• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Not open for further replies.
Externe disk bugs en wensen...

Hoi,

Wat zitten spelen met een externe USB disk. Eerst een algemene opmerking: copieren naar de disk vind ik vrij traag gaan. Hij is echt minuten bezig met een relatief klein bestand van +/- 1G. Maar ik weet niet of dat aan mijn USB disk ligt of niet. Wellicht doet ie USB1 ipv USB2 en/of is er verschil tussen de voor en de achter USB aansluitng? Iets om nog eens verder uit te zoeken.

Maar nu de bugs

1. Ik had de disk op Linux de disk eerst als ext2 geformateerd. De disk werd door de Humax niet herkend. Pas toen ik hem als ext3 formateerde, ging het goed.

2. Toen ik probeerde via het "USB instelling" menu alle bestanden te wissen, resette de Humax.

3. De handleiding spreekt in de sectie "USB instelling" over formatteren. Het menu heeft het over "alle bestanden wissen". Formatteren is niet hetzelfde als alle bestanden wissen. Graag in de menu's en de handleiding eenduidige termen gebruiken.

4. Verder is het nuttig als (indien formatteren bedoeld wordt) erbij zou staan WELK formaat ext2, ext3, FAT32, ....gebruikt gaat worden. Of een keuze, anders zadel je windows gebruikers mogelijk op met een bestandsformaat waar ze niks mee kunnen. Het zou ook aardig zijn als NTFS en HFS+ (voor de mac gebruikers) ondersteund werden. FAT32 heeft te veel beperkingen.

Als ik wat tijd vind, zal ik proberen problemen 1 en 2 te reproduceren.
 
Wat ook nogal verwarrend is, is als je een timer via de EPG wil annuleren. Dan komt de vraag in beeld:

"Wilt u de de opname annuleren?"

waarop je dan 2 opties krijgt:

Ja | Annuleren

Waarbij de optie 'Annuleren' nu ineens staat voor het annuleren van het annuleren zeg maar. :wink:
 
Hoi,
1. Ik had de disk op Linux de disk eerst als ext2 geformateerd. De disk werd door de Humax niet herkend. Pas toen ik hem als ext3 formateerde, ging het goed.

2. Toen ik probeerde via het "USB instelling" menu alle bestanden te wissen, resette de Humax.

Ik heb dit nu gereproduceerd met een 750G USB harddisk. ext2 formateren levert een melding dat de disk niet herkend wordt. Als ik dan via "USB instelling" probeer alles te wissen (zie Bug 2) dan krijg ik een reset. Dezelfde harddiskk geformatteerd als ext3 gaat wel goed.

Een 4G USB stick levert alleen geen problemen als ik 'm als FAT32 formatteer. ext2 en ext3 gaan allebei fout: de disk wordt niet herkend en een reset als je via het USB menu alles probeert te wissen.

Als ik echter een disk vol met nullen schrijf (dus geen MBR en geen filesysteem op de disk) dan blijft het USB menu grijs na de melding dat de disk niet werd herkend. Bij een ext2 disk wordt dit menu wel toegankelijk.

Details: disks geformatteerd op debian met mkfs.ext2 resp mkfs.ext3, alle instellingen default. De disks (hard disk en USB stick) hebben 1 primaire Linux partitie. Dus de meest simpele partitonering die je kan bedenken.
 
Verder weer een wens die ik op een of andere manier mis: in de medialijst kan ik wel de datum zien van het opgenomen programma, maar van hoe laat tot hoe laat opgenomen is zou ik erg fijn vinden om erbij te hebben staan..
Als je de opname selekteert en op I(nfo) drukt, krijg je deze informatie en nog veel meer.:grin:
Volgens mij is dus aan deze Wish voldaan.
 
Ik zie veel opmerkingen over het mislukken van opnames. Het lijkt nog niet duidelijk te zijn waarom het fout gaat.
Een Wish van mij is dus: laat een duidelijke foutmelding achter als de opname mislukt is.
Dit zou kunnen zijn in het Media menu, maar je kan ook de timer laten staan met extra info.
 
Bug:

Nu drie keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de 5050c geen geluid had op mijn televisie (geluid standaard via de HDMI kabel) het veranderen van het beeldformaat (bv 720p -> 1080i) is dan nodig om het geluid weer terug te krijgen. :confused:
 
Bug:

Nu drie keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de 5050c geen geluid had op mijn televisie (geluid standaard via de HDMI kabel) het veranderen van het beeldformaat (bv 720p -> 1080i) is dan nodig om het geluid weer terug te krijgen. :confused:

Je moet wel je hele configuratie even opgeven, want het zou aan de combi tussen je tv en de ontvanger kunnen liggen.
 
Als de energiebesparing mode aan staat en de Humax in stand-by, dan wordt het antenne signaal niet meer (versterkt) doorgegeven aan de gekoppelde apparaten. Je hebt dan bijv. nog maar 8% sterkte t.o.v. 42% sterkte.
Het zal wel een feature zijn (energiebesparing :cool:) maar is heel vervelend als je achter de Humax nog andere apparaten gekoppeld hebt die ook programma's opnemen. Wish: Het zou handig zijn als dit instelbaar is.
 
Ik ben hierover nog niet zeker. Maar ik had de laatste dagen de pvr in de energiebesparingsmodus. Als ik de pvr aan had kreeg ik een slechter beeld, vaak met een Ber waarde fluctuerend tussen 0 en 1. Vanmorgen heb ik bij wijze van test de pvr weer omgezet naar gewoon standby. Vanavond constant goed beeld, met stabiele Ber waarde van 0.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top