• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wijzigen wachtwoord @home-emailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cassius

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik kreeg vandaag een mailtje van [email protected] met de mededeling dat mijn emailaccount (@home-adres) 'gehackt' zou zijn, mijn account geblokkeerd en dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Het mailtje deed mij nogal aan phishing denken, maar (uitgaande) mail blijkt inderdaad niet te werken.

Alleen, waar kan ik het wachtwoord van mijn @home-adres wijzigen? Ik zie alleen maar mogelijkheden voor het wijzigen van @Ziggo.nl-adressen.
 
Via mijn-ziggo kun je bij je bestaande email adressen, daar staan ook dus je @home adressen bij.
 
Email wachtwoord aanpassen lukt niet

Hallo, Ik heb hetzelfde.

Na ontvangst van een mail met de melding dat mijn email account waarschijnlijk gehackt is, is de uitgaande mail geblokkeerd.
Dit is te verhelpen door het wachtwoord aan te passen. Het is even zoeken maar als je de email instellingen gevonden hebt, en het wachtwoord aangepast dan krijg ik een melding


"Wachtwoord kan niet opgelslagen worden probeer het later opnieuw"


Heb nu al twee dagen achter een de zelfde melding. Wat gaat er niet goed?
Groet, Jacob
 
Opgelost..

Hallo Cees,


Bedankt voor je snelle reaktie. Heb gisteravond een poging gedaan om de helpdesk te bellen. Het was echter erg druk (verwachte wachtijd +15 min).
Dus heb het vandaag eens via het forum geprobeerd.


Heb eerst nog eens een poging gedaan via ziggo.nl om in te loggen -> ok, via Mijn Produkten, Internet, pijltje opzij, email, wachtwoord instellen, om een nieuw wachtwoord in te geven. Alle voorwaarden van het nieuwe wachtwoord op groen, maar bij het opslaan weer een rode pop-up "kan wachtwoord niet opslaan, prober later opnieuw". Vervolgens eens via webmail instellingen naar email account instellingen gegaan. Hiervoor ook weer opnieuw inloggen met ziggo gebruiksgegevens, maar daarna direct door naar mail instellingen. Wachtwoord ingegeven en....
Success...


Lang verhaal.
Korte versie: Het wachtwoord is aangepast. vanmiddag thuis mijn thunderbird instellingen gelijk maken. En zien of het weer werkt.


Thanks. Jacob
 
Nieuwe poging, of beter gezegd poging 3, ik had me hier toch een lap tekst getypt zojuist. Klik ik op "Voorbeeld van bericht", moet ik opnieuw inloggen, alles weg...


Dus nu maar een 'korte' versie.


Ook hier op 13 oktober een gehackte (@home.nl) account. Ik kreeg nog een e-mail hoe het wachtwoord gewijzigd moest worden. Inloggen op Mijn Ziggo, ga naar Mijn Instellingen. Die zag ik dus nergens staan.
Uiteindelijk toch gevonden via Mijn Producten - Internet - Email ... helaas de melding "Wachtwoord kan niet opgeslagen worden probeer het later opnieuw".
Helpdesk gebeld, er blijkt een storing te zijn (waar ik nu van denk dat dat niet het geval was). Nachtje slapen vanmorgen weer een nieuwe poging gedaan. Weer hetzelfde. Ik stond op het punt de Helpdesk weer te bellen toen mij het volgende inviel:


Inloggen op de Webmail en dan klikken op "Uw wachtwoord vergeten?" Vervolgens kwam ik op de pagina "E-mailinstellingen" terecht. Indien je al ingelogd was op Mijn Ziggo kom je daar meteen in, anders wordt er eerst nog gevraagd op Mijn Ziggo in te loggen.


Vervolgens klikken op "Instellingen e-mailadres" bij het betreffende e-mail account, nieuw wachtwoord ingeven en op "Opslaan" klikken. Klaar.


Ondertussen had ik ook nog een brief van Ziggo gekregen.
Daarin stond aangegeven: Login op Mijn Ziggo, ga naar "Mijn e-mail instellingen". Mooi, de tweede keer dat er verwezen wordt naar iets dat ik nergens zie staan!! Daar wordt je toch wild van...hoe lastig kan het zijn?


Andere mogelijkheid om @home wachtwoorden te wijzigen is deze nog:
-login op Mijn Ziggo
-kopieer dit in de adresbalk:
https://www.ziggo.nl/mail-wijzigen/
-klik op "Instellingen e-mailadres" bij het betreffende e-mail account
-geef de nieuwe wachtwoorden in
-druk op "Opslaan".


Hopelijk hebben anderen hier nog iets aan,


Maurice.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank je!

Ik ben weer een stap verder in deze doolhof. Precies hetzelfde, geen instellingen kunnen vinden (ook pas later via een ander forum ontdekt dat er 2 omgevingen zijn voor abonnees van ziggo). Ook geen wachtwoord kunnen wijzigen. Met jouw tip eindelijk gelukt. Alleen kan ik nog steeds geen mail verzenden....en de helpdesk bellen is nog niet gelukt want te druk/lange wachttijd. Zucht.....In elk geval bedankt zover!
 
Heb je ook geprobeerd of verzenden via Webmail lukt?
Het kan ook zijn dat het even duurt voordat het verzenden weer wordt vrijgegeven, al moet ik zeggen dat hij bij mij meteen weer werkte vanmiddag.

Ik heb vanmiddag ook nog even proberen te bellen met de Helpdesk, duurde mij ook te lang. Ik heb wel nog een mail gestuurd zodat ze eens de juiste informatie kunnen geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan