? Of verwijzing?


:oyeah::oyeah::oyeah::oyeah::oyeah:

Hahahaha, tja met vragen kom je vaak wel heel ver maar helaas hier toch echt niet. :grin:

Of ben ik nu heel lui?!?!?!?!
 
Haha, jullie maken jullie wel lekker druk hier :lol:

Was maar een vraag, maak je verder niet druk joh! :)
 
Humax 5050C ervaringen

Ik heb sinds 2 weken de humax 5050c en ervaar af en toe bij aan zetten de E19-4 preview verlopen foutmelding, tot nog toe zijn wel alle opname goed gelukt.

Ik ervaar alleen een ander probleem waar ik nog niets over heb kunnen vinden;

de humax is aangesloten op een Samsung LCD tv middels HDMI en met een optische kabel aan een pioneer receiver.

Als een timer opname loopt en ik schakel de humax in krijg ik wel geluid maar de samsung zegt dat er geen signaal is (dus geen BEELD), ik heb een keer de humax hard uitgeschakeld en daarna weer aan en toen kreeg ik gewoon beeld en ging de humax ook weer opnemen (was tijdens een reclame blok) en gisteren heb ik moeten wachten tot de timer uitging en daarna kon ik weer gewoon tv kijken.

Ik schakel alles aan middels een Logitech Harmony 555 afstandsbediening, schakelen van kanalen gaat wel zie je ook in het display maar geen beeld wel geluid.

De Source knop doet ook niets, aangezien er alleen HDMI is aangesloten. Ik ga het nog eens proberen met ook de SCART kabel, maar ik denk dat niet niets uitmaakt.

Iemand dezelfde ervaring?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een Samsung TV, inclusief HDMI aansluiting en Humax 5050C, maar geen geluid probelem. Althanks tot aan vandaag nog niet. Daarbij schakel ik ook nog middels een klein kastje (van Belkin) over naar Harmon Kardon DVD/CD speler omdat ik op de TV maar 1 HDMI aansluiting heb. Ik heb alleen geen geluid op de TV als cd Harmon Kardon DVD aan staat. Dat gaat dat alleen over de boxen.

Ik heb overigens nog steeds problemen met opnames en de melding: "preview periode verlopen". Ondanks alle tips en trucks ben ik nog steeds van mening dat dit opgelost dient te worden door Ziggo (eventueel in samenwerking met Copaco).............
 
Ik heb overigens nog steeds problemen met opnames en de melding: "preview periode verlopen". Ondanks alle tips en trucks ben ik nog steeds van mening dat dit opgelost dient te worden door Ziggo (eventueel in samenwerking met Copaco).............

Ziggo en humax delen die mening:
Humax heeft het probleem met de mislukte opnames gefixed. De recorder zal bij een E19, na een bepaalde tijd een retry uitvoeren om te voorkomen dat de recording mislukt als alleen de eerste 30 sec een E19 optreedt. We zullen komende week nog een uitbreide test uitvoeren op de nieuwe software. Verder zijn we wat regressie tegen gekomen op enkele TV's v.w.b. HDMI met de nieuwe software, dit zal verder onderzocht moeten worden door Humax
zie ook bericht 1 van de bug&wishlist
 
Ik vraag mij af of de gebruikers van de Humax 5050C tijdens het weekend misschien minder of geen last hebben van mislukte opnames?

Dit naar aanleiding van dit onderwerp:
CI+ TV's een reden om Irdeto keys langer houdbaar te maken

Wat betreft de geldigheid van de decodeerkeys..
Hebben meer gebruikers de ervaring dat de keys blijkbaar langer houdbaar zijn in het weekend dan de andere dagen van de week?

Normaal moet ik 30~45 seconden wachten tot ik beeld heb op mijn PC ontvanger en zie ik bijna altijd even een E19 preview melding bij het opstarten van mijn Siemens PVR.

In het weekend heb ik daar echter vrijwel nooit last van?

Zie ook dit onderwerp op tweakers:
Tweakers.net: [DVB-C] Keys Ziggo langer houdbaar?
Nadat ik jou bericht op Tweakers had gelezen heb ik er extra op gelet en het is inderdaad zo. In het weekend direct beeld, en vanaf maandag duurt het een tijdje. De medewerker die de encryptiekeys intypt moet in het weekend natuurlijk ook weer even tot rust komen.
Maar even serieus: waarom kan het niet altijd zo zoals in het weekend? Kan iemand van Ziggo daar eens inzage in geven? Het is in het weekend een stuk gebruikersvriendelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan