• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo collectief naar alles in 1

Status
Not open for further replies.
D

dietje

Beste,

Mijn vader woont in een senioren park waar Ziggo Collectief (TOM:TV Op Maat) is ingericht voor het RTV gebruik.
Nou heeft mijn vader onlangs een nieuwe televisie gekocht en daarbij wil hij graag digitaal kijken wat een probleem lijkt te zijn bij Ziggo Collectief omdat je een klant nummer nodig hebt om een smartcard te activeren.

Aangezien hij verschillende providers had voor bellen en internet, wilde we gebruik maken van Alles-in-1 van Ziggo en om het nog mooier te maken, wilde hij ook een digitale HD recorder voor 99 euro. Hiermee hebben we ook gelijk een eigen klantnummer om de smartcard te kunnen activeren.
Aangezien mijn vader al die providers niet helemaal snapt heb ik alle benodigde gegevens bij elkaar gezocht en heb hem aangemeld bij Ziggo voor een Alles-in-1 pakket met de HD-recorder en 1 extra telefoon nummer.
Tenminste, dat dacht ik.

Enkele dagen later werd mijn vader gemaild met de melding dat het rekeningnummer nog niet opgegeven is en dat er een nummer ontbreekt bij het 2e telefoon nummer. Na dit telefonisch doorgegeven te hebben lijkt het in orde totdat er een mailtje verstuurd wordt met daarin de melding dat het eigenlijk helemaal niet mogelijk is om een Alles-in-1 pakket te nemen omdat er al een Colletief aansluiting is. Wel zouden we een internet abonnement en bellen los kunnen aansluiten maar daarmee vervalt wel de aanbieding van een HD-recorder voor 99 euro. Hierbij komt ook nog de aardigheid dat het duurder is om allemaal losse pakketten te hebben.
Ik heb de mensen van Ziggo nog niet gesproken omdat de afdeling die ik hiervoor moet hebben pas a.s. maandag weer beschikbaar is.

Ik vind het heel slecht van Ziggo dat ze pas na meerdere gesprekken over deze nieuwe aansluiting komen met de melding dat het toch niet mogelijk blijkt te zijn.

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn en hoe ik alsnog gebruik kan maken van Alles-in-1 met de zelfde voordelen als ieder andere consument?

Mvg
Diederik
 
Last edited by a moderator:
Beste,

Mijn vader woont in een senioren park waar Ziggo Collectief (TOM:TV Op Maat) is ingericht voor het RTV gebruik.
Nou heeft mijn vader onlangs een nieuwe televisie gekocht en daarbij wil hij graag digitaal kijken wat een probleem lijkt te zijn bij Ziggo Collectief omdat je een klant nummer nodig hebt om een smartcard te activeren.

Aangezien hij verschillende providers had voor bellen en internet, wilde we gebruik maken van Alles-in-1 van Ziggo en om het nog mooier te maken, wilde hij ook een digitale HD recorder voor 99 euro. Hiermee hebben we ook gelijk een eigen klantnummer om de smartcard te kunnen activeren.
Aangezien mijn vader al die providers niet helemaal snapt heb ik alle benodigde gegevens bij elkaar gezocht en heb hem aangemeld bij Ziggo voor een Alles-in-1 pakket met de HD-recorder en 1 extra telefoon nummer.
Tenminste, dat dacht ik.

Enkele dagen later werd mijn vader gemaild met de melding dat het rekeningnummer nog niet opgegeven is en dat er een nummer ontbreekt bij het 2e telefoon nummer. Na dit telefonisch doorgegeven te hebben lijkt het in orde totdat er een mailtje verstuurd wordt met daarin de melding dat het eigenlijk helemaal niet mogelijk is om een Alles-in-1 pakket te nemen omdat er al een Colletief aansluiting is. Wel zouden we een internet abonnement en bellen los kunnen aansluiten maar daarmee vervalt wel de aanbieding van een HD-recorder voor 99 euro. Hierbij komt ook nog de aardigheid dat het duurder is om allemaal losse pakketten te hebben.
Ik heb de mensen van Ziggo nog niet gesproken omdat de afdeling die ik hiervoor moet hebben pas a.s. maandag weer beschikbaar is.

Ik vind het heel slecht van Ziggo dat ze pas na meerdere gesprekken over deze nieuwe aansluiting komen met de melding dat het toch niet mogelijk blijkt te zijn.

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn en hoe ik alsnog gebruik kan maken van Alles-in-1 met de zelfde voordelen als ieder andere consument?

Mvg
Diederik

Ik zou zeggen, begin eens met zoeken op dit forum. Je bent namelijk niet de eerste en zeker weten ook niet de laatste die in de horror die collectief abonnement heet. Zie dit topic
 
Probeer je eigen smartcard eens uit bij je vader.
 
Probeer je eigen smartcard eens uit bij je vader.

Ik ga er overmorgen heen en zal dat eens proberen.
Vandaag heb ik nog eens gebeld met Ziggo en wat blijkt, de gehele bestelling is stop gezet. Bij navraag wat ik moet doen moest ik nog maar eens bellen met 1200 en dan optie 3 - 5.
Na bijna 30 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik iemand die zich nog even moest inlezen wat mij vertrouwen gaf. Helaas, Na 10 minuten (trage lezer?) werd ik weer uit de wacht gehaald om vervolgens te horen dat ik moest bellen met 088 7173310. Ik vroeg nog of deze om 19:30 nog bereikbaar was en dat was het geval. Niet dus, 'wij zijn bereikbaar van 8:30 t/m 17:30'.
Morgen nog maar eens bellen.

ZIGGO, waarom is het zo moeilijk om hier een eenduidig antwoord op te geven zonder het risico te lopen dubbele kosten te moeten maken?
Als er een medewerker mee leest, geef mij het verlossende antwoord.
 
Ik zou zeggen, begin eens met zoeken op dit forum. Je bent namelijk niet de eerste en zeker weten ook niet de laatste die in de horror die collectief abonnement heet. Zie dit topic

Ik heb gezocht op dit forum maar had de stille hoop dat ik meer succes zou hebben. En daarbij geloof ik ook in het principe 'Hoe meer meldingen, hoe groter de kans is dat ze er iets aan doen.'
 
Bij dezen een update betreffende mijn 'Ziggo hunt'
Ik gesproken met een vriendelijke dame van Ziggo collectief. Hier werd direct aangegeven dat losse pakketten mogelijk zouden zijn en ja, hier betaal je dan ongeveer 5 euro extra voor dan enkel met Ziggo alles in 1 en je hebt 8 mbit internet ipv 10 mbit. Hiernaast kan je dan inderdaad geen gebruik maken van de aktie van 99 euro voor de HD recorder en de aansluit kosten zijn dan 69 ipv 29 euro.

Ik heb bewust aangegeven dat ik het geen probleem vind om dubbel te betalen. Dat wil zeggen, en de kosten voor alles in 1 en de (service)kosten via Ziggo collectief. Na een verbaasde reactie moest dit even overlegt worden en de dame zou mij spoedig terug bellen. Na minder dan een half uur werd ik terug gebeld en bleek mijn wens mogelijk te zijn. :pompom:
Het dubbel betalen is uiteindelijk 5 euro duurder dan wanneer ik losse pakketten neem naast collectief maar heb dan wel het voordeel van goedkopere monteur en de optie van HD-recorder voor 99 euro ipv > 400.

Na een beetje verder zoeken blijkt Ziggo een deal te hebben met het senioren park waar een X aantal gebruikers wonen. Deze X aantal zitten dus in de deal. De volgende uitdaging is om onder de kosten van de stichting uit te komen al is dat enkel voor de sport en is dit iets tussen mijn vader en de stichting. Ziggo staat hier dus buiten!

Zodra alles geregeld is, laat ik het weten.
 
Last edited by a moderator:
Da's mooi nieuws. Veel plezier met het abo :) :pompom::applause:
 
Nog een update,
Het leek nog weer even fout te gaan maar toen ik kon aantonen dat iemand anders van het senioren park ook Ziggo alle in 1 heeft, kon het toch. Afspraak met de monteur staat voor volgende week dus .... het gaat er dan toch echt van komen:pompom:
Wat een overwinning ;)
 
Ondertussen hebben we Ziggo alles in 1. Het duurde allemaal wat langer dan gepland maar volgens mij mogen we niet klagen gezien we van een TOM/collectief contract komen.
We zijn nog niet helemaal tevreden want het extra tv pakket wat we de eerste 2 maanden zouden krijgen hebben we nog niet, we kunnen nog niet gebeld worden omdat de nr portering nog niet is afgerond en we kunnen een 2e smartcard nog niet activeren.
De klanten service geeft aan dat het administratieve deel nog niet is afgerond en dat kan enkele werkdagen duren. Als het eenmaal zover is, dan zou alles moeten werken zoals gewenst.
Ondanks dat ik er wel een beetje moe van begin te worden want tsja, hoe moeilijk kan het nou allemaal zijn, ben ik blij dat we er bijna zijn. Ik moet wel zeggen dat het voor de gemiddelde gebruiker niet te doen is om dit te regelen. Dat is een punt waar Ziggo zeker nog wel wat tijd in mag steken.
Als alle werkt, laat ik het weten.
 
En bij dezen weer een update:
Telefoon werkt, 2e smartcard werkt, alleen de extra zenders die wij er bij zouden krijgen laten op zich wachten.
De telefoon zou op 2 of 3 oktober werken maar door issues bij ziggo verliep het nummerporteren niet zoals gepland. Hierdoor zijn we een week niet bereikbaar geweest wat misschien wel prettig was als dit vooraf gemeld zou zijn. Helaas hoor je dat pas nadat je een minuut of 20 (telefonisch) in de wacht hebt gestaan.

Ruim een maand en we zijn er zo'n beetje.
@Ziggo, was dat nou nodig?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top