• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Rail Away vanaf dit seizoen in HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

martwout

Forum Gebruiker
Berichten
1.688
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Voor de treinliefhebbers:

De bekende treinserie Rail Away wordt dit seizoen voor het eerst uitgezonden in High Defenition Television (HDTV) bij de EO. HDTV zorgt voor scherper beeld, vooral op grotere televisies. De indrukwekkende beelden van de treinreizen door verschillende landen en natuur komen nu nog dichterbij. Rail Away is een documentaireserie over markante spoorlijnen in de wereld. In elke aflevering wordt een treinreis gemaakt, met onderweg aandacht voor bijzondere locaties. Rail Away bestaat dit seizoen tien jaar, het seizoen wordt afgesloten met de 150ste uitzending. Eerste aflevering: dinsdag 22 september / 19.55 uur op Nederland 2

Bron: Mediamagazine.nl
 
Dat is een zeer mooi bericht. Ken een aantal mensen met een HD decoder die helemaal weg zijn van Rail Away, zal het zeker aan ze doorgeven. En zelf dinsdag de Humax in de opname stand zetten, ben wel benieuwd.

En zo wordt mondjesmaat het aanbod in HD steeds verder uitgebreid! :thumb up:
 
Voor de treinliefhebbers:

De bekende treinserie Rail Away wordt dit seizoen voor het eerst uitgezonden in High Defenition Television (HDTV) bij de EO. HDTV zorgt voor scherper beeld, vooral op grotere televisies. De indrukwekkende beelden van de treinreizen door verschillende landen en natuur komen nu nog dichterbij. Rail Away is een documentaireserie over markante spoorlijnen in de wereld. In elke aflevering wordt een treinreis gemaakt, met onderweg aandacht voor bijzondere locaties. Rail Away bestaat dit seizoen tien jaar, het seizoen wordt afgesloten met de 150ste uitzending. Eerste aflevering: dinsdag 22 september / 19.55 uur op Nederland 2

Bron: Mediamagazine.nl

Ik vind vooral de acceleratie van de trein mooi. Dit, gecombineerd met het landschap, en je bent zo weer een weekend onder de pannen. Dit hoeft niet eens in HD, teveel detail kan in deze droomreis funest zijn. Maar ik ga het wel proberen, ik ga kijken of ik de seedlings van de denne-appels al aan den boom zie. Gaan ze upscalen bij rail-away, dan haak ik af.
 
Maar 19:55 op NED2, waarschijnlijk een hoop HD kijkers zullen dit uitchecken. Ik ga het ook doen. SVP niet geupscaled, want dat zien we gelijk. Je hoort nog.
 
Met mijn samsung 360 zullen alle treinen voorlopig met vertraging rijden :schater::schater::schater:
 
En hopelijk komen ze dan ook in HDTV via uitzending gemist op interactieve televisie. Dat zou ook nog eens leuke toevoeging zijn. Met al die HD content raakt je schijf natuurlijk ook veel sneller vol.
 
Licht het aan mijn ogen? Maar deze uitzending is gewoon een upscalling dus geen native HD. erg jammer dus :roll:
 
Licht het aan mijn ogen? Maar deze uitzending is gewoon een upscalling dus geen native HD. erg jammer dus :roll:

Daar leek het inderdaad sterk op. Als het HD was in ieder geval geen al te best merk camera... Laten we maar zeggen dat het nog even wennen is om de juiste 'band' te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan