• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Not open for further replies.
Is even afwachten dus...

Ben net gebeld hier over door het webcare team, zal vanavond wat meer informatie posten. Het probleem is in ieder geval onderkent en er wordt gewerkt aan een update.
 
zo, ik wil me ook even bij de club voegen. Monteurs van Ziggo zijn hier net de deur uit en hebben de Ubee EVM3200 achter gelaten.

Speedtest.net geeft een nette 47mbit/s aan en ook het downloaden van een file (1GB) met ftp gaat met zo'n 45mbit/s. Downloaden met 12 threads (60mbit/s max.) van smsusenet met newsleecher blijft hangen op 25mbit/s gemiddeld... beetje jammer dus. Ik blijf dit forum voorlopig maar even volgen!
 
Uitleg problemen webcare team

Gisteravond heb ik, naar aanleiding van de in deze post opgemerkte niet volledig halen van de snelheid via nieuwsservers met het Ubee modem, hierover een vraag gestuurd aan het webcare team. Deze belde mij vanmiddag reeds op, zeer netjes. :thumb up:

De volgende (in mijn ogen plausibele) verklaring is afgegeven:

In het hele Ziggo gebied staan CMTS (Cable Modem Termination System, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Cable_modem_termination_system) centrales die het internet verkeer van en naar Ziggo regelen.

Nu is gebleken dat in sommige gebieden het CMTS niet goed met de Arris overweg kan, en in andere gebieden niet goed met de Ubee. Dit resulteert in onder andere de bij de Ubee geconstateerde lagere snelheid bij het downloaden van nieuwsservers.

De situatie wordt onderkent door Ziggo en ze zijn dan ook aan het werk om hier een oplossing voor te realiseren. Dit zou kunnen zijn in de vorm van een firmware of een aanpassing in het CMTS. Een werkelijke tijdsinschatting over de beschikbaarheid kon niet worden gegeven, de verwachting (of hoop?) is dat dit over een aantal weken gereed zou kunnen zijn.

Een modemruil van Ubee naar Arris is op dit moment geen optie (moet er een monteur voor gepland worden e.d.) omdat het niet met zekerheid is aan te geven of de CMTS met de Arris wel op alle vlakken goed zal functioneren.

Om samen te vatten:
- De situatie is bevestigd door Ziggo
- Er wordt gewerkt aan een oplossing, firmware of CMTS aanpassing
- Dit kan nog enige weken op zich laten wachten

Ik zelf kan me wel neerleggen bij bovenstaande, er is een oplossing in zicht en met 3 tot 4MB per seconde kan ik het wel een paar weekjes uitzingen. :mrgreen:
 
Zo toch maar weer de Arris modem geactiveerd en alles is weer prima, rapidshare de volle hap 5,8Mb en Usenet de volle bak 5850KB/s had met helpdesk al afgesproken de Arris niet terug te sturen, eerst even ruim 10 dagen aangekeken en geen verbetering, Arris werkt direct op volle toeren.

Ik hou deze topic in de gaten zodra er verbeteringen geconstateerd worden zal ik het weer eens proberen.
 
Om samen te vatten:
- De situatie is bevestigd door Ziggo
- Er wordt gewerkt aan een oplossing, firmware of CMTS aanpassing
- Dit kan nog enige weken op zich laten wachten

Ik zelf kan me wel neerleggen bij bovenstaande, er is een oplossing in zicht en met 3 tot 4MB per seconde kan ik het wel een paar weekjes uitzingen. :mrgreen:
Hier kan ik mij voorlopig ook wel even in vinden...
 
Hier kan ik mij voorlopig ook wel even in vinden...

Ondanks dat ik een Arris heb, en na de FW update geen problemen meer heb lijkt het me inderdaad een plausibele verklaring...

Wat ik alleen niet begrijp, waarom nu pas?
 
Ondanks dat ik een Arris heb, en na de FW update geen problemen meer heb lijkt het me inderdaad een plausibele verklaring...

Wat ik alleen niet begrijp, waarom nu pas?

Geen idee, misschien omdat nog niemand er naar gevraagd heeft? Of omdat Ziggo heeft besloten wat opener te zijn, dit is al de tweede keer dat ik vrij snel na een vraag - via een contactformulier - wordt opgebeld. Vindt dat wel erg prettig.
 
Verklaring van Ziggo klinkt logisch. Dat men het niet even snel kan oplossen en dat dit aspect in verhouding minder belangrijk is, is ook logisch.

Ik denk dat we in de komende tijd, of bij een volgende snelheidsverhoging, nog wel meer gekke dingen zullen zien. Als je in een keten één onderdeel wijzigt, geeft dat soms ergens anders vreemde problemen. Wij, de eindgebruikers, zitten aan het eind van de keten en ervaren het eindresultaat.

Zolang m'n Ubee'tje stabiel draait, vind ik die max 25Mbps usenet wel goed.
 
vandaag heb ik mijn ubee modem laten omwisselen voor mijn oude vertrouwde arres modem,met de ubee liep ik op grabit 3100kbps,en met de arres 4200kbps,hier heb ik dan wel eweka achter staan als payserver en heb nu het z3i pakket nog,deze wordt in de loop van de week omgezet naar het all in 1 extra pakket,ben benieuwd of ik dan nog enig verschil ga merken.
ik ben weer blij met mijn arres modem,en die ubee mogen ze voorlopig houden van mij.
 
Ik sluit me hier bij aan door dat de medewerker me vertrouwde arris weer online heeft gezet doet alles weer netjes hoe het moet doen snelheden met newsserver eweka 4300kbps in de avond uren en over dag tot 4800kbps ook dat is weer netjes.
Met de ubee haalde ik 2500kbps dus ubee verlopig hier niet weer.
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top