• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe router WRT320N

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ronnie1964

Een goedendag allemaal, ik heb een volgend probleempje met m'n nieuwe router (topic), overigens werkt deze prima internet ok, thuisnetwerk ook.
Voorheen had ik een e-tech router (WGRT04) die altijd naar behoren heeft gewerkt en ben nu een paar dagen geleden overgestapt op de WRT320N vanwege de komende snelheden die op til staan bij Ziggo. Volgens de procedure bij installatie (automatisch via een bijgevoegde cd) had ik meteen internet en intern netwerk, no problem. Twee pc's (bedraad):192.168.1.100 en 192.168.1.101, op pc 1 draai ik een p2p programma om mp3 te downloaden en op pc 2 een programma waar gebruikers kunnen inloggen, nu laat progamma mijn internet ip-zien maar als ik inlog via pc zie ik dat ik daar ingelogd ben met het ip-adres van mijn router, gebruikers kunnen denk ik dus niet via pc 1 downloaden, zij die dat wel proberen kunnen dat niet hoewel de poort ervan open staat. Ik heb namelijk op deze router een korte poort-range vrij gegeven. Mijn vraag: In de configuratie van de router staat HOSTNAME en DOMEINNAME niets, ik meen mij namelijk te herinneren dat ik in mijn vorige router achter HOSTNAME het CP-nummer moest invullen, moet dat nu ook weer?

Vriendelijk bedankt alvast.:giveup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gebruik je een ftp server ? Of wat anders. Als je intern connect dat zie je altijd je interne ip.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Hey Brother!

I'm not alone.... :pompom:
 
Een goedendag allemaal, ik heb een volgend probleempje met m'n nieuwe router (topic), overigens werkt deze prima internet ok, thuisnetwerk ook.
Voorheen had ik een e-tech router (WGRT04) die altijd naar behoren heeft gewerkt en ben nu een paar dagen geleden overgestapt op de WRT320N vanwege de komende snelheden die op til staan bij Ziggo. Volgens de procedure bij installatie (automatisch via een bijgevoegde cd) had ik meteen internet en intern netwerk, no problem. Twee pc's (bedraad):192.168.1.100 en 192.168.1.101, op pc 1 draai ik een p2p programma om mp3 te downloaden en op pc 2 een programma waar gebruikers kunnen inloggen, nu laat progamma mijn internet ip-zien maar als ik inlog via pc zie ik dat ik daar ingelogd ben met het ip-adres van mijn router, gebruikers kunnen denk ik dus niet via pc 1 downloaden, zij die dat wel proberen kunnen dat niet hoewel de poort ervan open staat. Ik heb namelijk op deze router een korte poort-range vrij gegeven. Mijn vraag: In de configuratie van de router staat HOSTNAME en DOMEINNAME niets, ik meen mij namelijk te herinneren dat ik in mijn vorige router achter HOSTNAME het CP-nummer moest invullen, moet dat nu ook weer?

Vriendelijk bedankt alvast.:giveup:

Nee, je hoeft bij Ziggo geen C-naam meer in te voeren.....
Of te wel, je kan Hostname gewoon leeg laten.
 
gebruik je een ftp server ? Of wat anders. Als je intern connect dat zie je altijd je interne ip.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Op pc twee run ik idd een soort van p2p server (intern ip 192.168.1.101)
Op pc één een p2p programma om op deze server in te loggen met geregistreerde nickname. Tot zover lukt alles. Met dit laatste p2p programma share ik ook mp3's. Om het probleem wat beter te benaderen: met dit programma lukt het niet dat andere gebruikers bij mij kunnen downloaden...als zij verbinden krijgen ze altijd een time-out. Als ik op de pc2 naar de p2p server kijk zie ik achter mijn gebruikersnaam het ip-adres van de router (192.168.1.1) en daar zit hem denk ik de kneep...volgens mij moet daar of het intern ip-adres staan van pc1 of het internet ip-adres welke ik van de provider heb gekregen. Ik heb overigens van pc1 een poort-range vrij gegeven op de router dus mijn logische logische conclusie er is iets fout met configuratie naar pc1. Overigens kunnen gebruikers ook op pc2 inloggen in de server. Op de server daar staat een andere ingebouwde nickname van mij die overigens wel gewoon het normale internet ip nummer aangeeft. Rara pliesiepet.
 


Simulatieweergave van een gelijkwaardige situatie. De softwarematige server welke draait op pc2 staat geregistreerd op mijn internetadres en draait uitstekend. Externe users loggen daar gewoon op in (ingesteld op router poortrange 8899-8899 voor pc 2). Ikzelf log via pc1 daar ook mee in (daarmee share ik mp3's) maar krijg dan als ik daarmee ingelogd ben het ip-adres van de router te zien, volgens mij zou ik of het internetadres moeten zien of het interne ip adres van pc1. Op de router heb ik poortrange 8890-8890 open staan voor pc1. Externe gebruikers krijgen ondanks verwoedde pogingen alleen maar time-outs wanneer ze van mij willen downloaden.

Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is.
Mijn vriendelijke dank alvast. :cry:
 
Nog iemand een optie?

Ik ben inmiddels al iets verder gekomen maar de time outs blijven. Situatie:
pc 2 softwareserver.
pc 1 share-software WinMX (p2p)

Ik denk dat ik het toch moet zoeken in de router, daar pc1 en 2 voor de router staan. De softwareserver staat geregistreerd als DNS servernaam op no-ip.org (DNS naam: ..... .no-ip.org.) en die draait prima. Gebruikers kunnen via de router gewoon inloggen. Op pc1 draait WinMX en daarmee log ik in op de DNS naam. Ik kan ook rechtstreeks inloggen op 192.168.1. ... . In de lijst van users van de server sta ik ook maar dan met ip 192.168.1.1 (dat is het ip van de router wat ik heel erg raar vind.)
Nu heb ik twee dagen geleden op een andere server ingelogd, een externe, maakt niet uit welke maar het is er één die te vinden is op gotnap.com. En wat rest mijn verbazing: Nu kunnen gebruikers wel downloaden van mijn WinMX software, maar zo gauw ik inlog op mijn eigen server is het hasta la vista, zoek het lekker zelf uit.
Ik denk dus omdat mijn eigen server van pc2 in mijn eigen netwerk bevindt en ik dus binnen mijn eigen netwerk blijf de time-outs komen van WinMX.

Dus aub graag, wie bekend is met deze router en mij graag uit de droom kan helpen ben ik eeuwig dankbaar.

Gegroet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan