• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
leuk elke keer als ik usenet draai dondert de hele verbinding in elkaar en nu zat ik ook te browsen (tenminste een poging daartoe) de download was aan het aflopen. Het was traag tot de download klaar was van usenet de seconde erna was ineens de website spontaan geladen terwijl hij daarvoor niet vooruit te branden was.

De download ging met 2,5 MB/sec van de 5,9 die ik kan halen en ook al gehaald heb in het verleden met usenet.
Hier is echt iets heel vreemds aan de hand.
 
De download ging met 2,5 MB/sec van de 5,9 die ik kan halen en ook al gehaald heb in het verleden met usenet.
Hier is echt iets heel vreemds aan de hand.

Zeker als je een motorola 5121e hebt zoals in je profiel staat, die haalt normaal gesproken met heel veel moeite als top de 2,5MB. En ik kan het weten, mijn profiel klopt helaas nog wel.
 
ik heb tijdelijk een Ubee eraan staan. De bedoeling is uiteindelijk om op de Arris te draaien maar die wilde echt onmogelijk connecten met de oude firmware. De Ubee heeft de nieuwere firmware al waardoor die al draait, want voor de firmware update wilde die ook al niet connecten.

m.a.w. profiel is niet up to date ;)
 
Zeker als je een motorola 5121e hebt zoals in je profiel staat, die haalt normaal gesproken met heel veel moeite als top de 2,5MB. En ik kan het weten, mijn profiel klopt helaas nog wel.
Het modem is niet de beperkende factor, het modem kan tot boven de 50Mbit prima redden.
 
Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Als je een paar pagina's terug lees was er iemand die de modem van z'n ouders had geprobeerd en toen was het snelheidsprobleem verholpen.
Dus ik neem aan dat het dan kan.
Ik weet zo niet iemand hier die dezelfde modem heeft dus heb nog niet de mogelijkheid gehad dit te testen.

Ik zal dat eens bij Ziggo navragen, en ik wil juist een andere (Arris) testen om te kijken of dat scheelt.
 
het probleem ligt bij Ziggo want als je de usenet board lesst zie je meerdere personen waaronder ook ik klagen over het niet halen van de snelheid. Ik kom gecombineerd niet eens boven de 30mbit uit. Astraweb+Ziggo. Ziggo zou goed moeten zijn voor 20mbit en dat is al moeilijk te halen als ze samen draaien. En Astraweb is unlimited. 3 weken geleden heb ik wel de volledige snelheid gehaald en zat ik op 5,8-5,9MB/sec Nu is het met moeite en heel schommelend de helft.

Het is goed (en tegelijkertijd natuurlijk K**) te lezen dat er dus meer zijn die deze ellende treft.

Wat ik je vragen wil, als je met 20Mbit usenet kan d/l, hoe zijn dan je speedtests? (zowel speedtest.net als een testbinfile van bijv BBNed)
Ik d/l strak 48MBit op beide maar usenet haalt het niet (zelden).
Ziggo doet hier laconiek over en vraagt me gezellig nog een maandje te wachten.

Daarnaast kan ik je uit eigen ervaring melden dat meerdere servers per definitie niet sneller lopen als 1.
Ik heb zelf giganews en XLNed tegelijkertijd laten draaien en dat verergert alleen maar de snelheid.

En ik las in je andere topic dat je SSL draait, dit is leuk om anoniem door het leven te gaan maar vraagt wel pittig van je systeem.
Ik weet uiteraard je specs niet maar ik d8 meld het toch maar even.


Al met al reden genoeg aan te nemen dat Ziggo inderdaad tekort schiet (voor mij persoonlijk al voor de 4e x in 2 jaar tijd!!!).

Graag hoor ik van je.

Grtz.

P.s. Ziggo geeft op de website (nog steeds?) 16Mbit aan als max voor de newsserver.
En hou oud zijn de bestanden die je d/l?
Als je boven de retentie gaat zitten kan dat ook je snelheid beinvloeden.
 
Kan ik in Windows 7 ook zien of er disconnects zijn geweest met mijn modem?

Ik heb de pc continue aanstaan, maar zit er niet de hele tijd achter. Ik ben nml benieuwd hoe vaak ik disconnects heb met de Arris.
 
Zeer slechte Download

Ik heb de laaste tijd ook erg veel last met het nieuwe modem, Ik haal soms nog niet eens twee Mb download sneldheid. Heb maar een mailtje gestuurd naar Ziggo, kreeg het volgende antwoord van ze terug:

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Wij hebben deze melding van meerdere abonnees ontvangen. De melding is doorgestuurd naar onze Technische Dienst. Zij doen hun best dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Wij vragen u om uw geduld en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

En dus nu maar afwachten. Voorheen nooit problemen gehad. Postcode gebied 2134
 
Hier hetzelfde probleem.
Vanaf vorige week een download van plm 5 MB.
Upload is goed.
Heb dit ook al meerdere keren aan de HD gemeld.PC ook 2134

 
Het is goed (en tegelijkertijd natuurlijk K**) te lezen dat er dus meer zijn die deze ellende treft.

Wat ik je vragen wil, als je met 20Mbit usenet kan d/l, hoe zijn dan je speedtests? (zowel speedtest.net als een testbinfile van bijv BBNed)
Ik d/l strak 48MBit op beide maar usenet haalt het niet (zelden).
Ziggo doet hier laconiek over en vraagt me gezellig nog een maandje te wachten.

Daarnaast kan ik je uit eigen ervaring melden dat meerdere servers per definitie niet sneller lopen als 1.
Ik heb zelf giganews en XLNed tegelijkertijd laten draaien en dat verergert alleen maar de snelheid.

En ik las in je andere topic dat je SSL draait, dit is leuk om anoniem door het leven te gaan maar vraagt wel pittig van je systeem.
Ik weet uiteraard je specs niet maar ik d8 meld het toch maar even.


Al met al reden genoeg aan te nemen dat Ziggo inderdaad tekort schiet (voor mij persoonlijk al voor de 4e x in 2 jaar tijd!!!).

Graag hoor ik van je.

Grtz.

P.s. Ziggo geeft op de website (nog steeds?) 16Mbit aan als max voor de newsserver.
En hou oud zijn de bestanden die je d/l?
Als je boven de retentie gaat zitten kan dat ook je snelheid beinvloeden.
Als ik een speedtest tijdens het leechen doe krijg ik nog steeds 32mbit via speedtest de usenet snelheid is dat wel maar 17 gezakt dus ik haal de snelheid gewoon wel.
Daarnaast heb ik al een tijdje gewoon 5,8-5,9 gedraaid. Ook gewoon via SSL en zoveel vraagt SSL nou ook weer niet :)

Wat mij wel poviel is dat je tijdens het leechen totaal een klote verbinding heb als in een ping van 1500+ ms waardoor sites dus brak laden. Zodra ik klaar ben usenet kan ik gewoon weer surfen en gaat het snel. dan zit speedtest gewoon weer op 9 ms. Het downloaden tijdens die tests ging met +- 25 mbit dus overhead genoeg op een 50mbit verbinding op een Ubee modem. Wat betreft Ziggo newsserver heb ik het gedaan om te kijken ik dacht dat het 20 was vandaar meer niet. Het meeste ging toch al via Astraweb.

Om je een idee te geven. Hier is het al sinds half Juni huilen met de pet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan