• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie Final Solution (althans voor mij)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

w00die

Hoi,
Ik heb erg gezocht naar een oplossing om mijn opnames op dvd te kunnen zetten, ik heb veel software gereviewed wat me soms gek maakte maar nu eindelijk volgens mij de juiste oplossing gevonden:

Bestanden downloaden:
verbindt je humax met je router/modem met een rj45 netwerkkabel
kom achter het ip adres van je humax. Maakt niet uit of je voor dhcp of vast kiest.
doe: menu, netwerk,ftp enabled
Dan zie je meestal al je ip adres.

Download p je pc Filezilla en vul de juiste login gegevens in, (login + wachtwoord in de manual)
Dan kan je met ruim 3mb/s je TS files downloaden, niet erg snel maar het gaat
bekijken, branden:
Zoals eerder genoemd, op je PC kan je met VLC player je ts bestanden bekijken (open source, gratis downloaden)
branden/converteren:
Om je TS bestand te branden op dvd moet je het eerst omzetten in een bestand dat je brandprogramma begrijpt.
Ik heb veel gezocht en ja Videoredo doet het redelijk goed maar ja, $70 of zo en rudimentaire editting voor je dvd.Voordeel is wel dat je na conversie, je video kan clippen en direct naar een dvd kan branden
Veel fijner vind ik Mediacoder (kiijk op mediacoder.sourceforge.net, opensource, gratis) Eindelijk software die goed de boel converteert
Kies alle video opties bij installeren.
gebruik:
file open, kies ts bestand
video : vink aan copy video
audio : vink aan copy audio
check output folder
check dat target format mpeg 2 is en gaan. (job, start transcoding) Conversie is erg snel, enkele minuten.
Nu heb je een mpg file die je in allerlei software kan gebruiken. Ik gebruik meestal moviemaker met aansluitend dvd maker. Werkt goed, kost je niets! Volgens mij is dit de manier om de video te kunnen branden voor minimale kosten.Subtitles lijken goed mee te komen ofschoon ik niet alle zenders heb getest. maar ja er zijn ook zoveel instellingen in mediacoder!

Ik ben overigens erg tevreden over de humax (behalve de bugs, zie bugs & wishlists in dit forum, er valt nog wel wat te verbeteren in de user interface)
Beeld is voor mij ook erg mooi, ik begrijp de hype hierover niet zo (zie forum), mijn ogen merken het verschil niet.
O ja, het is overigens een stuk voordeliger om de humax via internet te kopen, en niet via de Ziggo winkel, kan > 50 euro schelen.

w00die
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed,

ik heb laatst goede ervaringen voor HD opnames (1080i) met 4Media HD Video Converter (betalen of goed usenetten) gehad dit ism Avidemux 2.5 om begin en eind te knippen.

Let er wel op bij 4Media dat je bij een 1080i opname wel bij profile settings video quality op Highest zet en bij advanced profile settings (HD AVI) do_deinterlaced op True zet.

Hierna heb je een avi file welke je via een regulier programma kan bewerken of fikken.
 
Bedankt bierbeer!
Ik moet zeggen dat HD opnames nog niet geheel vlekkeloos met mijn methode werkt. VLC wil de door mediacoder geconverteerde mpg file niet spelen, MS mediaspeler wel, maar NIET in breedbeeld. Moviemaker laat wel in juiste format zien, maar bij mij hakkerig, daar moet je een krachtige videokaart blijkbaar voor hebben. Ik kan het denk ik wel oplossen om niet "copy video" te kiezen maar direct naar dvd resolutie te gaan, of andere instellingen, maar dat kost meer tijd bij converteren, geen oplossing voor blueray branden, en geen hd in mediacenter. Misschien moet ik jou oplossing eens onderzoeken voor HD maar ik wil het zo simpel mogelijk houden, niet te veel verschillende software. Je kan voor Ned 1,2,3 natuurlijk ook altijd kanaal 71,72, en 73 kiezen om video in gewone resolutie op te nemen. Dan heb je het probleem niet (ook geen HD natuurlijk)
Gewone resolutie werkt verder perfect.
 
humax conversie, het kan nog makkelijker: W7!

Ik ben over naar windows 7. Ik ben niet zo'n MS liefhebber maar ik moet toegeven, ze hebben wel wat veranderd!
In het kort:
Windows 7 kan TS (ook HD) bestanden spelen en bewerken!!!!!!!!!
Geen Classic mediaplayer of VLC meer nodig. (ik gebruik ze toch nog wel :cool:)
De Moviemaker zit niet meer standaard in het pakket, maar kan dmv Live wel weer gedownload worden. Movie maker is er niet beter op geworden, maar het begrijpt nu TS files.
Dus geen mediacoder meer nodig zou je zeggen, tja (nog) niet helemaal:
Nu raakt movie maker soms in de war, het schat de lengte van de films soms geheel fout in. Dat gaat dan op een gegeven moment mis.Het kan aan w7 of aan de humax files liggen. Verder is de koppeling met DVD maker nu echt slechter. De film wordt eerst naar wmv geconverteerd en dan later weer terug naar mpg, niet erg handig.
Dus in principe: Wacht af tot ze met een update komen en ga dan asap over naar w7. Ik probeeer nog uit te zoeken om workarounds te zoeken voor deze bug.
w00die
 
Goeie nieuwe ideeen hier om uit te proberen.

Mijn huidige werkwijze voor 1080i TS files:
stap 1. TS door TSDoctor slingeren en alle voorstellen voor verbetering (waar ie automatisch mee komt) accepteren
stap 2. In Nero Vision gefixte TS inlezen, beetje bewerken en in 1 moeite door opslaan als MPEG2 of DVD of wat dan ook.
 
TS doctor leest de streams van ned 1 HD wel in en verwerkt ze ook, maar als ik ze dan bekijk stotteren ze wel erg.

Na TS doctor kan ik de andere streams keurig in autogk inlezen en omzetten naar avi. De kwaliteit moet ik nog bekijken.

edit kwaliteit avi prima. HD content is zo gewoon niet om te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TS doctor leest de streams van ned 1 HD wel in en verwerkt ze ook, maar als ik ze dan bekijk stotteren ze wel erg.

Na TS doctor kan ik de andere streams keurig in autogk inlezen en omzetten naar avi. De kwaliteit moet ik nog bekijken.

edit kwaliteit avi prima. HD content is zo gewoon niet om te zetten.
Hmm, geen idee waar het aan kan liggen, maar de door TS Doctor gecorrigeerde HD TS bestanden stotteren bij mij totaal niet en kan ik vervolgens zonder problemen omzetten naar welk ander formaat dan ook (via Nero Vision in mijn geval).
 
TS doctor leest de streams van ned 1 HD wel in en verwerkt ze ook, maar als ik ze dan bekijk stotteren ze wel erg.

Na TS doctor kan ik de andere streams keurig in autogk inlezen en omzetten naar avi. De kwaliteit moet ik nog bekijken.

edit kwaliteit avi prima. HD content is zo gewoon niet om te zetten.

Welke versie heb je ?
HD content kon geloof ik alleen met TS-Doctor 1.0.2 Beta
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan