• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

digitale televisie HD of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Frietpan

Hallo,

Wij hebben digitaal televisie van Ziggo, nou wil ik zelf (voor boven) ook digitale televisie, maar nu ben ik aan het twijfelen. Moet ik nu een SD digitale ontvanger nemen of een HD?

Zover ik nu weet is het zo dat je nederland 1,2,3 in HD krijgt. En een aantal andere zenders bij sommige pakketten. Maar is het ook zo dat de rest van de zenders nog beter beeld krijgen?

En HD is de toekomst? Dus zou het misschien niet zo kunnen zijn dat steeds meer zenders in HD gaan uitzenden. En ik dus beter gelijk up-to-date kan zijn met de digitale televisie, zodat ik dan niet alsnog een HD ontvanger hoef te kopen?

Kan iemand me hier wat meer informatie over geven?

Alvast bedankt,
 
HD is zeker de toekomst echter valt niet te voorspellen wanneer er een groter aanbod aan HD zenders komt.

Ik denk dat het erg persoonlijk is en wat je eigen wensen zijn.
Wil je evt ook meteen een HD PVR? Of wil je alleen HD kunnen kijken.
Er zal de komende jaren nog genoeg veranderen en nieuwe ontvangers komen.

Kijk je vrijwel nooit naar HD zenders dan kan je ook voor een redelijk bedrag een SD ontvanger nemen. Mocht de tijd veranderen kun je altijd nog voor een HD ontvanger of PVR gaan.
 
HD of niet.

HD is zeker de toekomst echter valt niet te voorspellen wanneer er een groter aanbod aan HD zenders komt.

Ik denk dat het erg persoonlijk is en wat je eigen wensen zijn.
Wil je evt ook meteen een HD PVR? Of wil je alleen HD kunnen kijken.
Er zal de komende jaren nog genoeg veranderen en nieuwe ontvangers komen.

Kijk je vrijwel nooit naar HD zenders dan kan je ook voor een redelijk bedrag een SD ontvanger nemen. Mocht de tijd veranderen kun je altijd nog voor een HD ontvanger of PVR gaan.

Tenzij je natuurlijk al een Full HD scherm hebt dan zou een overstap naar een HD ontvanger wel zin hebben. Nog een abo'tje er bij voor het HD pakket (NGS/Discovery/History in HD, eerste 6 maanden gratis, daarna 3.95 p/m) en je bent het mannetje. Met name History HD is soms errug mooi.

Gert.
 
Oke dat is misschien ook een idee. Ik heb geen full-hd scherm, maar een HD-ready scherm. met 1080p. Is dat ook goed genoeg?

Maar heeft de HD ontvanger ook beter beeld bij normale zenders, die niet in HD worden weergegeven? of maakt het bij die zenders niet uit?

Ik zag ook dat je bij Film 1 een HD zender erbij kreeg. Is dat wat? ben zelf een filmliefhebber, maar helaas weinig tijd om ze te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke dat is misschien ook een idee. Ik heb geen full-hd scherm, maar een HD-ready scherm. met 1080p. Is dat ook goed genoeg?

Maar heeft de HD ontvanger ook beter beeld bij normale zenders, die niet in HD worden weergegeven? of maakt het bij die zenders niet uit?

Ik zag ook dat je bij Film 1 een HD zender erbij kreeg. Is dat wat? ben zelf een filmliefhebber, maar helaas weinig tijd om ze te kijken.

720P bedoel je? 1080P is full-hd. Maar ook op 720p tv's zien de hd-kanalen er erg strak uit. Staat ook in functie v/d diameter van je tv. De hd ontvanger schaalt de reguliere zenders ook op naar 720p, via hdmi iig, maar stel je hier niet al te veel van voor. Slechter worden ze er zeker niet van. Film1 HD had ik me meer van voorgesteld. De uiteindelijke kwaliteit heeft te maken met de bron en het betere upscalen is een vak apart. Je ziet het ook bij verschillende bluray's met oudere films waarbij je bij de ene film veel meer het gevoel krijgt waar voor je geld te krijgen dan bij de andere.
 
Ik heb geen full-hd scherm, maar een HD-ready scherm. met 1080p. Is dat ook goed genoeg?

Jouw HD-ready is geen 1080p maar 1080i. Dat is goed genoeg want een HD ontvanger gaat tot 1080i.

Maar heeft de HD ontvanger ook beter beeld bij normale zenders, die niet in HD worden weergegeven? of maakt het bij die zenders niet uit?

Daar verschillen de meningen over en is echt persoonlijk. Ik vind dat het beeld met mijn Humax 5050 ook op de SD zenders beter en rustiger is om naar te kijken.

Ik zag ook dat je bij Film 1 een HD zender erbij kreeg. Is dat wat? ben zelf een filmliefhebber, maar helaas weinig tijd om ze te kijken.

Ja, dat is zeker wat. Je zult het verschil echt zien tussen de normale SD zender en de HD zender. Uiteraard is dat ook afhankelijk van de film die uitgezonden wordt. Is deze geupscaled of niet, etc.
 
Oke bedankt voor jullie reacties. Maar ik vind het raar? op mijn tv staan linksboven zo'n tekentjes wat hij heeft. en bovenaan staan HD-ready en 2 of 3 daaronder staat echt 1080P? hoe kan dat dan?
 
Oke bedankt voor jullie reacties. Maar ik vind het raar? op mijn tv staan linksboven zo'n tekentjes wat hij heeft. en bovenaan staan HD-ready en 2 of 3 daaronder staat echt 1080P? hoe kan dat dan?
Ik weet het ook niet. Ik ben golftouch ook een beetje kwijt hier. Zelf heb ik een hd-ready tv met een native resolutie van 1366.768, hier past 720p 1280.720 lekker in. Mijn tv kan ook 1080i output simuleren, maar ik gebruik deze instelling nooit. Wat voor merk en type tv heb je eigenlijk? Ik ben nu wel benieuwd.
 
Oke bedankt voor jullie reacties. Maar ik vind het raar? op mijn tv staan linksboven zo'n tekentjes wat hij heeft. en bovenaan staan HD-ready en 2 of 3 daaronder staat echt 1080P? hoe kan dat dan?

Het is toch niet een of andere sticker? Ik kan uitstekend 1080p content afspelen op mijn 720p tv, dan spreek je van downscaling. En ik heb ook al gezien dat bepaalde full-hd tv's onderdoen voor wat oudere hd-ready tv's. Dan heb ik het uiteraard niet over de duurdere prijsklasse.
 
Er staat op 1080P imput. Het is een LG met het type 32LG52.
Weet niet of je dat wat zegt?

Ik denk dat ik deze TV nu iets meer dan een jaar heb? gekocht bij BBC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan