• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CNIP-protocol ? Wat is dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat is ook zeker waar..

Eigenlijk is het raar dat wij altijd de gene zijn die moeten vragen of we mogen testen..

Op dit forum zijn 10talle mensen met een super technische achtergrond, neem Cees, Archie, Hans, BenJ en mijzelf en zo nog vele andere mensen. Dit zijn de perfecte testers om dingen als DTV boxen, TVs, routers en telefoons te testen. Het zou eens leuk zijn als een fabrikant ons een doos vol met testspul stuurt die we kunnen testen. Als het getest is kan de doos zo weer retour..

En wat kost het nu eigenlijk voor een fabrikant, een aantal telefoons en wat verzendkosten. Ze krijgen er meer dan het dubbele voor terug.. Ze weten of hun product goed werkt, een vermelding op een lijst van goed werkende modellen.. Lijkt me beloning genoeg..
 
Hier de reactie van Siemens op mijn klacht.
Multikabel helpdesk wist hier echt geen raad mee.
Ik heb ze geadviseerd om naar Priority Telecom te stappen om te vragen hoet het in elkaar steekt:

Siemens zegt:
"De klacht die u omschrijft word veroorzaakt door het CNIP-signaal dat door
Multikabel word meegezonden.
Dit signaal is het zogenaamde naamweergave waar in de toekomst gebruik van
gaat worden.
Op dit moment word er een leeg signaal verstuurd dat de nummerweergave uit
het display drukt en dit is ook de reden dat er geen nummerweergave in het
display te zien in maar wel gemiste oproepen.

Het CNIP-signaal word door meerdere kabelaanbieders al op de lijn verzonden.
KPN doet dit bijvoorbeeld niet, wanneer u ook uw toestel hierop zou
aansluiten functioneert deze gewoon goed.

In het toestel is hier niets voor in te stellen.
De enige oplossing is dat de Provider het protocol van de lijn afhaalt.
Wij adviseren u nogmaals contact op te nemen met Multikabel.
Deze klacht is als het goed is bij hen bekent." aldus het letterlijke antwoord van Siemens.
Als de -straks- grootste landelijke aanbieder van kabeltelefonie al niet meer weet hoe de Mercedes onder de telefonie werkt, weet ik het ook niet meer........
 
niseno70 zei:
In het toestel is hier niets voor in te stellen.
De enige oplossing is dat de Provider het protocol van de lijn afhaalt.
Wij adviseren u nogmaals contact op te nemen met Multikabel.
Deze klacht is als het goed is bij hen bekent." aldus het letterlijke antwoord van Siemens.
Als de -straks- grootste landelijke aanbieder van kabeltelefonie al niet meer weet hoe de Mercedes onder de telefonie werkt, weet ik het ook niet meer........
ehh.... eigenlijk is dit het omdraaien door Siemens van het gebrek van die telefoon om hiervoor iets te kunnen instellen. Ze zouden heel simpel in de firmware een optie kunnen zetten op dat "lege" veld te negeren. Dat dit lege veld nu zorgt dat het nummer onderdrukt wordt lijkt mij niet correct van Siemens. Erg gevaarlijk om je product zo afhankelijk te maken van lege informatievelden.

Je kunt natuurlijk KPN internet bellen gaan proberen, maar je hebt totaal geen garantie dat het daar ook altijd zal blijven werken. Ja op een oude koperlijn misschien wel, maar de nieuwere VOIP toepassingen die KPN gebruikt weet je 100% zeker dat dit door Siemens gegarandeerd wordt dat dit altijd zal blijven werken ?

Maar goed, ondanks dat wil ik wel kijken of ik kan navragen bij Multikabel hoe hun beleid hierin is, en of er een grond van waarheid zit in de verklaring van Siemens (of het echt zo simpel is). Het antwoord daarop verwacht ik overigens niet binnen een paar dagen.
 
Cees, bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Zeker nu de grote drie met elkaar samen gaan, moet hier iets aan te doen zijn. Samen hebben ze vast meer kennis in huis.
Er zijn vele gebruikers van het merk. X.
Het is een kastje naar de muur geweest met ellenlange mails zonder enig resultaat.
 
Ja, het is jammer ik had meer verwacht van Siemens.. Raar dat mijn C450IP daar geen last van heeft..

Tis een beetje het idee dat je een auto maakt die niet op een weg kan rijden.. En dan tegen de wegenbeheerder zegt pas de weg maar aan de auto..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan