• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Invoeren persoonlijk zenderpakket

  • Thread starter DVB-Extraterrestrial
  • Start date
Status
Not open for further replies.
Ik ben het helemaal eens met Archie. Snel invoeren dat persoonlijk pakket.
 
Goed, mag ik dan de vraag herformuleren:
Hoeveel mensen zijn nog steeds voor een persoonlijk pakket als je daarmee duurder gaat uitkomen als de huidige pakketten?
 
Goed, mag ik dan de vraag herformuleren:
Hoeveel mensen zijn nog steeds voor een persoonlijk pakket als je daarmee duurder gaat uitkomen als de huidige pakketten?

Naar mijn idee geen één.

Een apparaat (decoder) met een skipfunctie, om de zenders die je niet wilt zien te skippen (overslaan) is meer van toepassing voor topicstarter.
 
Als we dan maar niet de zelfde kant op gaan als de energie maatschappijen en openbaar vervoer...
Is alleen maar duurder geworden en de kwaliteit slechter.
Met andere woorden meer voor minder. Laat alles dan maar bij het oude blijven.
Hoe zo? Dat bepaal je dan als klant toch zelf. Je krijgt dan immers de vrijheid om alleen op die kanalen een abonnement te nemen waar je echt naar kijkt. En als een kanaal qua content kwalitatief afglijdt dan stop je het abonnement op dat kanaal. Een duidelijker signaal kan je dat kanaal als abonnee niet geven. I.p.v. kijkcijfers gemeten over een kleine populatie is er opeens sprake van werkelijke aantallen abonnees over de volledige populatie.

Maar goed, ik ben dan ook iemand die het totaal niets interesseert hoeveel kanalen ik in mijn pakket heb. Mijn gaat het erom dat ik de kanalen in mijn persoonlijke pakket heb die ik interessant vind en waar ik dus ook werkelijk naar kijk. Ik zie dat Ziggo steeds meer kanalen uit het pakket aan het gooien is waarvoor zij moeten betalen voor doorgifte zonder dat ze rekening wensen te houden met het feit de er misschien klanten zijn die daarvoor wel willen betalen. Daarvoor in de plaats komen dan kanalen die volgens Ziggo populair zijn bij de klanten, maar in de praktijk alleen populair zijn bij Ziggo omdat die kanalen willen betalen voor doorgifte. Velen roepen hier op dit en andere forums dat ze graag afwillen van programmaraden. Met een dergelijk systeem is dat geen enkel probleem omdat de klant dan zelf direct duidelijk maakt waar de voorkeuren liggen.
 
Goed, mag ik dan de vraag herformuleren:
Hoeveel mensen zijn nog steeds voor een persoonlijk pakket als je daarmee duurder gaat uitkomen als de huidige pakketten?
Wat is dat nu voor een vraag? Is dit nu de manier om een normale discussie te voeren? Als je wilt discussieren over de prijs van een dergelijke voorstel draag dan aan waarom het dan volgens jou duurder zal worden.
 
Ik net begin van de digitale televisie bij Multikabel had je zo'n systeem!
Er waren wat pakketten maar daarnaast waren er iets van zeven zenders waarop je allemaal individueel een abonnement kon nemen en in prijs varieerden van 50 cent tot 2 Euro.

Volgens mij heeft individuele samenstelling naast de vele nadelen, ook voor Ziggo wel één groot voordeel: zenders waar niemand een abonnement op heeft kunnen makkelijk van de kabel afgehaald worden.

Ik ben er wel een voorstander van maar dan ook werkelijk voor alle zenders: RTL en SBS staan hier ook nooit op terwijl ik er wel voor betaal!
 
Het principe van marktwerking is kennelijk niet bekend bij sommigen.

Ziggo kan dan een vaste winstmarge berekenen over de aangeboden kanalen ..
Ben ik de enige die hier een tegenspraak inziet? Een vaste winst marge (opgelegd en bepaald door ???) wil natuurlijk zeggen dat er geen sprake is van een vrije markt.

Ziggo interesseert populariteit natuurlijk helemaal niets, die gaan dan voor het model waarbij ze per zender (of combinatie daarvan) zoveel mogelijk verdienen. Dat doen ze nu al, en dat zal niet veranderen als je per zender kan abonneren. Ziggo heeft liever een zender waar maar 1% een abonnement op heeft, maar waarop ze 25 euro per maand kan verdienen, dan een zender waar 10% naar wil kijken, en waarop 1 euro per maand per klant verdient kan worden. En dat is ook marktwerking...
 
zoals het nu is vindt ik het oke, als het maar niet minder gaat worden met het aantal zenders

Dat is blijkbaar het enige wat telt, het aantal zenders.

Liever 100 zenders waarvan er 90 bagger zijn, dan 50 goede zenders.:sad:
 
In het voorstel heb je niet meer een abonnement op twee of drie of vier pakketten, maar op tachtig of negentig individuele zenders, waarop je je liefst per maand moet kunnen abonneren, of ze kunnen opzeggen... Het kan niet anders of dat leidt tot een administratieve chaos en veel hogere administratiekosten.
Daar komt bij dat ik helemaal niet de behoefte heb om bij elke zender individueel te kiezen of ik die al dan niet wil hebben; ik moet al zoveel keuzes maken als moderne consument en om het niet nodeloos ingewikkeld te maken, kies ik liever uit een paar pakketten dan uit honderden individuele zenders.
 
Ben ik de enige die hier een tegenspraak inziet? Een vaste winst marge (opgelegd en bepaald door ???) wil natuurlijk zeggen dat er geen sprake is van een vrije markt.
Bepaald door Ziggo uiteraard, net zoals een winkelier ook zijn eigen winstmarge mag bepalen. Ziggo heeft dan wel het geluk dat ze (nog) de enige partij op de kabel zijn, maar als ze de winstmarge te groot maken dan zal dat ook consequenties hebben voor het aantal afgenomen kanalen.

Ziggo interesseert populariteit natuurlijk helemaal niets, die gaan dan voor het model waarbij ze per zender (of combinatie daarvan) zoveel mogelijk verdienen. Dat doen ze nu al, en dat zal niet veranderen als je per zender kan abonneren. Ziggo heeft liever een zender waar maar 1% een abonnement op heeft, maar waarop ze 25 euro per maand kan verdienen, dan een zender waar 10% naar wil kijken, en waarop 1 euro per maand per klant verdient kan worden. En dat is ook marktwerking...
Uiteraard interesseert het Ziggo geen bal en het zal er ook nooit van komen omdat ze op de huidige manier kunnen doen en laten wat zij willen onder het mom van dat uit "marktonderzoek" gebleken is dat wij veel behoeft hebben aan Shopzo/Suus op plek 12. En daar dan ook nog eens een keer een prijs voor kunnen rekenenen waarbij iedere relatie tot het gebodene zoek is. Dat neemt echter niet weg dat je er niet over kan discussieren om in ieder geval een signaal af te geven richting Ziggo dat klanten daar ook anders over denken. Het andere uiterste is dat Ziggo in de digitale toekomst voledig gaat bepalen wat wij willen en daarover dan ook nog via woordvoerders laten verkondigen dat ze het zo goed doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top