• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welk merk router kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bakkertje!

Hallo,
Ik heb sinds kort internet via multikabel (familybundel).Ik heb meerdere pc's thuis staan en dus moet ik nog een router kopen,dus is mijn vraag wat is een beetje goeie router die ook bij multikabel werkt?

groet frank.
 
bakkertje zei:
Hallo,
Ik heb sinds kort internet via multikabel (familybundel).Ik heb meerdere pc's thuis staan en dus moet ik nog een router kopen,dus is mijn vraag wat is een beetje goeie router die ook bij multikabel werkt?

groet frank.
Zoek je iets draadloos of is alleen bekabeld genoeg ?
 
Ohja sorry even vergeten erbij te zetten het hoeft geen draadloze te zijn
 
bakkertje zei:
Ohja sorry even vergeten erbij te zetten het hoeft geen draadloze te zijn

Ik heb nog een Vigor 2200 E van Draytek liggen . Heeft hier 2 jaar goed dienst gedaan.

Jan
 
Mijn zwager heeft nog een Linksys EtherFast Kabel/DSL Router met 4-Poort Switch Model Nummer: BEFSR41 nieuw in de doos liggen kan ik deze ook gebruiken voor multikabel en is deze een beetje goed??
 
bakkertje zei:
Mijn zwager heeft nog een Linksys EtherFast Kabel/DSL Router met 4-Poort Switch Model Nummer: BEFSR41 nieuw in de doos liggen kan ik deze ook gebruiken voor multikabel en is deze een beetje goed??
Ja die kun je zo gebruiken.

De WAN poort verbinden met je kabelmodem en de computers op de LAN poorten aansluiten. Daarna je kabelmodem even uitzetten, daarna kabelmodem weer aanzetten en als laatste de BEFSR41 aanzetten. Daarna zal alles automatisch moeten werken.

(Mits de standaard instellingen van de linksys goed staan, zorg dat de WAN poort op dynamic staat en zorg dat DHCP server aan staat op de LAN poorten, maar dat is meestal default al goed.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan