• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Not open for further replies.
Bug

Ik al een paar keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de Humax en TV een zwart beeld kreeg.

Zappen naar een andere zender lost het probleem niet op.

Wat helpt is de TV even naar een andere ingang te schakelen.

Lijkt verdacht veel op een HDMI handshake probleem.

TV: Sony 40W2000
 
Last edited by a moderator:
Wens

In de 'vformat=auto' stand de volgende twee opties om te bepalen hoe 4:3 content wordt afgebeeld.

1) als 4:3 voor de pilarbox liefhebbers.
2) als 16:10 voor de breedbeeld liefhebbers.

De laatste optie levert een heel acceptabel breedbeeld op en de ondertiteling blijft in beeld, een ander voordeel is dat je die vervelende letterbox balken bij Discovery en Animal planet kwijt bent.

Hier een paar foto's om het e.e.a. te illustreren

4:3 met de huidige opties.

auto.jpg

vformat=auto: balken rondom bij Discovery en Animal Planet

zoom.jpg

vformat=zoom: (16:12 scaling) ondertiteling valt weg

full.jpg

vformat=full: (16:9 scaling) teveel vervorming (fattyvision)

1611.jpg

16:10 scaling: dit komt aardig overeen met wat een Sony in de smart stand produceert.
 
Last edited by a moderator:
Het teletekst beeld is erg klein, kan dat groter?

Hij laat eerst alle pagina's voordat je kan gaan kijken, is het mogelijk dat je al kijkt, terwijl hij de pagina's aan het binnen halen is?
 
Een grote wens

Het zou voor velen fantastisch zijn, als er in de 'bewerkmodus' (gele toets), toch een knip mogelijkheid aanwezig zou zijn. Tenslotte kan je het beeld ook langzamer en versneld afspelen. Het is nou eenmaal handiger om dit vanuit de PVR te doen. Het branden kan dan op de computer gebeuren.
 
Kwaliteit van SD is onvoldoende, lijkt erg gecompressed, in ieder geval via component, zowel in originele uitzending als in geupscaled versie naar 720p of 1080i

Dit in vergelijking met de Samsung 360HD die een uitstekend detailrijk beeld geeft in SD
 
Hevig knipperend groen beeld na bootmenu, na zappen verandert dit in volledig groen beeld. Het geluid blijft wel hoorbaar en het apparaat reageert wel. Dit nu 2x gehad, bug of defect? Stekker d'r in en d'r uit lost het probleem op.
 
Hevig knipperend groen beeld na bootmenu, na zappen verandert dit in volledig groen beeld. Het geluid blijft wel hoorbaar en het apparaat reageert wel. Dit nu 2x gehad, bug of defect? Stekker d'r in en d'r uit lost het probleem op.
Lijkt een hdmi handshake probleem. Heb ik hier ook een keer gehad, maar werd feilloos opgelost door de tv, heel even zwart, waarschijnlijk nieuwe handshake en daarna gewoon beeld. Niks gedaan op de decoder. Wat heb je voor TV? (Hier een Philips 47PFL9703)
 
On/off

Ik heb problemen met het aanzetten van de decoder. Uitzetten met afstandbediening werkt, aanzetten kan alleen op de decoder zelf, niet meer op de afstandbediening.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top