• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Installeren Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Patter

Ik heb Multikabel-internet en heb een Wireless-G breedband router gekocht. Nu probeer ik deze aan te sluiten op het kabelmodem. Ik heb lokaal draadloos internet maar daarna niets meer. Ik heb dus geen connectie met het internet. Welke instellingen moet in aan- of uitzetten in de Linksys WRT54G? Ik heb reeds een MAC adres gekloond en de de Linksys is ingesteld op router ipv gateway. Wat moet ik nog meer aanpassen om op internet te kunnen komen via de Linksys en het kabelmodem?
 
Stappenplan:

1: Reset het modem, stekker er uit en er in doen. (30 Sec wachten)
2: Haal de spanning van de router
3: Reset het modem
4: Start de router weer

Je zou nu internet moeten hebben. Zo niet, dan hoor ik het..
 
Ik ga het proberen, wordt wel over een aantal dagen want deze config staat bij mijn schoonouders. Thanks voor je reactie.
 
Thomas, dank voor je tips en hulp. Het werkt! De Linksys WRT54G staat inderdaad standaard goed voor Multikabel. Alleen MAC-address klonen en de beveiliging instellen. TOP!
 
Patter zei:
Thomas, dank voor je tips en hulp. Het werkt! De Linksys WRT54G staat inderdaad standaard goed voor Multikabel. Alleen MAC-address klonen en de beveiliging instellen. TOP!
En het MAC-adres klonen is niet eens nodig als je het kabelmodem een keer uit/aan zet.
 
Ik heb precies het zelfde probleem met dezelfde hardware als Patter.
De oplossing zoals beschreven werkt bij mij echter niet.
Heeft iemand nog een suggestie.
 
Druk de resetknop van de wrt even 30 seconden in, dan start hij opnieuw op in fabrieksinstellingen.

Doe dan het stappenplan nog een keer.

Herstart je computer dan een keer, daarna moet je even via start.. uitvoeren.. CMD .. enter.. ipconfig /all intikken..

Daar moet dan iets staan van 192.168.1.1XX..

Als het goed is moet je dan kunnen internetten, zo niet.. probeer het stappenplan nog eens. Als dat niet werkt.. Ja, dan gaan we even verder kijken..
 
Thomas zei:
Druk de resetknop van de wrt even 30 seconden in, dan start hij opnieuw op in fabrieksinstellingen.

Doe dan het stappenplan nog een keer.

Herstart je computer dan een keer, daarna moet je even via start.. uitvoeren.. CMD .. enter.. ipconfig /all intikken..

Daar moet dan iets staan van 192.168.1.1XX..

Als het goed is moet je dan kunnen internetten, zo niet.. probeer het stappenplan nog eens. Als dat niet werkt.. Ja, dan gaan we even verder kijken..

Dank voor je antwoord. Ik had dit allemaal precies zo gedaan en de WRT geeft de PC dan 192.168.1.100 , dat zou dus allemaal goed moeten werken. Helaas blijkt de praktijk anders en is er nog steeds geen internet.
Wat nu?
 
Scharrekop zei:
Dank voor je antwoord. Ik had dit allemaal precies zo gedaan en de WRT geeft de PC dan 192.168.1.100 , dat zou dus allemaal goed moeten werken. Helaas blijkt de praktijk anders en is er nog steeds geen internet.
Wat nu?

Kun je wel in je router komen met je PC?

Ik denk dan via http://192.168.1.1/

Kun je dan bij de statuspagina van de router komen en kun je dan vinden wat bijvoorbeeld het ip-adres is wat de router gekregen heeft op de "WAN" poort en kun je eventueel de instellingen van de WAN poort even doorgeven. (die zou op DHCP of auto-ip moeten staan) ??

Wellicht ten overvloede het onderstaande:

Je moet wel als je de router aansluit op je modem even de modem uit en aan zetten (of je moet met MAC clone de router gelijk maken aan de PC, maar voor de zekerheid beter even de modem echt spanning-eraf en dan weer spanning erop.) Het modem kan maar met 1 apparaat werken en onthoudt deze. Pas na een reset van je modem kan er een nieuw apparaat aangemeld worden.

"echt de spanning eraf" noem ik omdat sommige modems ook een aan/uit knop hebben, maar daarmee schakel je alleen de LAN poort uit en niet de modem zelf en reset hij ook niet.
 
Dank je. Kan je dat morgen pas doorgeven de configuratie staat niet bij mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan