• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS server traag ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

Interneppen

Internet verbinding blijft traag reageren met opvragen webpagina's
Soms is het snel, maar dat is voor korte duur. Signaal is uitstekend volgens helpdesk. Pak je de opendns server instellingen gaat het prima. Zet je de Ziggo automatisch toegewezen waardes weer aan, stort de boel weer in.

dns ziggo 1: 212.54.40.25
dns ziggo 2: 212.54.35.25

Iemand anders ook last hiervan met deze dns server adressen?
 
Dat werkt ook prima. Alleen raar dat het met de Ziggo dns servers traag gaat. Maar goed. Weinig reacties verder. Dus misschien is het want anders. Ze weten ons in ieder geval goed bezig te houden daar bij Ziggo. :oyeah:
 
Het is een feit dat de door ziggo toegewezen DNS servers nou niet bepaald goed zijn. Toevallig de laatste keer dat ik de HD aan de lijn had bevestigde dit ook en vertelde ook gewoon opendns te gebruiken.

Iets wat opendns trouwens ook naar voren bracht was dat de ziggo DNS servers ook niet bepaald veilig zijn of in ieder geval een groter risico lopen. Een tijd geleden , meesderoo volgens mij , meldde dit ook al.

Het typische en zeer frustrerende op dit moment van ziggo is dat je zelf van alles en nog wat aan je verbinding moet sleutelen om een redelijke lijn eraan over te houden.

Wat moeten de gebruikers dan wel niet die dit zelf niet kunnen aangezien je van ziggo niet veel op dit moment hoeft te verwachten.
 
Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?
 
Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?

Probeer hier is te beginnen met lezen. Misschien wordt het je zo al wat duidelijker. https://www.opendns.com/start/
 
Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.
 
Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.


Dit laatste heb ik inderdaad ook gedaan. Tot nu toe gaat het goed :)
 
traag internet

mijn verbinding reageert ook traag op laden van de pagina, de snelheid is wel goed maar je moet eerst tot wel enig seconden wachten tot de pagina opgeroepen wordt, wat een drama had ik net zo goed bij Tele2 kunnen blijven die was eigenlijk per saldo nog sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan