"Zomaar" privé gegevens afgeven?

  • Onderwerp starter ING Webcare Team
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ING Webcare Team

Ik heb in januari dit jaar een nieuwe ING rekening geopend (tbv donaties van een forum dat ik beheer).
Vlak erna werd er steeds geld afgeboekt voor een abbo dat niet van mij is.
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en ik weet hier niets van.
Een brief met uitleg naar Ziggo heeft niets uitgehaald, dus hoe kan ik dit stopzetten? Moet ik hiervoor bij de ING zijn?
Het is erg vervelend want iedere keer moet ik een storno uitvoeren omdat t niet mijn abbo is.
Mijn eigen abbo waar ik internet en tv voor betaal wordt overigens geincasseerd van een andere rekening.

@moon

Zou je via een privébericht je rekeningnummer, geboortedatum en adres kunnen sturen dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
 

@moon

Zou je via een privébericht je rekeningnummer, geboortedatum en adres kunnen sturen dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

Bij mij gaan nu alle alarmbellen af. Een volledig onbekend persoon op een forum vraagt om rekeningnummer en geboortedatum. Valt me nog mee dat hij niet je inlogcodes en TAN codes vraagt.

NIET GEVEN VIA PM

Het kan best zijn dat het echt iemand van ING is (maar hoe komt die zo verdwaald op een Ziggo forum?), maar kan net zo goed fishing zijn.

Tip, neem zelf contact met ING op via hun site (tik zelf de URL in, zodat je weet dat daar ook geen rare dingen mee gebeuren.)
 
Deze persoon heeft geen contact gezocht met de forumleiding om zijn hoedanigheid te staven.
 
Bij mij gaan nu alle alarmbellen af. Een volledig onbekend persoon op een forum vraagt om rekeningnummer en geboortedatum. Valt me nog mee dat hij niet je inlogcodes en TAN codes vraagt.

NIET GEVEN VIA PM

Het kan best zijn dat het echt iemand van ING is (maar hoe komt die zo verdwaald op een Ziggo forum?), maar kan net zo goed fishing zijn.

Tip, neem zelf contact met ING op via hun site (tik zelf de URL in, zodat je weet dat daar ook geen rare dingen mee gebeuren.)
100 % mee eens.
gewoon ING bellen of schrijven,dan weet je zeker dat het goed gaat komen.
ING vraagt nooit om dergelijke gegevens, staat ook op hun site.
Nooit of te nimmer op in gaan !!
 
Afdeling beveiliging ING claimt geen weet te hebben van een webcare team. zij zoeken het verder uit.

Deze persoon heeft geen contact gezocht met de forumleiding om zijn hoedanigheid te staven.
 
Afdeling beveiliging ING claimt geen weet te hebben van een webcare team. zij zoeken het verder uit.
Mooi dat je dat even uitzoekt,ik hoop dat er gewoon een grapje is gemaakt.
Forumleiding zou aan de hand van het ip kunnen nagaan of het bericht uit een ING domeinreeks kwam.
De stijl is een beetje die van het Ziggo Webcare team,dus ik denk zelf aan een slecht geslaagde persiflage.
Het "grappige" is dat het "online" lampje van deze persoon brandt maar hij/zij geen actie onderneemt.
 
Sinds begin november is het ING Webcare Team als onderdeel van een proef actief in weblogs en fora. Op https://www.ing.nl/webcare kunt u hierover meer lezen en wordt ook verwezen naar het twitteraccount https://www.twitter.com/ingNL_Webcare waar we ook actief zijn.

Het team reageert op internet op vragen, klachten en problemen van klanten ten aanzien van onze producten en diensten. Het ING zal daar waar nodig contact opnemen met klanten om te kijken wat we voor die klanten kunnen doen. In dit geval via een DM. In het contact met de klant zal het ING Webcare Team nooit om gebruikersnaam, wachtwoord of TAN-codes vragen.

Een andere oplossing nu kan zijn dat de klant zelf contact zoekt met de klantenservice van ING via 0900 0933 (10 cent per minuut) en zijn verhaal daar onder de aandacht brengt.
 
Ik heb zelf en via mijn vrouw (ING medewerkster) ook contact gelegd. Zo gauw ik meer weet zal ik het hier melden. Maar tot op heden heb ik vertrouw ik het. Waarom zou dat team dan anders doorverwijzen naar een 0900 nummer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan