• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telfort Vs. Ziggo Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clevegt

Forum Gebruiker
Berichten
977
Ik zit op dit moment bij Telfort tot juli 2009, ik zit erover na te denken om
Ziggo alles in 1 te nemen. Wat zal mij doen overhalen om toch ziggo te
nemen vanaf juli 2009?

Want ik heb twijfels....
 
Hangt ervan af wat je zoekt en wat jij belangrijk vind. Een aantal argumenten zouden kunnen zijn:

Bij Telfort zit je nu aan de max en kan je niet meer hoger, bij Ziggo zijn er al snellere abonnementen leverbaar, en gaat de snelheid alleen maar verder omhoog.

Upload bij Telfort zal altijd (veel)lager uitpakken dan Ziggo je aan upload kan bieden. Reken je echter ook de kosten voor analoge en/of digitale tv mee, dan is dit verschil nauwelijks aanwezig als je bij Ziggo een Alles-In-Een pakket neemt.

Telfort is qua prijs/snelheid iets goedkoper, maar kan max 20MBit bieden.

En zo kan er nog wel van alles opgenoemd worden, maar hangt er helemaal vanaf wat jij wilt, zoekt en belangrijk vind.
 
Ik vind snelheid toch wel belangrijk, de upload die ik bij telfort heb behaal ik altijd helemaal, maar de download is verschillend tussen 13 en 15, dus niet de volledige 20 mb abbo.

Daarintegen vind ik dat adsl veel langzamer is met het opvragen van website's, soms zit ik echt heel lang te wachten en als ik bij mijn ouder zit op internet (Ziggo) dan bemerk ik dat dit veel sneller is.

Als ik de voordeel bekijk via de website van ziggo door middel van de alles in 1 pakket, heb ik met die middelste pakket toch wel wat voordeel.

En dat de snelheid van de ADSL niet meer hoger kan dat had ik al ergens gelezen. Want dat heeft te maken met de techniek die achterloopt????

Zoetermeer noemen ze een ICT stad en hier hebben ze niet eens een glasvezel verbinding van KPN of van een andere aanbieding, misschien wel voor bedrijven maar niet voor particuleren.

Dus ik zit er toch echt aan te denken dat ik Ziggo gaat nemen.
 
Telfort heb ik ook, het langzamer website openen/laden herken ik niet.
Ik haal met adsl nu 16mbps voor 25 euro p/m (20 mb abbo)
Vergelijkbaar is Ziggo Z3 van 15mbps voor €47.85 p/m
Dat was voor mij de reden om ADSL te nemen.
Ik merk geen verschil (op upload na) met mijn vroegere Internet Intensief van @Home.
En aangezien ik niet veel upload werkt dit (nog) voor mij.
We zien wel wat de Ziggo snelheden in de toekomst gaan doen.
Voor e-mail en homepage ruimte heb ik een eigen domein.
 
Ik zit op dit moment bij Telfort tot juli 2009, ik zit erover na te denken om
Ziggo alles in 1 te nemen. Wat zal mij doen overhalen om toch ziggo te
nemen vanaf juli 2009?

Want ik heb twijfels....

Ik twijfel ook mijn adsl loop af op 6/2009
Qua prijs zou ik blijven zitten maar.....
  • Ik heb liever een alles in 1 factuur
  • Telefonie bij Telfort is bagger
  • Bij Telfort moet ik een appart abonnement nemen Eweka (nieuwsgroepen)
  • 20MB is bij Ziggo weer veel duurder...
  • Heb je veel andere Ziggo gebruikers in de buurt kan de snelheid dalen en bij adsl heb je een eigen lijn.
Dus concreet....blijft een moeilijke en persoonlijke keuze!
 
Ik haal met adsl nu 16mbps voor 25 euro p/m (20 mb abbo)Vergelijkbaar is Ziggo Z3 van 15mbps voor €47.85 p/m
Als je van Ziggo Z3 uitgaat dan is het verschil inderdaad groter. Ga je vergelijken met een Ziggo Alles-In-Een abonnement, bijvoorbeeld Alles-In-Een Extra dan is het verschil al veel kleiner geworden, daar betaal je 64,95/maand voor. Dit is nog wel duurder als het telfort abonnement alleen, maar daar zit weer geen tv/telefoon bij.

Bij ADSL is er op dit moment tot 24Mbit te behalen, maar dan moet de situatie al erg goed zijn. Deze techniek loopt tegen zijn limiet. Er zijn wel nieuwe DSL technieken die hogere snelheden kunnen bieden, maar de grote bottleneck bij zowel ADSL als andere DSL varianten is de bestaande (en oude) infrastructuur van KPN met de daaraan gekoppelde grote afstanden tot aan de centrale. Bij bv snellere DSL varianten gaat de afstand tot de centrale een nog grotere issue worden als bij het huidige ADSL. Ik zie met de huidige infrastructuur DSL echt nog geen snelheden van 50+Mbit leveren, en kan Ziggo met eurodocsis 3.0 wel gaan leveren.
 
<knip>Ik zie met de huidige infrastructuur DSL echt nog geen snelheden van 50+Mbit leveren, en kan Ziggo met eurodocsis 3.0 wel gaan leveren.
Ja ik kijk uit naar de hogere snelheid via Ziggo met eurodocsis 3.0 uit.
Als dat allemaal goed gaat en niet te duur wordt, dan ga ik dán weer over naar Ziggo. :)
 
Vanaf april wordt begonnen met de invoer van de nieuwe DOCSIS-3 modems. Voor zover nou bekend wordt dan ook het Z3i abonnement 40Mbits en het alles in 1 Extra verhoogt naar 50 Mbits.
Daarnaast is er nog een verhoging gepland voor het de 2e helft van 2009!

Qua snelheden loopt kabel internet ADSL nou echt snel voorbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijke nieuwe snelheden:

Internet Z1:
----3Mb/0,5Mb ---- 5Mb/0,5Mb
Internet Z2: ----10Mb/1,5Mb --- 15Mb/2,5Mb
Internet Z3: ----25Mb/4Mb ----- 40Mb/5Mb
Internet Z3i: ---40Mb/3Mb ------ ?
Alles in 1 Basis: 1,5Mb/0,25Mb -- 2Mb/0,25Mb
Alles in 1 Plus: -20Mb/3Mb ------ 30Mb/4Mb
Alles in 1 Extra: 50Mb/5Mb ------ 80Mb/10Mb

Eerst genoemde waardes zijn snelheden per 3e kwartaal 2009, laatste waardes snelheden per 1e kwartaal 2010.
 
  • Heb je veel andere Ziggo gebruikers in de buurt kan de snelheid dalen en bij adsl heb je een eigen lijn.
Uit welk verouderd archief heb je deze wijsheid? Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig is dat gewoon andersom. De beloofde snelheid wordt bij kabel bij het merendeel gewoon geleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan