• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NetGear RangeMax WNDR3700 ervaringen

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijne is onderweg.

vergeet je niet binnenkort CAT.6 kabels te halen?
dan profiteer je maximaal van je snelheid tussen je modem<->router<->pc en vise versa.

Edit 15:40u
hij's binnen! :pompom:
:thumb up: voor 4 launch

Gebruik de standaard meegeleverde Cat5 kabel tussen modem en router, en haal via de draadloze router makkelijk de 47 Mbps. Die Cat5 kabel kan de snelheden dus wel aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nu 1 besteld , stond op de site dat ze hem op voorraad hadden, helaas dus niet, over 2 weken pas.
 
op 4launch? das ff pech hebben zeg :sad:
mn snelheid is okay, alleen mn ping is ruk.
heb wel de ip range veranderd in 10.0.0.1
volgens mij is het een verbetering ten opzichte van hoe t was toen ik het aansloot.
 
Ik had 'm ook via Triderium, dag erna binnen. Topper!

Verder loop ik tegen mijn eerste probleem aan: zo gauw ik een HD hang aan de USB aansluiting, dan sterft langzaamaan mijn internetverbinding. Als eerste is de schijf niet meer zichtbaar in het netwerk (begint na minuut of 5), vervolgens kan ik geen sites meer bezoeken en als laatste werken dingen zoals Outlook, nieuwsgroepen en msn niet meer (na 10 minuten). Dit doet hij alleen als er iets op de USB aansluiting zit. Ik heb twee HD's geprobeerd (1Tb en 160Gb), bij beiden zelfde probleem.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

edit: dit is het probleem... checken of de oplossing ook werkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg apart, zo'n lijst moet ik zeggen. Slechte ondersteuning dus.

De handeling van de link die ik postte, werkte bij mij goed. Harde schijf draait nu goed in het netwerk zonder uit te vallen. Dus voor mensen met USB problemen, vink "Mediaserver inschakelen" uit
 
Toch nog even een gedachte over deze router met de toekomstige snelheden van Ziggo, bedraad is dat geen probleem maar draadloos weet ik dat dus nog niet helemaal, en wel om deze reden die op smallnetbuilder staat.

Yes, the WNDR3700 really can deliver 250 - 300 Mbps (depending on whose numbers you believe) of aggregate wireless throughput. But think of this as a "fatter pipe" that can deliver higher speeds to multiple users vs. really high speed for single-user HD video streaming.

Ik ben dus ook benieuwd wat die zou halen met 1 wireless connectie gezien de toekomstige snelheden 80-120 mbit want meeste van de tijd zal er hier maar 1 connectie gebruik van maken.

Als ik dan naar deze pagina op smallnetbuilder ga kijken, https://www.smallnetbuilder.com/wir...ng-netgear-wndr3700-reviewed?showall=&start=3 dan zie ik dat draadloos als ik het goed begrepen heb maar max 90 mbit komt, het is alsnog genoeg maar als je voor iets betaalt wil je ook die max halen ga ik dan vanuit.
Enige gedachten hierover iemand?

Wil trouwens ook deze erbij gaan halen , heeft iemand die combinatie al uitgeprobeerd?

Netgear WNDA3100 RangeMax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter, deze zou dan ook bij de router horen.
 
Zaterdagmiddag dus aangeschaft, beetje aan testen geweest, bedraad dus gewoon volle bak wat ik ook verwacht had, draadloos met 54 mbit wireless kaartje 15-20 mbit, van de week komt er wel de usb-adapter die erbij hoort dus verwacht wel de goede snelheid te halen draadloos.
 
Zaterdagmiddag dus aangeschaft, beetje aan testen geweest, bedraad dus gewoon volle bak wat ik ook verwacht had, draadloos met 54 mbit wireless kaartje 15-20 mbit, van de week komt er wel de usb-adapter die erbij hoort dus verwacht wel de goede snelheid te halen draadloos.
haal met al mijn 54g devices inderdaad ook niet meer dan 15-20 mbit. heel vreemd. een kammeraad van me heeft een laptop met 300n, geconnect met 270mbit, haalde gewoon netjes de 50mbit met 8ms ping.
 
Interessante router hoe gedraagt deze zich verder qua bereik, mijn D-link heeft wat zwak signaal op zolder vandaar dat ik mijn Belkin N1 in Bridge mode heb op de 2de verdieping.
Router staat hier een beetje op een rotplek toch had de Belkin naar mijn gevoel een beter bereik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan