• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

maisl komen helemaal niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mr_rabit

sinds 18 juni 2007 ontvang ik helemaal geen mails meer via eigen mail server. alle instellingen staan nog goed geen firewall die het tegen houdt.
mx records staan in juiste volgorde.

ik heb begerepen van vrienden dat zij een delay mail krijgen na een paar uur.

mijn mail wordt wel geaccepteerd door mx.multikabel.nl
maar niet door gestuurd.


zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben ?

ik heb rond die tijd wel problemen gehad met internet dat mijn xl-rate abon maar 800 k/s haalde ipv 2,6mb/s

zou kunnen dat de modem nu geen mail meer ondersteund ?

hoop dat mensen hier meer over weten.

mvg rabit
 
kan het zijn dat je ip adres is veranderd ?
Welk email-domein geeft deze problemen ? Geef deze domeinnaam en je ip-adres even via email door aan mij door, dan kan ik eens (laten) kijken of te ontdekken is waar het mis gaat. Je kunt op het email-knopje bij dit bericht klikken hiervoor.

Bij mij werkt alles normaal, geen vertraging en mail komt gewoon binnen een paar seconden op mijn mailserver binnen.
 
nee mijn ip adres was nog steeds het zelfde.
het gaat hier om een no-ip.com domein.
ik heb ook al een call aangemaakt bij de helpdesk.
ik heb net mijn ip geforceerd gewijzigd.
en het domein opnieuw gekoppeld als eigen mail server.

tot nu toe nog steeds geen mail.
 
mr_rabit zei:
nee mijn ip adres was nog steeds het zelfde.
het gaat hier om een no-ip.com domein.
ik heb ook al een call aangemaakt bij de helpdesk.
ik heb net mijn ip geforceerd gewijzigd.
en het domein opnieuw gekoppeld als eigen mail server.

tot nu toe nog steeds geen mail.

hmm jammer dat je nu een ander ip geforceerd hebt, want er kan dan nu nog een extra probleem optreden. Daarom vroeg ik of je soms een ander ip gekregen had. Er was in het verleden een probleem met synchroniseren van ip-database naar de mailserver-forward database. Maar dat zou nu opgelost moeten zijn. Als je me het domein met problemen gemailed had hadden we dat even voor je kunnen laten nakijken op de mailserver zelf waar het probleem zat en testen of je mailserver bereikbaar is vanaf de Multikabel forwarding-mailserver.

De helpdesk geeft verder geen echte support op deze functionaliteit dus ik denk dat de oplossing via die weg niet zo snel zal gaan.

Dus als je meer assistentie wilt moet je mij echt even het complete domein mailen, no-ip.com is niet voldoende.
 
oh ik wist niet dat jullie op de forwarding server dingen konden uitvoeren.

Maar de email werkt nu inmiddels weer na ongeveer een uur wachten.
en ik kan elk moment zo mijn oude ip adres terug krijgen.
maar dan moet ik het hele spul weer opnieuw resseten.

bedankt voor jullie info in iedergeval.

en ik zal is hier ook wat vaker rond browsen. super site zo.
ga zo door.

groetjes rabit
 
mr_rabit zei:
oh ik wist niet dat jullie op de forwarding server dingen konden uitvoeren.
Niet wij direct, maar we hebben wel contacten die dat direct even kunnen checken als ze online zijn.

Er zal waarschijnlijk dan wel iets fout gestaan hebben wat nu door je nieuwe ip getriggerd is. Het duurt altijd minstens een uur voordat het gaat werken omdat het script wat de update regelt elk uur gedraaid wordt.

In elk geval mooi dat alles weer werkt nu !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan