• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Not open for further replies.
Het probleem met SD materiaal in 576p bij de Humax is het duidelijkst te zien bij horizontaal scrollende tekst, zoals aftitelingen. Deze is gewoon weg niet te lezen. Stel je de decoder om naar 1080i is het wel weer goed te lezen.
Een 576i output zou dus inderdaad een heel goede toevoeging zijn moet ik nu concluderen. Bij de Samsung is dit inderdaad beter, ook in 576p.


Ik heb mijn testen met sd-kwaliteit van de humax afgerond en moet vaststellen dat de scaler van de Humax toch aardig goed zijn werk doet. De beste instelling is voor mij toch de 1080i instelling in de decoder. Ik het het beeld van de Humax ook vergeleken met dat van de 9200 serie. De laatste heeft via scart ogenschijnlijk een scherper beeld, maar dat is gelijktijdig in direct vergelijk met de 5050 zeer onrustig. Het beeld van de 5050 is wat onscherper, maar is gelijktijdig heel rustig. Geen ruis te zien!
Het beeld van de 5050 heeft meer een 'filmkwaliteit' en minder een tv-kwaliteit.
 
Heb de Humax 5050c nu een weekje en heb weinig te mopperen. Wat een pracht apparaat! Ik heb daarom maar een paar wensen:

- ingebouwde web site zodat je ook via je PC opnames kan inplannen of weggooien
- automatische EPG time check, zodat verschoven uitzendingen alsnog op de juiste tijd opgenomen worden
- Opnames niet alleen per dag of per week opnemen, maar ook per specifieke dag kunnen selecteren (bijv. een opname herhalen elke maandag, woensdag en zaterdag)
- handmatige opname mogelijkheid (zelf zender en tijd instellen)
- dimbaar LCD
- low quality opname mogelijkheid (voor uitzendingen die je even snel wilt zien, maar waarbij kwaliteit niet belangrijk is. Spaart disk ruimte)
- FTP toegang als apparaat uit staat. Momenteel is FTP toegang alleen mogelijk als het apparaat aan staat.

Voor Ziggo: meer dagen in de EPG (liefst 1 week) zodat je verder vooruit kan programmeren.
 
- ingebouwde web site zodat je ook via je PC opnames kan inplannen of weggooien

moeten ze een webserver er echt in bouwen mij lijkt integratie met:
https://secure.tvtv.nl/TVTVShop

dan beter.

- low quality opname mogelijkheid (voor uitzendingen die je even snel wilt zien, maar waarbij kwaliteit niet belangrijk is. Spaart disk ruimte)

dit lijkt me voor het huidige aparaat ook niet echt mogelijk (of de processor die er in zit moet echt ook snel kunnen recoden.
Want voor deze feature zouden ze dus de mpeg stream moeten kunnen aanpassen en dan pas opslaan. Nu wordt daar niks mee gedaan, gewoon de stream rechtstreeks naar disk.

- automatische EPG time check, zodat verschoven uitzendingen alsnog op de juiste tijd opgenomen worden
- Opnames niet alleen per dag of per week opnemen, maar ook per specifieke dag kunnen selecteren (bijv. een opname herhalen elke maandag, woensdag en zaterdag)
Voor Ziggo: meer dagen in de EPG (liefst 1 week) zodat je verder vooruit kan programmeren.

deze vallen allemaal onder de categorie van "series opname" Dan zijn bovenstaande punten allemaal nagenoeg gefixed (zelfs 1 week voorruit in mijn geval, want op een gegeven moment heb je gewoon al je series wel geplanned, dan mis je het alleen voor eenmalige opnames maar dan heb ik liever integratie met tvtv )
 
Een aantal punten is eerder genoemd. Ik kan niet zosnel de volgende vinden, lijkt me een bug:

- Als het apparaat opneemt kan je geen programma's wissen.
 
Een aantal punten is eerder genoemd. Ik kan niet zosnel de volgende vinden, lijkt me een bug:

- Als het apparaat opneemt kan je geen programma's wissen.


Ik gisteren zoeken naar het "wis" menu tot ik besefte dat er nog een opname liep.

Als het technisch niet mogelijk is om een opname te verwijderen tijdens het opname (wat ik betwijfel) moet het "wis" menu gedisabled zichtbaar blijven.
 
Hmm, ik zit niet te wachten op TVTV, nog meer te beheren en nog meer kosten. GEwoon een simpele web pagina die de EPG laat zien en waar je opnames kan plannen is voor mij voldoende.

Ik ben best bereid te betalen voor een goede EPG, eerlijk gezegd vind ik 19,80 per jaar voor een EPG van 2-3 weken wel meevallen.


Ik heb in het verleden eens geïnformeerd bij TVTV naar de mogelijkheden en dit was het antwoord:

Regarding the business models there are various options. In general there is a basic service (for free) and a premium service (€ 19,80 p.a. for the end user). Typically, the end user gets a free trial for 30 days, then they should buy an annual subscription or they are downgraded to the basic service. Alternatively, if you decide to enable a longer premium service for the customers, we charge a revenue share on sold devices, depending on the time period you want to guarantee the service (typically 2-3 years). I would be happy to discuss this more detailed on the telephone.

Ziggo of Humax zou dus kunnen afrekenen met TVTV (een dochter van Sony BTW), maar je zou de keuze ook aan de kijker kunnen overlaten, de laatste optie zou m'n voorkeur hebben.
 
Wish:
- een mogelijkheid om een USB disk netjes te unmounten voordat je hem lostrekt.
Ik heb de mijne in Ext3 geformatteerd, en iedere keer als ik hem van de Humax weer aan de PC hang moet hij een check doen omdat hij niet netjes afgesloten was.
 
Wish:
- een mogelijkheid om een USB disk netjes te unmounten voordat je hem lostrekt.
Ik heb de mijne in Ext3 geformatteerd, en iedere keer als ik hem van de Humax weer aan de PC hang moet hij een check doen omdat hij niet netjes afgesloten was.

welk besturings programma heb je?
heb je windows? hoe lees je dan je stick uit?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top