• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ook Duitsland start grootschalig met HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damandan

Forum Gebruiker
Berichten
266
De commerciële Duitse TV zenders willen deze herfst met HD starten.

Zie na de zomer start hdtv Duitse omroep en RTL Television and Vox introduce HDTV en de laatse bron Na de zomer Duitse start commerciële HDTV

Ik zou zeggen dat dit de ultieme kans is voor Ziggo om een volwaardig HD pakket te creeren. Stop de Duitse HD zenders in het HD pakket. Gooi MTV HD, Animal Planet HD en BBC HD er nog bij en je hebt een volwaardig HD pakket MET afwisselende inhoud. En niet een pakket waar je 10 keer per week hetzelfde voorbij ziet komen. Dat in het begin niet gigantisch veel in echt HD te zien zal zijn is dan jammer. Maar verwacht wordt dat dit in de loop der jaren snel zal oplopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen dan zal de prijs van dat HD-pakket wel flink duurder gaan worden.
Gaan we daar weer over klagen.
 
Ook ik zou het geen probleem vinden om pak en beet €5,- neer te tellen puur en alleen om het in HD te zien met een behoorlijk pakket. Immers zijn de rechten al betaald via de SD zenders, het zal dus puur een tegemoetkoming moeten worden voor de extra transponder en apparatuur kosten etc.
 
:applause:De testuitzendingen per satelliet van ARD HD en ZDF HD zijn 15 juli begonnen, de eerste uitzendingen volgen 15 augustus (zie https://www.hdtv-pro.de/tag/das-erste-hd/).

Wat zijn de plannen van Ziggo? :?:

Alles Free to Air, dus veel extra kan dit Ziggo niet kosten, tenslotte zijn de rechten voor de programma's al betaald. Wel moet er ruimte op de kabel voor zijn (of gemaakt worden).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:applause:De testuitzendingen per satelliet van ARD HD en ZDF HD zijn 15 juli begonnen, de eerste uitzendingen volgen 15 augustus (zie https://www.hdtv-pro.de/tag/das-erste-hd/).

Wat zijn de plannen van Ziggo? :?:

Alles Free to Air, dus veel extra kan dit Ziggo niet kosten, tenslotte zijn de rechten voor de programma's al betaald. Wel moet er ruimte op de kabel voor zijn (of gemaakt worden).

Heb je die uitzendingen gezien? Ik wel... Voorlopig hoeft er geen ruimte vrij gemaakt worden voor die duitse zut.

Gert.
 
:applause:De testuitzendingen per satelliet van ARD HD en ZDF HD zijn 15 juli begonnen, de eerste uitzendingen volgen 15 augustus (zie https://www.hdtv-pro.de/tag/das-erste-hd/).

Wat zijn de plannen van Ziggo? :?:

Alles Free to Air, dus veel extra kan dit Ziggo niet kosten, tenslotte zijn de rechten voor de programma's al betaald. Wel moet er ruimte op de kabel voor zijn (of gemaakt worden).

Jawel, het kost onze kabelboer wel wat... Jij snapt het niet, als paticulier kun je het allemaal zonder kosten ontvangen maar als kabelboer moet je er wel voor betalen omdat je praat namens 3 miljoen aansluitingen... Dus dat gaat geld kosten.

Gert.
 
De ruimte op de kabel is ook niet gratis, er moet toch apparatuur voor worden opgesteld om het signaal op te vangen en op de kabel te zetten.

En er zullen ongetwijfeld steeds meer zenders beschikbaar komen op de satelliet, maar of ze nu allemaal doorgegeven moeten worden, denk ik niet.
 
De ruimte op de kabel is ook niet gratis, er moet toch apparatuur voor worden opgesteld om het signaal op te vangen en op de kabel te zetten.

En er zullen ongetwijfeld steeds meer zenders beschikbaar komen op de satelliet, maar of ze nu allemaal doorgegeven moeten worden, denk ik niet.

Ik denk het ook niet, al is het alleen al dat er dan niet genoeg bandbreedte is bij onze kabelboer...

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan