• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco start niet meer op met antennekabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

arruk

Sinds een paar weken start de decoder niet meer op vanuit stand-by. Hij blijft dan op 'loading' staan.

Als de stroom eraf gehaald wordt, dan start hij ook niet op en blijft tevens in 'loading' stand staan.

Als je na een power-down opstart zonder antennekabel dan gaat dit wel goed totdat je de melding 'geen signaal' krijgt. Als je vervolgens de antennekabel er weer in doet dan krijg je weer beeld.

Dit dient elke dag te gebeuren omdat de decoder niet op wil starten vanuit stand-bye en met de antennekabel erin.

Wie heeft hier een oplossing voor?

PS
Monteur is geweest omdat ook ITV niet werkt (geen serving area) en het probleem ligt bij Ziggo. Na anderhalve week nog niets van Ziggo vernomen.
 
Cisco

Klopt, na het invoeren van de antennekabel ga je direct naar zenders zoeken. Nadat de zenders zijn gevonden en gaat opslaan, DAN pas de SC invoeren. De Cisco wordt gestuurd door de appl. op de SC. Wanneer hier iets mee aan de hand is, dan leest hij dus steeds bad data in met hetzelfde resultaat.

Als je dit hebt gedaan is het ook verstandig om je SC even te laten recoveren. Bel hiervoor maar even naar onze klantenservice om de SC te laten recoveren. Dan weet je zeker dat alles weer goed werkt.
 
Heb je al geprobeerd de decoder aan te zetten zonder coax, hierna de fabrieksinstellingen geladen en daarna de coax teruggeplaatst om de zenders te zoeken?
 
Heb je al geprobeerd de decoder aan te zetten zonder coax, hierna de fabrieksinstellingen geladen en daarna de coax teruggeplaatst om de zenders te zoeken?

Nee, dit heb ik nog niet getest, maar dat zal ik vanavond doen.

Vannacht is de decoder volledig van de stroom geweest en straks startte
deze helemaal niet meer op: bleef op loading staan zonder antennekabel.

Ik zal laten weten of je advies werkt.

Groeten, Paul
 
Nee, dit heb ik nog niet getest, maar dat zal ik vanavond doen.

Vannacht is de decoder volledig van de stroom geweest en straks startte
deze helemaal niet meer op: bleef op loading staan zonder antennekabel.

Ik zal laten weten of je advies werkt.

Groeten, Paul

De decoder startte helemaal niet meer op, ook niet zonder antenne en HDMI kabel. Heb inmiddels een nieuwe en deze start wel op, maar krijg nog steeds geen serving area toegewezen. We zijn dus weer zover als we waren. Er worden wel IP adressen toegekend en de content van ITV is zichtbaar. Echter de afspeelmogelijkheid ontbreekt.

PS
De nieuwe installatie heb ik gedaan zoals je hebt beschreven; zonder coax de fabrieksinstellingen teruggezet en daarna met coax de zenders laten zoeken. Als laatste ITV geinstalleerd en deze is staat actief.
Groeten, Paul
 
probeer maar eens fabrieksinstellingen te selecteren
en MEERDERE MALEN interactieve televisie installeren
daar na zal je zien dat de service area ingevuld is

dit probleem onstaat doordat het interne modem niet gelijk geprovisioned wordt
in het verleden deed dit fenomeen zich ook voor bij motorola modem
die echt meerdere malen achter elkaar gereset moest worden





Sinds een paar weken start de decoder niet meer op vanuit stand-by. Hij blijft dan op 'loading' staan.

Als de stroom eraf gehaald wordt, dan start hij ook niet op en blijft tevens in 'loading' stand staan.

Als je na een power-down opstart zonder antennekabel dan gaat dit wel goed totdat je de melding 'geen signaal' krijgt. Als je vervolgens de antennekabel er weer in doet dan krijg je weer beeld.

Dit dient elke dag te gebeuren omdat de decoder niet op wil starten vanuit stand-bye en met de antennekabel erin.

Wie heeft hier een oplossing voor?

PS
Monteur is geweest omdat ook ITV niet werkt (geen serving area) en het probleem ligt bij Ziggo. Na anderhalve week nog niets van Ziggo vernomen.
 
Het zou ook een issue in ons netwerk kunnen zijn.
Eventueel kan ik de boel voor je checken.
Stuur me dan een PB met je klantgegevens en het kabelmodem mac van de Cisco.
 
Het zou ook een issue in ons netwerk kunnen zijn.
Eventueel kan ik de boel voor je checken.
Stuur me dan een PB met je klantgegevens en het kabelmodem mac van de Cisco.

Ik heb mijn gegevens in een PB naar je verzonden.

Groeten, Paul
 
probeer maar eens fabrieksinstellingen te selecteren
en MEERDERE MALEN interactieve televisie installeren
daar na zal je zien dat de service area ingevuld is

dit probleem onstaat doordat het interne modem niet gelijk geprovisioned wordt
in het verleden deed dit fenomeen zich ook voor bij motorola modem
die echt meerdere malen achter elkaar gereset moest worden


Bovenstaande getest, maar dit werkt echter niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan