• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony KDL-32V2000 - Ingebouwde Digitale Tuner + Multikabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mic

Hallo,

Ik heb sinds kort een Sony 32V2000 die me enorm bevalt. Dit scherm heeft daarnaast een ingebouwde digitale tuner. Ik heb daarom een starterspakket gekocht van multikabel in de hoop de smartcard die daarin zat te plaatsen in mijn scherm zodat ik:

A. Geen digitale ontvanger hoef te kopen
B. 1 afstandbediening kan gebruiken

Echter de smartkard die ik heb gehad bij het starterspakket is een soortvan dunne pinpas en de opening bij mijn televisie is 10x dikker en dit past dus voor geen meter.

Betekend dit dat ik alsnog nu 100euro moet neerleggen om digitale tv te kunnen kijken?
Ik snap er niets meer van, alle hulp is welkom

Bedankt.
 
Re: Sony KDL-32V2000 - Ingebouwde Digitale Tuner + Multikabe

mic zei:
Ik heb sinds kort een Sony 32V2000 die me enorm bevalt. Dit scherm heeft daarnaast een ingebouwde digitale tuner.
De geïntegreerde digitale tuner in deze Sony TV is een zogenaamde DVB-T tuner die alleen geschikt is voor de ontvangst van digitale televisie via de ether. In Nederland is Digitenne van KPN de enige aanbieder die digitale TV via de ether (DVB-T) aanbiedt. Voor digitale TV via de kabel is een geïntegreerde DVB-C tuner noodzakelijk. Met andere woorden: Je Sony TV is helaas niet geschikt voor directe ontvangst van digitale TV via de kabel. Daarvoor zal je dus een losse kabel ontvanger moeten aanschaffen. Zie ook het volgende bericht voor meer informatie over de verschillende digitale TV vormen.

Echter de smartkard die ik heb gehad bij het starterspakket is een soortvan dunne pinpas en de opening bij mijn televisie is 10x dikker en dit past dus voor geen meter.
Datgene waar jij de smartcard in probeert te plaatsen wordt een zogenaamd Common Interface (CI) slot genoemd waarin normaal een module geplaatst moet worden die jouw TV geschikt maakt voor de gekozen codering van de aanbieder van digitale TV via de ether (DVB-T). Zo'n module wordt een Conditional Access Module (CAM) genoemd. In geval van Digitenne van KPN moet dit een Conax CAM zijn. In die CAM wordt vervolgens de smartcard van Digitenne van KPN geschoven.

Betekend dit dat ik alsnog nu 100euro moet neerleggen om digitale tv te kunnen kijken?
Ja, er zit helaas niets anders op.
 
ArChie,

Ik hoorde vandaag bij de It's dat Sony bezig is om een verloop te maken zodat digitale kaarten van bv multikabel ook in de sony geplaatst kan worden.

Heb je daar al meer over gehoord dat dit kan en dat sony met deze hardware update komt??

Franc
 
franc zei:
Ik hoorde vandaag bij de It's dat Sony bezig is om een verloop te maken zodat digitale kaarten van bv multikabel ook in de sony geplaatst kan worden.

Heb je daar al meer over gehoord dat dit kan en dat sony met deze hardware update komt??
Ik denk dat die It's medewerker niet helemaal goed geínformeerd is of heel graag een Sony TV wil verkopen en dan de klant probeert wijs te maken dat er in de toekomst nog een 'verloop' komt zodat het wel kan.

Het kan niet aangezien het om een ander type tuner gaat die alleen geschikt is voor ontvangst voor digitale TV via de ether. Je kan daar niet even een verloopstukje voor de antenne aansluiting zetten dat digitale kabel TV omzet in digitale ether TV.
 
Archie heeft gelijk v.w.b. de bestaande TV's.

Wel is het zo dat momenteel overleg gevoerd wordt door de kabelmaatschappijen met een aantal TV fabrikanten om in de toekomst ook de tuner uitwisselbaar te maken.
Zodat je inderdaad een 'DVB-T' tuner kan uitwisselen voor een 'DVB-C' tuner.
Daar hebben de kabelmaatschappijen natuurlijk alle baat bij. Zelfs zonder die mooie digitale TV's hebben ze al genoeg concurrentie van Digitenne...

En voor de consument is het ook logischer. Die moet nu voor een digitaal kabelabonnement wel een kastje kopen en voor een 'terrestrieel' (Digitenne) abonnement niet...

Achterliggende reden voor de DVB-T tuner in televisies is dat daarvoor de europese markt veel groter is. Alleen in Nederland en Belgie is kabelTV gemeengoed. Vele andere landen hebben nog geen 50% 'kabeldichtheid'. Maar alle landen in europa zijn wel aan het overgaan van 'analoge aardse televisie' (de 'hark') naar digitale aardse televisie. En dat allemaal volgens de DVB-T standaard. Eén type TV met digitale ontvanger kan dan in heel Europa verkocht worden. Het enige verschil (per land, per aanbieder) zit hem dan nog maar in de 'versleuteling', en daarvoor zijn dan ook die 'CAM' (conditional access modules) uitwisselbaar gemaakt...
 
alles mooi en wel maar als je tv beide tuners heeft DVB-C en DVB-T welke cam kaart heb ik daar voor nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan