• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan niet opnemen

Status
Not open for further replies.
Slechts met een deel van de PVRs is het niet meer mogelijk om een deel van de zenders op te nemen, en daarbij is er ook nog een afhankelijkheid van de registratie van de smartcard voor opnames. Dus eigenlijk zou je moeten testen of opnemen nog mogelijk is met alle soorten PVRs op alle kanalen, al dan niet met geregistreerde smartcard. Dat levert honderden testgevallen op, die waarschijnlijk slecht te automatiseren zijn.
Honderden? Lijkt me ietwat overdreven. M.i. heb je per PVR slechts een beperkt aantal mogelijkheden:

- niet geregistreerde smartcard die na twee weken op zwart gaat
- geregistreerde smartcard met alleen basispakket
- geregistreerde smartcard met basis- en een extra pakket

Als je dan nog meerekent dat een smartcard al dan niet aan een specifieke PVR is gekoppeld komen er per PVR twee mogelijkheden bij, maakt totaal vijf.

Als je nu per PVR test of je zowel een basis- als een extra zender kunt opnemen betekent dit dus tien tests per PVR.

Als Ziggo dus vijf gecertificeerde PVR's heeft betekent dit een totaal van vijftig tests en dat lijkt me goed te doen. Je kunt natuurlijk nog veel meer mogelijke situaties bedenken, maar met deze tests kun je toch wel het overgrote deel van de mogelijkheden afdekken denk ik.

Daarnaast wil ik nogmaals aangeven dat ik het onbegrijpelijk vind dat de wijziging van vorige week niet wordt teruggedraaid. Dan zouden we tenminste weer gewoon een werkende situatie hebben voor de PVR-bezitters.

Maar Ziggo wil natuurlijk geen modderfiguur slaan t.o.v. de vele nieuwe klanten van wie ze de smartcard-registratie niet op tijd kunnen verwerken. Dus laten ze de bestaande trouwe klanten maar vallen als een baksteen...
 
Maar Ziggo wil natuurlijk geen modderfiguur slaan t.o.v. de vele nieuwe klanten van wie ze de smartcard-registratie niet op tijd kunnen verwerken. Dus laten ze de bestaande trouwe klanten maar vallen als een baksteen...

Vergeet niet dat veel mensen bij wie dit fout gaat omdat de registratie kaarten niet tijdig verwerkt kunnen worden ook trouwe klanten zijn.

In de huidige situatie de bezitters van de 2 PVR types waarmee dit probleem optreed, bij het terugdraaien de nieuwe en bestaande klanten waarvan de registratie kaart nog geregistreerd moet worden. Kiezen tussen 2 slechten lijkt mij dit.
 
...
Ik werk zelf bij een bank. Uiteraard slipt daar ook wel iets door een test. Maar wij worden (terecht) gegrild tot zelfs de voorpagina's van alle kranten toe als door een fout internetbankieren een uur platligt.
Als internet bankieren er een week uit zou liggen kunnen we denk ik de tent bij ons opdoeken.
...
Er zijn vele banken, maar er is slechts een Ziggo ...
 
Ik werk zelf bij een bank. Uiteraard slipt daar ook wel iets door een test. Maar wij worden (terecht) gegrild tot zelfs de voorpagina's van alle kranten toe als door een fout internetbankieren een uur platlicht.
Als internet bankieren er een week uit zou liggen kunnen we denk ik de tent bij ons opdoeken.
Kan niet anders dan dat dat mijnpostbank.nl is :oyeah:
 
DRM ellende

Dit geeft (al)weer treffend aan dat DRM maatregelen de verkeerden treffen... Al die beveiliging en coderings ellende zorgt er alleen maar voor dat de legale gebruikers in de problemen komen en de illegale gebruikers er uiteindelijk toch wel doorkomen. Vergelijk het met een DVD: je koopt netjes een DVD in de winkel en wat krijg je (gedwongen want je kunt het niet skippen) voor je neus: je mag niet kopieren... Ik heb toch netjes de DVD gekocht, wat moet die onzin dan op de DVD ??? Op de illegale kopien staan die filmpjes er echt niet meer bij op hoor..
Ik heb netjes een Siemens decoder gekocht, netjes een smartcard gekocht, betaal netjes elke maand mijn abonnement en als dank gaan ze dan liggen klootviolen met je decoder van buitenaf.

Dank je wel Ziggo..:applause:
 
Spreek elkaar wel tegen. De een zegt dat er een fix zal komen en getest moet worden en de ander zegt dat het niet bekent is of die gaat komen.
Dan is er ''tot er een goede oplossing komt'' toch een mogelijkheid om de wijziging terug te draaien die de storing heeft vooroorzaakt.

Groeten Richard

We spreken elkaar niet tegen, de informatie van vrijdag was dat we vandaag een fix konden verwachten. Helaas is vandaag gebleken dat dit niet haalbaar was. Zodra er meer duidelijkheid is wanneer de fix wel beschikbaar komt zal ik het melden.
 
We spreken elkaar niet tegen, de informatie van vrijdag was dat we vandaag een fix konden verwachten. Helaas is vandaag gebleken dat dit niet haalbaar was. Zodra er meer duidelijkheid is wanneer de fix wel beschikbaar komt zal ik het melden.
ik word er niet vrolijk van, maar in ieder geval bedankt voor de informatie, you are just the messenger :)
 
ik word er niet vrolijk van, maar in ieder geval bedankt voor de informatie, you are just the messenger :)

Ik had ook liever een positiever bericht achter gelaten.
 
En die fix die eraan zit te komen, geldt die voor alleen cisco of ook voor de siemens????
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top