• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NetGear RangeMax WNDR3700 ervaringen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rutger89

Hier op dit forum en op GoT staan enkel maar een paar berichten m.b.t. deze router. Het leek mij een veelbelevonde router en heb hem zelf aangeschaft. Over 2 weken krijg ik mijn alles in 1 extra pakket en tegelijk mijn Netgear WNDR3700.

De belangrijkste redenen waarom ik deze router heb aangeschaft:
WAN-->LAN troughput: 408.9 Mbit/s
LAN-->WAN troughput: 422.3 Mbit/s
bron: small net builder
Netgear apparatuur komt op mij altijd over als degelijk.

Zijn er al mensen die dit product hebben i.c.m. Ziggo Alles-in-1 Extra of UPC Fiber Power? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Is hij stabiel? Is hij Snel? Is de firmware in orde? Ik hoor het graag!

In principe is de 300N functie ten overvloede voor mij, ik heb toch alle PC's op Gbit :)
Ik ben erg benieuwd!

Algemene informatie over de Netgear Rangemax WNDR3700 Dual Band router (een hele mond vol :P)

Standards
  • IEEE 802.11n version 2.0
  • Simultaneous Dual Band - 2.4 GHz and 5 GHz operation
  • 5 (1 WAN, 4 LAN) Gigabit Ethernet ports
Physical Specifications
  • Dimensions: 223 x 153 x 31 mm (8.8 x 6.0 x 1.2 in)
  • Weight: 0.5 kg (1.2 lb)
Features
  • 680 MHz powerful MIPS 32-bit Processor
  • Memory: 8 MB flash and 64 MB RAM
  • ReadyShare USB Storage Access - support FAT16/32, NTFS Read/Write, Ext 2 Read/Write, Ext 3 Read/Write
  • Denial-of-service (DoS) and stateful packet inspection (SPI) firewall
  • WPA/WPA2 - PSK and WPA/WPA2 Enterprise
  • WiFi Protected Setup (WPS) - Pin and Push Button
  • Advanced Quality of Service (QoS)
wndr3700_connect.jpg
wndr3700_logos.jpg
 
Wij hebben thuis het alles-in-een-extra pakket, en ik hoop de router volgende week thuis te krijgen. Dan zal ik hem eens onder de testbank gooien.
 
weet je wat trouwens apart is, De Lan-->Wan troughput is hoger dan Wan-->Lan, normaal gesproken is dit toch andersom?
 
Toppertje, heb 'm via pixmania (op het moment niet voorradig, is overal slecht leverbaar). wilde geen linksystroep meer. Had een wrt350N, maar was totaal niet stabiel. Heb deze nog niet hoeven resetten, eerste keer opstarten, direct nieuwe firmware.
TOP!
 
heb hem vandaag ook binnen gekregen, ik kan hem nog niet gebruiken omdat ik mijn doe-het-zelf pakket nog niet heb ontvangen :P

Ik heb hem al wel stiekem aangehad om het bereik te te testen (2.4G), dit is beter dan mijn huidige WRT54GL met DD-WRT. meer kan ik er nog niet over zeggen :)
 
Klopt is idd slecht leverbaar.
Er is er een die de router op voorraad heeft
en geen aflevering kosten rekent.
https://www.triderium.nl
Hoop deze dinsdag ook binnen te krijgen.
Veelal heeft redcoon hem ook op voorraad. Daar heb ik hem ook besteld.

edit: zie nu dat redcoon hem niet meer in het assortiment heeft?
 
heb de wndr3700 inmiddels ook, was in Duitsland en heb hem daar gekocht below EUR 120....ga hem straks aansluiten aan Ziggo alles in 1, UBEE modem...afwachten wat gebeurd en hoe snelheiden zijn...gebruik alleen wireless.....iemand een tip wat installtie betreft (kabel modem kan on blijven?) of gewoon installatie CD erin en gaan maar.....?
 
heb de wndr3700 inmiddels ook, was in Duitsland en heb hem daar gekocht below EUR 120....ga hem straks aansluiten aan Ziggo alles in 1, UBEE modem...afwachten wat gebeurd en hoe snelheiden zijn...gebruik alleen wireless.....iemand een tip wat installtie betreft (kabel modem kan on blijven?) of gewoon installatie CD erin en gaan maar.....?
Alles aansluiten, vervolgens modem een keer resetten. Vervolgens stel je je router in door Wireless de SSID "NETGEAR" op te zoeken. Je hebt hier geen Code voor nodig. Eenmaal aangemeld in het netwerk ga je naar: http://192.168.1.1/ inloggen met: gebruikersnaam: admin wachtwoord: password.

Hier kan je alles instellen zoals beveiliging van het draadloos netwerk, e.v.t. portmappings etc.

Mijn alles-in-1 doe het zelf pretpakket moet nog komen maar heb al wel vast de router even bestudeerd :)
 
Heb hem vandaag ongeschonden mogen ontvangen.
de router zit netjes verpakt in de doos en ziet er
ook nog eens strak uit op zijn standaard.
Heb alleen geen zin om hem nu aan te sluiten.
Morgen middag zal ik me er eens op storten.

Heb ook een andere netwerk kaart in mijn laptop gezet de
Intel® WiFi Link 5300.
En 2x 320 GB Western Digital Scorpio WD3200BJKT
16MB Hardeschijf Cache, 7.200 Rotatiesnelheid zijn besteld
maar die krijg ik pas in december.

Hoop toch draadloos de 50Mb/s te gaan halen na deze aanpassingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan