• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Not open for further replies.
Ik vind het juist fijn om 4:3 uitzendingen met balken links en rechts te bekijken..Al dat gehannes om zo'n uitzending volledig scherm te maken, het ziet er niet uit!
 
Je kan alleen via de Guide een programma inprogameren.

Ik zou graag ook handmatig een programma willen iinprogameren.
Dit voor als je b.v. met vakantie bent, en de EPG nog niet zo ver is.

Volgens de handleiding kan je het timer programma bewerken. Zender, datum en tijd zijn te wijzigen. Het is misschien wat omslachtig, maar in ieder geval is er een bypass.
 
Nog een leuke uitbreiding zou zijn: (Zoals op mijn KISS DP-558 zit)
Via internet inloggen op een server en daar je 'op te nemen programma's kiezen'. De recorder meldt zich ook elke xxx minuten op diezelfde server en haalt daar programmeergegevens op. Op die manier kun je elk moment van de dag vanaf afstand je recorder instellen.
 
Nog een leuke uitbreiding zou zijn: (Zoals op mijn KISS DP-558 zit)
Via internet inloggen op een server en daar je 'op te nemen programma's kiezen'. De recorder meldt zich ook elke xxx minuten op diezelfde server en haalt daar programmeergegevens op. Op die manier kun je elk moment van de dag vanaf afstand je recorder instellen.

heb ik ook, een dp-558. helaas overleden daarom de 5050 aangeschaft.
GEWELDIGE functionaliteit!
 
Dit is geen bug en 'normaal' bij HDMI. De aspect ratio wordt juist wel goed doorgegeven

HDMI kent alleen 16:9, het is aan de ontvanger om een 4:3 beeld om te zetten naar 16:9.

De Humax biedt daarvoor de volgende mogelijkheden:

Auto: pillarbox (zwarte balken)
Wide: uitrekken (onnatuurlijke gezichten)
Zoom: vergroten (ondertitels vallen weg)

Wat ontbreekt is Smart Zoom, een compromis tussen Wide en Zoom.

De huidige zoom optie schaalt een 4:3 beeld naar 16:12 maw 25% van de hoogte valt weg, de smart zoom van de meeste TV's schaalt naar 16:10 of 16:11, dat levert een veel kleinere vervorming op dan de 'wide' instelling en de ondertiteling blijft in beeld.
 
Last edited by a moderator:
Bug: heb vannacht/vanmorgen het programma 'the best of Die Ludolfs' op discovery opgenomen. Kom net thuis staat ie al dik 8 uur op te nemen..:shock:
 
Bug: heb vannacht/vanmorgen het programma 'the best of Die Ludolfs' op discovery opgenomen. Kom net thuis staat ie al dik 8 uur op te nemen..:shock:

wat is de "bug"??? en zit deze "bug" in het apparaat of in de gebruiker? :rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
HDMI heeft geen aspect ratio info door aan de TV, het gevolg is dat de automatische smartzoom (niet lineaire zoom+clip) van de TV niet meer werkt.

Oplossing: naast de auto, fullscreen en zoom een smartzoom optie.

Wat is er mis met de bestaande mogelijkheden?

Auto: pilarbox ziet er niet uit op een breedbeeld TV
Fullscreen geeft teveel vervorming.
Zoom: laat teveel (o.a. ondertitels) weg.

anoniem plaatste dit:
Hier is bewust voor gekozen; de AVI bits worden niet gebruikt omdat het anders fout gaat op de component uitgang, hiervoor bestaat n.l. geen signalling zoals wss.
 
zijn er meer mensen met dit probleem???
bug;
- handmatig ingesteld ip address blijft niet staan, pvr kreeg spontaan een dhcp address
 
Ik vind het juist fijn om 4:3 uitzendingen met balken links en rechts te bekijken..

Probleem is alleen dat je met de 'auto' (pilarbox) instelling bij Discovery ook zwarte balken boven en onder krijgt.

dat gehannes om zo'n uitzending volledig scherm te maken, het ziet er niet uit!

Hoezo gehannes? Stretchen ziet er inderdaad niet uit maar alle moderne TV toestellen hebben daar een acceptabele oplossing voor en het werkt volledig automatisch!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top